Huvittavia nämä tuhlarit jotka marisee ja valittaa köyhyyttään !
Vaikka ne saisi miljoonan joka kuukauden alussa rahaa niin viimeistään kuukauden puolivälissä on kaikki jo mennyttä.
Kommentit (10)
Yksi työkaveri on tällainen pyrkyri. Koti, auto, harrastukset, vaatteet, jne pitää olla parempaa kuin muilla. Nytkin hirveetä draamaa kun indektoitu Mielen mikro, huom Mielen mirko hajosi🤣
En ihan tajua miksi ihmiset kyselee että miten ruokamenoista säästetään. Ja kaikki raha menee lapsiin.... No ei rahan käyttö kyllä mitään vaikeeta ole tai vertailla mikä on kallista tai halpaa ruokaa.
Tuossa kohtaa olisi eräänlainen 'laiskuus' paikallaan: että ei yksinkertaisesti huvittaisi lähteä ostoksille, edes nettiin. Silloin sitä rahaa säästyisi ihan itsestään.
Mä lopetin ystävyyssuhteen tämän takia. Nainen valitti aina rahapulaa. Kotona oli tilattuja lehtiä, kirjakerhon kirjoja, postimyyntikosmetiikkaa ja kaapit väärällään postin kautta tilattuja vaatteita.
Minullakaan ei olisi rahaa, jos ostelisin samaa tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin ystävyyssuhteen tämän takia. Nainen valitti aina rahapulaa. Kotona oli tilattuja lehtiä, kirjakerhon kirjoja, postimyyntikosmetiikkaa ja kaapit väärällään postin kautta tilattuja vaatteita.
Minullakaan ei olisi rahaa, jos ostelisin samaa tahtia.
Sama homma täällä. Pistin välit poikki kun alkoi syyllistämään mua siitä etten lainaa rahaa vaikka sitä olisi ollutkin. Yritin parantaa häntä tuhlailevaisuudesta. Opetin tilikirjan käyttöä, tarjouksien hyödyntämistä erityisesti ruokakaupoissa. Mikään oppi ei mennyt perille. No sitten tiemme erosivat. Sellaista se.
Sun mielestä ei voi olla oikeasti köyhiä?
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on suhteellista.
Tuhlaajatytöt ja -pojat joutaisivat katuojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin köyhä ei ole pienituloisen synonyymi. Voi olla suurituloinen, vaikkei olisi omaisuutta lainkaan. Tai voi olla pienituloinen ja varakas. Joillain vaan raha polttaa sormissa, eikä sitä koskaan ole tarpeeksi. Toiset taas elävät mieleistään elämää hyvinkin pienillä tuloilla.
Kyllä, tiedän erään tällaisen naisen. Kaikki raha menee nopeassa tempossa, mikään ei riitä. Taskun pohjalla ei saisi olla lanttiakaan. Sitten ollaan jatkuvasti vippailemassa muilta pikku lainoja. Minä en tosin lainaa ko. muijalle enää kutilaakaan. Kerran lainasin 100 €, jonka hän maksoi takaisin vasta 9 kk kuluttua veronpalautuksista.