Helsingin Sörnäisiin halutaan rakentaa 1,6 kilometrin tunneli, joka lisäisi yksityisautoilua ja vähentäisi joukkoliikenteen käyttöä
Tunnelin ensimmäisen vaiheen kustannusarvio on 50 miljoonaa euroa. Lopullinen hinta voi olla jopa kolminkertainen.
Helsingissä Sörnäisten rantatien ja Hermannin rantatien yhdistävä Sörnäistentunneli etenee poliittisessa päätöksenteossa. Kaupunkiympäristölautakunta käsittelee tunnelin hankesuunnitelmaa tiistaina kokouksessaan.
Helsingin kaupunginvaltuusto hyväksyi jo vuonna 2018 asemakaavan, joka mahdollistaa autoliikenteelle tarkoitetun tunnelin rakentamisen. Nyt suunnitelmat ovat kuitenkin muuttumassa konkreettisiksi.
Hankekuvauksen mukaan Sörnäistentunneli on 1,6 kilometriä pitkä ja 1 + 1 -kaistainen tunneli, joka yhdistää Hermannin rantatien ja Sörnäisten rantatien vieden pitkämatkaisen läpiajoliikenteen maan alle.
Loput artikkelista: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008274591.html
Kommentit (21)
Hesari on niin "puolueeton" jo otsikoinnissaan. Hohhoijaa.
Jos kaikki ajavat kohta näillä päättäjien ylistämillä täydellisillä sähköautoilla, niin ei pitäisi kenenkään vihreänkään persettä kutittaa.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on täyttä skeidaa. Miksi?
Joku hassu taas valehtelee ja vääntää asiat päälaelleen
Tuo tunneli olisi meille Kumpulan ja Käpylän suunnassa asuville helpotus. Nyt Hämeentie ja Mäkelänkatu on kovin ruuhkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on täyttä skeidaa. Miksi?
Joku hassu taas valehtelee ja vääntää asiat päälaelleen
Jos mietitään niin autoja fanaattisesti vihaava viheranni johtaa helsingin kaupunkisuunnitteluosaa ja toisaalta hesari on ollut viimevuodet vihreiden puoluelehti joka tuntuu tukevan varsinkin sinnemäkeä ehdoitta joka asiassa. Eli tää artikkeli on todennäköisesti vihreiden hesariin tuuppaama poliittinen tiedote jolla nuo yrittää saada jotain tukea sille idealle että tää "haitallinen ja autoilua lisäävä" paha tunneli ei nyt sitten edistykään vaikka se on ilmeisesti jo periaatteessa aiemmin päätetty.
Eli taas kerran ideologia jyrää kaiken hyödyllisen kehityksen.
Ei yllätä että vihreiltä heti hirveä viha ja vastustus autoja vastaan. Henkilöautoliikenne on kuitenkin monipuolisempi ja joustavampi kuin julkinen joukkoliikenne. Sitä paitsi yhä yäuseampi työantaja ja työpaikka vaatii että työntekijöillä pitää se oma auto ja ajokortti jos haluaa päästä töihin. Ja se ajokortti on myös tae siitä että tulet ajoissa työpaikalle etkä myöhästele bussista tai jää jumiin ruuhkaan.
Hyvä. Helsinki olisi parempi kaupunki ilman mitään turhia ratikoita, junia, metroja tai busseja. Sillä omalla autolla kuitenkin pääsee paikkoihin joihin julkisilla ei pääse ja omassa autossa saa omaa rauhaa eikä joudu matkustamaan tungoksessa ja ihmismassan seassa.
Viime viikon metrolakon myötä tulin siihen tulokseen, että kyllä se oma auto kannattaa olla Helsingissäkin. Joten rakentakoot vaikka 20 tunnelia ja koko HSL voidaan poistaa kokonaan käytöstä. Lähiseudulla kulkee jalan tai pyörällä ja kauemmas pääsee omalla autolla.
Ei ole taas vihreällä toimittajalla ollut mitään estoja vuodattaa omia tuntemuksiaan artikkeliin :-D
Ja vihreät tämänkin ajatuksen takana
Tällä palstalla on suurin osa maalaistolloja, joita tämä asia ei koske.
Autoilu pitää saada kaupungeissa kokonaan maan alle. Tunnelit voivat sitten suodattaa saasteet, melu katoaa ja onnettomuudet vähenevät.
Mistähän hihasta nuo pyöräilyä yms vähentävät luvut on ravistettu?
Tuo helpottaisi paljon jos Helsinkiin pääsisi tulevaisuudessa oikeasti omalla autollaan vaikka pyörähtään Stokalla ostoksilla. Nyt auton joutuu jättämään parkkiin laitakaupungille ja vaihtamaan julkiseen kun Helsingin keskustassa ei ole tilaa autoille ja pysäköinnille.
Palstattolli ei sitten viitsinyt lähdettä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Palstattolli ei sitten viitsinyt lähdettä laittaa.
Ole sinä_palstahuora_hiljaa!
Meillä on todellinen pölvästien joukko päättämässä Helsingin asioista. Ja vaikka eivät päättäisi, yrittävät vaikuttaa tunkemalla aatemaailmaansa muille.
https://www.verkkouutiset.fi/vihreat-jakoivat-autoiluvastaista-kuvaa-ta…
Niin?