KEHU VAI HAUKKU?
Noniin naiset; olen henkilö jolla ei ole hirvittäviä määriä kokemusta sosiaalisesta kanssakäymisestä, joten tarvitsen mielipiteenne: Onko pikkuiseksi/pieneksi sanominen kehu vai haukku? Yhteys ei sinänsä ole erikoinen - kesken keskustelun voi sanoa Anna pieni tai vastaava. Kyseessä on siis tällainen kaveripoika, johon on kehittymässä pientä ihastuksenpoikasta :)
Kommentit (11)
Tietämättä tilanteesta, suhteestasi sanojaan ja hänen käyttämästä äänensävystä sanoisin, että älä mieti turhia. Ei joka ikiseen sanaan kannata puuttua ja niitä mielessään pyöritellä, vaan keskity mielummin olennaiseen.
Haukku. Olet siis ruma kääpiö. Olen saanut samaa osakseni ja tiedän todella mistä puhun. Pieni=ruma. Iso=Kaunis.
Okei, kiitos kommenteista vaikken kovin selkeää linjaa niistä löydäkään - melko neutraali kommentti siis lienee. -Ap
No, jos sen sanoo vaikka näin, että " Voi pikkuinen Anna, kun sä olet... tai Voi pieni Anna kuule...", niin olisi aika alentuvasti sanottu tietyllä äänensävyllä. Mut, jos sanoo vaikka " Anna pieni, kun olet höppänä... tai Anna pieni, olet oikeassa... tai Voi mun pientä Annaa.." ja hymyillään kivasti päälle ja sanottu hymyillen (tiedätkö mitä tarkoitan?), niin ei ole haukku tai pahasti sanottu.
Saattaa tosiaani "pieni..." olla myös hellittelyä mikäli äänensävy ns. suojeleva ja lämmin. Muussa tapauksessa vähättelevä. Minä muistan niin nykyisen mieheni kuin entisenkin joskus käyttäneen sitä asiayhteyksissä "mun pikkainen" tai "voi Anna pieni", jolloin tarkoitusperä oli positiivinen.
No olen itse 179cm nainen ja jos minua sanottais hellittelynimellä "isoksi, voi isoa jne" niin kyllä se olisi loukkaavaa. Tiedän olevani iso. Ehkä sama asia lyhyiden "pienien" ihmisten kanssa, eivät ehkä halua kuulla kokoajan olevansa pieniä. Ja kyseessä kaveripoika? Tuskin kukaan poika haluaa, että heitä kutsutaan pieniksi. Eikö se ole aika epämiehekästä vai..?
öh no kehuna ottaisin