Kysymys ylipainoisille joilla hyvä iho
Onko teidän perusruokavalio kunnossa ja vain syötte ehkä liikaa tai sitten terveellisten ruokien lisäksi paljon herkkuja?
Kun itse olen huomannut ihoni kunnon parantuneen kun olen alkanut syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Tämän lisäksi syön herkkuja ja ehkä annoskoot on turhan isoja, niin paino ei laske.
Mutta olen miettinyt että ihoni pysyy varmaan kunnossa kun saan kaikki tarvittavat vitamiinit ja muut, eikä ne epäterveelliset ruuat niiden päälle hetkauta ihon kuntoa sitten.
Voisiko tämä olla näin? Kun ihmetten joskus miten joillakin ylipainoisilla voi olla hyvä hehkuva iho, kun oletuksena kuitenkin on että herkut ylipainoisille maistuu.
Ymmärsiköhän kukaan tästä sekavasta sepustuksesta mitä tarkoitin? :) Jos joku ymmärsi niin kiva jos kommentoi jotain.
Kommentit (18)
Jos ylipainoinen syö monipuolisesti, hänelle ei synny puutostiloja. Alipainoiselle tai normaalipainoiselle tulee puutostiloja helpommin, koska syötävät määrät ovat pienempiä. Siksi normaali- ja alipainoisten täytyy pitä huolta, että saa mahdollisimman monipuolista ravintoa. Nämä puutostilat aiheuttavat huonoa ihoa ja muuta vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 09:45"]Ihon kunto riippuu ravinnosta.
[/quote]
... ja muista tekijöistä. Naisillahan suurin syy huonoon ihoon on hormonit.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:00"]
Jos ylipainoinen syö monipuolisesti, hänelle ei synny puutostiloja. Alipainoiselle tai normaalipainoiselle tulee puutostiloja helpommin, koska syötävät määrät ovat pienempiä. Siksi normaali- ja alipainoisten täytyy pitä huolta, että saa mahdollisimman monipuolista ravintoa. Nämä puutostilat aiheuttavat huonoa ihoa ja muuta vaivaa.
[/quote]
Tämä oli juuri se asia mitä ajattelin. Jos sen ylipainoisen perusruokavalio on kunnossa, niin iho saa kaikki tarvitsemansa aineet ja pysyy hyvänä. Sen lisäksi voi sitten syödä epäterveellistäkin, ja se ei vaikuta ihon kuntoon. MUTTA jos ylipainoinen syö yksipuolisesti ja epäterveellisesti pelkästään, syntyy niitä puutostiloja ja ihokin on huono.
Olen ylipainoinen jolla on hyvä iho. Ja kyllä minä syön hyvää ja terveellistä perusruokaa, mutta sen lisäksi herkkuja ja alkoholia kuluu sen verran että ylipainoisena pysyn.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:06"]
Olen ylipainoinen jolla on hyvä iho. Ja kyllä minä syön hyvää ja terveellistä perusruokaa, mutta sen lisäksi herkkuja ja alkoholia kuluu sen verran että ylipainoisena pysyn.
[/quote]
Eli tämä tukisi tuota teoriaa. Olen ollut yllättynyt, kun aloin syömään monipuolisesti ja syön tosi paljon esim omenaa, porkkanaa, juon vettä jne jne. Annoskoot vaan on turhan isoja ja lisäksi vetelen huoletta sitten herkkujakin. Mutta yhtäkkiä vaan ihon kunto selvästi parani. Paino pysyy samana.
Olen myös usein ihastellut ylipainoisten hyvää ihoa: ei ryppyjä eikä näppyjä. Sellainen persikkaiho usein. Itsellänikin iho oli paljon paremmassa kunnossa kun painoin 10 kiloa enemmän kuin nyt.
Mun ihoni kunto on parantunut huomattavasti samaan aikaan kun painoa on tullut lisää (liikaa). En tiedä liittyvätkö toisiinsa. Olisin silti mieluummin hoikka. :)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:11"]
Olen myös usein ihastellut ylipainoisten hyvää ihoa: ei ryppyjä eikä näppyjä. Sellainen persikkaiho usein. Itsellänikin iho oli paljon paremmassa kunnossa kun painoin 10 kiloa enemmän kuin nyt.
[/quote]
Minä olen viisikymppinen virallisterveellinen syöjä joka on perso tuoreelle leivälle ja hapankorpuille. Minua luullaan kolmikymppiseksi koska kasvoista ja kaulasta löytyvät vain yhdet silmien alla olevat pussit ja kaulassa yksi syntymästä lähtien ollut vuosirengas. Mitään jänteitä tai ryppyjä ei näy kaulassa tai dekolteealueella.
Olen aina ollut hyväihoinen, jopa niin paljon, että olen pitänyt kaunista ihoa hyvänä ulkonäköpiirteenä sekä hoikkana että lihavana. Eiköhän se ole geenien ansiota. Miksei myöskin kasvisruuan ja öljyjen ansiota. Syön pehmeitä rasvoja ja saan paljon vitamiineja, mutta syön liikaa. Pidän myös oikein kuitu- ja jyväpitoisesta leivästä, marjoista ja hedelmistä. Juon paljon silkkaa kylmää vettä, en ollenkaan kahvia. Käyn kuumassa suihkussa joka ikinen ilta.
Mulla on aina ollut hyvä ja kaunis iho, mutta kun laihduin 20 kg alkoi rypyt näkymään helpommin. MUTTA siltikin olen mieluimmin 20 kg laihempi ja omaan pari ryppyä. Jos on muuten kaunis iho ja hyvä kroppa, ei muutama ryppy hetkauta mua lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 09:45"]Ihon kunto riippuu ravinnosta. [/quote] ... ja muista tekijöistä. Naisillahan suurin syy huonoon ihoon on hormonit.
[/quote]
Ravinto vaikuttaa myös hormoneihin.
Mäkin oon miettinyt, että pitäiskö vaan pistää ranttaliksi ja lihoa vaikka 10 kiloa. Mulla on tosi kuiva ja atooppinen iho ja ihottumaa on vain ns luisevissa kohdissa: yläselässä, kyynärpäissä, ranteissa, olkapäissä, kaulassa, rintakehällä ja lonkkaluiden kohdalla. Reisissä, mahassa ja takapuolessa ei ole, iho on niissä ihan täydellistä, kimmoista ja pehmeää.
Menekin tästä syömään suklaata.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:08"]
Olen aina ollut hyväihoinen, jopa niin paljon, että olen pitänyt kaunista ihoa hyvänä ulkonäköpiirteenä sekä hoikkana että lihavana. Eiköhän se ole geenien ansiota. Miksei myöskin kasvisruuan ja öljyjen ansiota. Syön pehmeitä rasvoja ja saan paljon vitamiineja, mutta syön liikaa. Pidän myös oikein kuitu- ja jyväpitoisesta leivästä, marjoista ja hedelmistä. Juon paljon silkkaa kylmää vettä, en ollenkaan kahvia. Käyn kuumassa suihkussa joka ikinen ilta.
[/quote]
Miten tuo suihkussa käyminen liittyy mihinkään?
Mutta niin, eikö ne suuret määrät sokereita ja hiilareita sitten huononna sitä ylipainoisten ihoa? Vai onko ne vaikutukset pienempiä, kuin mitä on väitetty.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 09:45"]
Ihon kunto riippuu ravinnosta.
[/quote]
Hah hah, no ei tosiankaan riipu.
Minulla on aina ollut hyvä iho. Oletan, että syynä on perimä isän puolelta. Syön terveellisesti, mutta rakastan mm. suklaata ja salmiakkia.
Ihon kunto kylläkin riippuu periämästä ja hormonitoiminnasta. E-pillerit ovat monen akneihoisen naisen pelastus, ja miesten iho on luontaisesti naisen ihoa paksumpi, ja siksi usein hyvässä kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 13:16"]
Mulla on aina ollut hyvä ja kaunis iho, mutta kun laihduin 20 kg alkoi rypyt näkymään helpommin. MUTTA siltikin olen mieluimmin 20 kg laihempi ja omaan pari ryppyä. Jos on muuten kaunis iho ja hyvä kroppa, ei muutama ryppy hetkauta mua lainkaan.
[/quote]
Niin? Tuskin kovin kovin moni muukaan ylipainoinen harmittelee laihtumisen jälkeen paria ryppyä, jos iho on täydellinen. Entä jos olisitkin saanut aivan hirvittävät iho-ongelmat laihtumisen jälkeen?
Ihon kunto riippuu ravinnosta.