Asun yksin kaukana korvessa, oma valinta, kysyttävää?
lähin naapuri on parin kilsan päässä ja oma pieni maatila.
Asun yksin , lähin kauppa 12 km päässä. Miltä kuulostaa?
Kommentit (66)
Jos kävis niin että haluisitkin pois niin järjestyiskö elämä helposti sitten muualla ? Työt, asunto yms ?
Mitä nykyajan mukavuuksia sinulla on? Käytätkö niitä?
Miten olet varautunut pahojen säiden varalle, monipäiväisiin sähkökatkoksiin, veden katkeamiseen, omaan sairastamiseesi ( onko sinulla hyvä varasto lääkkeitä) yms?
Minulla on sähköt ja vesijohdot, oma kaivo. Kaivosta saa kantamallakin vettä ja lääkkeitäkin on.
Sairastumiseen en ole kamalasti varautunut, minähän saan lomittajan tänne silloin kun tarvitsen lomaa taikka olen kipeenä ym.
ap
Hienoa, että olet löytänyt itsellesi sopivan asuinalueen. Me asumme keskustassa ja mua ei tällä hetkellä saisi täältä pois kirveelläkään. Kivaa kuitenkin, että meillä molemmilla on ollut mahdollisuus päättää missä asuu. Luksusta kun voi valita itselleen parhaimman asumismuodon.
Kuulostaa ihanalta, olen kateellinen. Olen kovasti miettinyt, miten itse voisin ryhtyä samaan, mutta en keksi miten saisin toimeentulon korvessa. Mulla olisi jo se korpikin olemassa, mutta... ei töitä siellä =(.
Kuulostaa paratiisilta.
t. toinen erakko
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 16:28"]Luulenpa että täällä ei niin paljon ihmiset olekaan yksin kuin kaupungeissa.
Kaikkia kiinnostaa täällä maalla mun kuulumiset, kaupungissa kukaan rapussa ei edes tervehtinyt.
ap
[/quote]Jep jep, yksinasuminen ja yksinäisyys on kaksi eri asiaa. Yksinäisempi on se ihminen, joka asuu kerrostaloasunnossaan toisten ihmisten ympäröimänä, mutta jota kukaan ei tunne eikä edes tervehdi.
Minä asun myös korvessa, pienellä lammastilalla, mutta saan varsinaiset tuloni palkkatyöstä. En ole oikeutettu saamaan lomittajaa, koska lampaat ovat lähinnä lemmikkejä ja kotivaraa enkä siis maksa MYELiä koska en ole maatalousyrittäjä.
Montako kanaa tarvitaan, että eläinyksiköt oikeuttavat lomittajaan? Paljonko maksat MYELiä vuodessa?
Mä oon niin kaupunkilainen että pää hajoais varmaan tunnissa.. mutta mikäs siinä jos tykkäät. Mitkä sun joulusuunnitelmat on, ei kai yksin siellä mökissä?
Missäpäin Suomea? Meillä olisi tuollainen paikka Itä-Suomessa ja olemmekin siellä vapaa-ajallamme jonkin verran. Jollain pitäisi kuitenkin itsensä elättää, muuten siellä olisi ihana elää vaikka pelkäänkin pimeää :D Ja siellä on todella pimeää.
Tuotatko myyntiin jotain? Miten saat tavarat eteenpäi ilman autoa?
Kuulostaa ihanalta elämältä.
Itse en usko että yksin pystyisin tuohon mutta mieheni kanssa kyllä aijomme joskus ostaa ison talon järven rannalta kaukana kaikesta upeista maisemista, lapista.
Paljon eläimiä mm. hevosia, koiria, kissoja, kanoja, lampaita..
Kasvatettais itse kaikki maholliset, lihat metsästetään ja poroja vois olla myös.
Arki ois suloisesti sekaisin metsätöitä, romantiikkaa ja hauskanpitoa :)
Tunnelmaa ja nautintoa.
Lähimpään suurempaan kaupunkiin/kylään vois olla 70-80km.
Sillon tällöin pidennetty viikonloppu helsingin keskustassa, kaupunkivierailua :)
Unelmat on tehty toteutettaviksi :)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:43"]
Kuulostaa ihanalta elämältä.
Itse en usko että yksin pystyisin tuohon mutta mieheni kanssa kyllä aijomme joskus ostaa ison talon järven rannalta kaukana kaikesta upeista maisemista, lapista.
Paljon eläimiä mm. hevosia, koiria, kissoja, kanoja, lampaita..
Kasvatettais itse kaikki maholliset, lihat metsästetään ja poroja vois olla myös.
Arki ois suloisesti sekaisin metsätöitä, romantiikkaa ja hauskanpitoa :)
Tunnelmaa ja nautintoa.
Lähimpään suurempaan kaupunkiin/kylään vois olla 70-80km.
Sillon tällöin pidennetty viikonloppu helsingin keskustassa, kaupunkivierailua :)
Unelmat on tehty toteutettaviksi :)
[/quote]
korjaan: kaukana kaikesta, upeista maisemista :)
Elät mun unelmaa! Niin haluaisin johonkin sopivasti korpeen mutta kuitenkin siedettävällä tasolla lähelle kylää. Vois talvisin kattella lintuja ja oravia lintulaudalla ja kesällä siemailla siideriä saunan jälkeen terassilla pimppa paljaana.
Ei tarvitsisi kuunnella kälättäviä naapureita joiden kanssa on pakko vaihtaa joka ikinen kerta kuulumisia ja jotka tietää sun asiat paremmin kuin sinä itse.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 15:56"]
lähin naapuri on parin kilsan päässä ja oma pieni maatila.
Asun yksin , lähin kauppa 12 km päässä. Miltä kuulostaa?
[/quote]
Jos sinulla on vielä hyvä auto käytössäsi, niin sitten olen kateellinen.
Tykkään kyllä kaupunkilaiselämän helppoudesta, mutta haluaisin päästä naapureista. Meluavat, tupakoivat ihmiset, jotka eivät lainkaan tajua, että asuvat kerrostalossa, joten pitäisi olla kiltisti ja ajatella myös naapuriensa hyvinvointia, saavat minut kaipaamaan jonnekin hyvin kauas muista. Muutenkin olen erakkomainen luonne enkä pistäisi lainkaan pahakseni, vaikka en muita ihmisiä näkisi viikkokausiin kuin aviomieheni.
Esimerkki: tämä kerrostalo oli pitkän aikaa ihan mukavan rauhallinen, mutta viime kuussa olohuoneen seinän taakse muutti nuorimies, jolla käy tyttöystävä usein kylässä. Sitten tapellaan asunnossa, rappukäytävässä ja ikkunan edessä pihalla. Ennen kaikkea mies huutaa naista huoraksi, johon nainen kirkuu, että en ole. Kysymys kuuluu: eikö maailmassa nyt todellakaan muita naisia ole? Pitääkö ihan pakosti itseään (ja naapureitaan!) kiduttaa naisen kanssa, joka on huora? En sitten koskaan jaksa ymmärtää noita miehenpuolia... Eroon kyllä haluaisin, niin miehestä kuin huoratyttöystävästäänkin.
Eli kateellinen minä sinulle olen, ap. Todellakin.
Olen kateellinen elinympäristöstäsi. Toivottavasti mekin vielä joskus... Yksin en välttämättä uskaltaisi!
ap tässä taas.
minä en etsi miestä tänne todellakaan!
34) en muuttaisi minnekkään mökille vakituisesti asumaan, eihän se sunkaan kaveri asustele kuin muutaman kesäkuukauden siellä maalla hyvin tavallisessa kesäpaikassaan. :D
ap