Tarviiko lasta viedä lääkäriin uudestaan?
3 v käytettiin yksityisellä, oli korvatulehdus ja sai kuurin. Kuuri on hyvin tepsinyt. Mainitsimme lääkärille etelänmatkasta. Lääkäri sanoi että lapsi pitäisi vielä tuoda ennen matkaa jälkitarkastukseen, et kuuri varmasti tepsinyt. Onko tämä pakollista?
Kommentit (9)
Noin pienille suositellaan, kun eivät osaa itse kertoa, jos korva jäi huonokuuloiseksi.
Ei oo pakollista. Kysehän on vain sun lapsesta.
Ei kai se pakollista ole, mutta miksi et veisi? Kivahan se siellä etelässä sitten on olla mahdollisesti kipeän ja kiukkuisen 3-vuotiaan kanssa kun äiti ei viitsinyt käyttää jälkitarkastuksessa.
Kyllä veisin ja olen vienytkin. Kuukauden kuluttua kuurista kontrolli. Ja varsinkin ennen reissua veisin näytille.
Kyllä veisin. Lentäminen kipeiden korvien kanssa on aivan helvetillistä. Se kipu on aivan järkyttävää..
Etelänmatkaan on varaa mutta lääkärikäyntiin ei?
Kysyin asiaa siksi? Kun lapsella ei ole aikasemmin ollut korvatulehduksia ja kuureja. Ja nyt on melkein terve. Niin mietin et kuuri tepsinyt varmaan. Kysyin mielipiteitä siksi, ajattelin et rahastavatko lääkärit, kunnallisilla kun ei ole jälkitarkastuksia. Mutta nyt sain vastauksia ja vien jälkitarkastukseen, vaikka lapsi jo terve.
Miten niin kunnallisilla ei oo jälkitarkastuksia??? Kyl mun lapset on aina käyneet jälkitarkastuksissa kunnallisella puolella.
Olen kyllä käyttänyt jälkitarkastuksissa. Joskus tulehdus voi jäädä "muhimaan" ja kehittyä liimakorvaksi. Jälkitarkastuksessa varmistetaan tulehduksen rauhoituminen ja tärykalvon liikkuminen.