Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahastus ja opintokokonaisuuden muodostaminen avoimessa yo:ssa

Vierailija
18.09.2021 |

Olen käynyt tietyt perusopinnot yhdistämällä kahden eri yliopiston eri kursseja, joten neljä on yhdestä ja yksi toisesta yo:sta.

Minulle kerrottiin, että saadakseni kokonaisuustodistuksen minun pitää ilmoittautua tälle kurssille uudestaan, jonka kävin eri yliopistossa ja maksaa se uudestaan ja sen jälkeen hyväksiluku ja kokonaisuuden muodostaminen katsotaan.

Onko tässä sellaista mahdollisuutta, että rahat menee hukkaan vai onko tämä pelkkä muodollisuus ja he sitten hyväksyvät tämän suorituksen ja tekevät todistuksen? Tarvitsen todistusta aineopintoihin jatkamista varten.

Kyse on Helsingin ja Itä-Suomen yliopistoista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattahan eri yliopistojen kurssit erota toisistaan. Siksi suosittelen jatkossa tekemään koko opintokokonaisuuden yhteen yliopistoon.

Vierailija
2/6 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla taida olla vaihtoehtoja jos haluat yliopiston muodostavan opintokokonaisuuden. Hae niiden kahden kurssin hyväksiluvut. Jos ne hyväksytään voit hakea opintokokonaisuutta.

Vähän rahastuksen meininkiä joo, mutta miksi ihmeessä olet tehnyt eri yliopistoihin perusopintoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ja Itä-Suomessa on erilaiset aihepainotukset ja menettelyt perusopinnoissa, joten niihin sisältyvät kurssit eivät ole suoraan verrannolliset keskenään. Olisit ensin tarkistanut asian avoimen opintotoimistosta ennen kuin ilmoittauduit tälle yhdelle, eri tahon järjestämälle kurssille. 

Vierailija
4/6 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään voi tehdä kahden yliopiston peruskursseja ja yhdistää ne samaksi kokonaisuudeksi. Joensuu ja Helsinki ovat kaksi erillistä yksikköä omine opintovaatimuksineen. Varsinaisen yliopiston puolella on mahdollisuus JOO-opintoihin eli tutkintoon voi sisällyttää kursseja muiden yliopistojen tarjonnasta. Tämä ei tietääkseni koske avointa. 

Vierailija
5/6 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan eli minun opiskellessa yleensä eri yliopistojen vaatimukset vastasivat toisiaan ja kelpasivat sellaisenaan. Muutamia poikkeuksia oli, mm. Oulu johon ei kelvannut aina edes omat avoimen opinnot.

Vierailija
6/6 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla taida olla vaihtoehtoja jos haluat yliopiston muodostavan opintokokonaisuuden. Hae niiden kahden kurssin hyväksiluvut. Jos ne hyväksytään voit hakea opintokokonaisuutta.

Vähän rahastuksen meininkiä joo, mutta miksi ihmeessä olet tehnyt eri yliopistoihin perusopintoja?

Itse olen tehnyt perusopintoja eri yliopistojen avoimiin, koska ovat tarjonneet eri kursseja, eikä kokonaisuuksia.

Kun pääsin sisään yliopistoon, toisessa yliopistossa suoritetut opinnot hyväksyttiin osaksi maisteriopintokokonaisuutta. Tästä on nyt kymmenisen vuotta, joten luulisi hyväksilukemisen vain helpottuneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan