Olenko ainoa, jolla ei ole mitään harrastuksia?
Usein kysytään, mitä harrastat. Mitä voisin siihen sanoa, koska minulla ei ole mitään intohimon kohdetta, ei asioita, jotka minua suuresti kiinnostaisi. Minä vaan puuhastelen kaikennäköistä, mutta ei minulla ole mitään varsinaisia harrastuksia. Enkä ole niitä edes kaivannut. Sanokaa yksikin syy, miksi ihmisellä pitäisi olla joku harrastus? EIkö vaan riitä, että aikansa kuluksi puuhastelee sitä sun tätä?
Kommentit (10)
Naisissa tuntuu olevan paljon tuollaisia jotka eivät harrasta mitään.
Tinderissä kun kysyy naisilta harrastuksia niin välillä saa kiertelyä ja kaartelua. Välillä sanotaan suoraan että "en harrasta oikein mitään" tai sitten sanotaan jopa että "kysyppä joku toinen" eli nainen on häpeissään siitä että ei harrasta mitään eikä kykene itse kysymään mitään.
Sellaiseksi koen itsekin itseni, mutta pyrin muotoilemaan puuhasteluni harrastukseksi. Ulkoilu, lukeminen, historia, luonto, musiikki, elokuvat, matkustelu...
Ei mullakaan tällä hetkellä. Ennen koronaan oli pari liikuntajuttua. Nykyään se on jotain sillon tällön sitä ja tätä. Keväästä syksyyn on kyllä paljon puutarhahommia mitä voi ehkä harrastukseksi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä kun kysyy naisilta harrastuksia niin välillä saa kiertelyä ja kaartelua. Välillä sanotaan suoraan että "en harrasta oikein mitään" tai sitten sanotaan jopa että "kysyppä joku toinen" eli nainen on häpeissään siitä että ei harrasta mitään eikä kykene itse kysymään mitään.
Aika usein menee ristiin se, että nainen huolehtii perheestään, (uusi tapailu)mies haluaa, että nainen huolehtii itsestään.
Miksi pitäisi harrastaa - no siksi että harrastaisi liikuntaa ja olisi timmi ja siten miehen mieleen,
Periaatteessa ei minullakaan kunnollista harrastusta ole. Pelit ja ohjelmat on harrastus jos niitä voidaan laskea. Liikuntana pyöräily ja lenkkeily välillä mutta silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Hä? Minä olen eka kommentoija ja mies.
Ei ole mullakaan. Miksi täytyisi olla? En mä nauti vapaa-ajalla mistään tavoitteellisesta suorittamisesta. Sitä on töissä tarpeeksi 40 tuntia viikossa. Itse olen tällainen ns. puuhastelija. Luen kirjoja jonkin verran, ulkoilen sään salliessa, värittelen aikuisten värityskirjoja, nautin vain olemisesta. Mä saan noista energiaa ja hyvää mieltä.
Ei ole pakko harrastaa. Minulla on yksi tärkeä harrastus, enkä halua lisää. Se vie aika paljon ajatuksia ja aikaa. Rentoutuakseni ja vapaa-ajalla mukavinta mitä tiedän, on katsella sarjoja. Jos työelämäni olisi kovin vaativaa tai antoisaa, niin en varmaan jaksaisi harrastaa yhtään mitään, vaan pelkästään pötköttäisin sarjoja nautiskellen ja nukkuisin kotona ollessa.
Aivan! Samanlainen! Ainoastaan olen opiskellut paria alaa, ne ovat asiantuntija-alaani vielä päälle.