Maidotonta ja viljatonta noudattavat
Millaisen aamiaisen syötte? Jos syöt smoothien niin mitä siihen tulee?
En usko että jaksan töissä lounaaseen saakka pelkällä smoothiella, niin vähän on nyt kyllä ongelmia ampparin kanssa jos meinaan kokeilla maidotonta!
Kommentit (21)
Joo vois mennä munat ja pekoni kerran viikossa mutta ei joka aamu.
Kolme paistettua kananmunaa, päälle oliiviöljyä. Kuppi kahvia. Näillä pärjää pitkäle iltapäivään.
Tässä mun yleisemmät:
- Pähkinöitä ja hedelmä tai marjoja
- Kananmuna ja vihannesta tai hedelmä
- Jotain leikkelettä ja esim. tomaattia ja sipulia
- Puolikas avokado sitruunamehulla, pähkinöitä
Keitettyjä munia/munakasta tai hedelmiä ja soijajukurttia :)
Pähkinät pitää ap:n jättää laskuista pois. Sitten on otettava huomioon että ampparin jälkeen ajan työmatkan pyörällä 10km.
Melkein parasta jos söis normiruokaa heti aamusta,näköjään.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:28"]
Pähkinät pitää ap:n jättää laskuista pois. Sitten on otettava huomioon että ampparin jälkeen ajan työmatkan pyörällä 10km.
Melkein parasta jos söis normiruokaa heti aamusta,näköjään.
[/quote]
Joo monet tekeekin niin, että syö esim. päivällisen tähteitä mikrossa lämmitettynä aamupalaksi, jos on tarve tukevalle aamiaiselle.
Mä syön riisikakkuja ja sitten paljon jotakin lihaa tai makkaraa ja teetä. Joskus otan ruisleipää, että ei mun viljaton dieetti nyt aivan oikeaoppinen olekaan.
Banaanilettuja
Munakasta
Tuorepuuroa (esim. Banaani, mustaherukkaa, chia-siemeniä, mantelimaitoa) + riisikakkuja
Miksi joku smoothie olisi ainut vaihtoehto?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:42"]
Mikä hiton amppari??
[/quote]
Amppari=aamupala=aamiainen.
Pitäisi kuitenkin aamiaiselle sisällyttää ihan reilusti proteiinejakin(en nyt sano että protskuja, ettei kukaan vedä herneitä nekkuunsa) ja ehkä vähemmän hiilihydraatteja. Tuota riisikakkujen syöntiä en ymmärrä- pelkkää höttöä?
ap
Viljaton ja maidoton (lukuunottamatta kauraa ja raejuustoa) joten aamupala kaurapuuro veteen, raejuustoa ja marjoja. Mun vatsa kestää kauraa ja jostain kumman syystä myös raejuustoa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:56"]
Pitäisi kuitenkin aamiaiselle sisällyttää ihan reilusti proteiinejakin(en nyt sano että protskuja, ettei kukaan vedä herneitä nekkuunsa) ja ehkä vähemmän hiilihydraatteja. Tuota riisikakkujen syöntiä en ymmärrä- pelkkää höttöä?
ap
[/quote]
Ei viljattomuuteen tai maidottomuuteen välttämättä liity vähähiilarisuutta. Esim. itse olen paleodieetillä ja kyllä esim. perunat ja hedelmät maistuu, vaikka on hiilareita. Jotkut paleot käyttää riisiäkin.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:00"]
Viljaton ja maidoton (lukuunottamatta kauraa ja raejuustoa) joten aamupala kaurapuuro veteen, raejuustoa ja marjoja. Mun vatsa kestää kauraa ja jostain kumman syystä myös raejuustoa.
[/quote]
Huvittavaa mainita ketjussa jossa kysytään viljattomaan ja maidottomaan aamupalaan vinkkejä, viljainen puuro ja maitotuote...
Gluteenittomat viljat myös pannassa? Täällä menee välillä tattarileipää ja vaikka luomukinkkua päällä.
Yleisin oma aamiaiseni on itsetehty jogurtti - kaurajogurttia tai soijajogurttia sotkettuna kookosmaitoon. Päälle chiansiemeniä, kookoshiutaleita, kaakonibsejä ja sitten mielen mukaan hedelmiä tai marjoja, esim. mangoa ja mustikoita tai banaania ja kiiviä tai tai... Suosittelen lämpimästi, takaan että maistuu :)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:56"]
ap
[/quote]
Nenään.
Riisikakakut on kiva leivänkorvike eikä ne nyt ihan höttöä ole makkaran ja kurkun kanssa. Tulee täyteläisempi olo.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 15:00"]
[/quote]
Huvittavaa mainita ketjussa jossa kysytään viljattomaan ja maidottomaan aamupalaan vinkkejä, viljainen puuro ja maitotuote...
[/quote]
Ei mammat ymmärrä sanaa viljaton, on monesti huomattu :):)
No joo, olen kokeillut kauraa ja vähissä määrin se on toisinaan sopinut, toisinaan taas turvottanut kovasti. Luontaisesti gluteenittomia viljoja en ole kokeillut, esim hirssiä ja tattaria. Niitä voisin kokeilla.
Minun ruokavalioni on myös hiilihydraattitietoinen, eli sokereita en syö enkä muuta höttöä, koska nekin turvottavat.
Jonkin verran maitotuotteita olen tähän saakka käyttänyt, mutta tuoremaitotuotteet ovat ehdottomasti pannassa. Maidosta seuraava hulluin tuote on jäätelö...kovat juustot kohtuudella menisivät mutta en muuten välitä niistä, raejuusto myös kohtuudella, rahkasta tulee myös vatsakipua ja turvotusta. Viili menee jos yhden purkin päivässä syö. Mietin vain että pitäisikö kokeilla olla kokonaan maidotta, ku vatsa krenklaa kaikesta huolimatta. Ja nivelten oireilu ei ole loppunut vaikka viljat ja sokerit pois. Joku sanoi että myös punainen liha pitäisi jättää kyydistä.
ap
Karppaus.infossa on paljon eri leipäreseptejä joista voisi löytyä sopiva. Tein sieltä aikanaan jotain möttösiä mutta en nyt muista tuliko niihin vähän jauhoa. Niitä voi tehdä etukäteen ja lämmittää aamulla, ovat vähän kuin suolaisia muffinsseja.
Jos ei ole sopivia, miten olisi fruitie ja keitetty kananmuna? Teen itse usein fruitieta johon laitan marjoja ja ananasta sekä gojimarjoja (laitan myös ruisleseitä mutta menee kyllä ilman niitäkin hyvin).
munia ja pekonia