Atooppinen iho kyynärtaipeessa?
Olen siis atooppinen ollut aina. Nyt viimeaikoina käsivarteni kutisevat, niin paljon, että saatan raapia ne verille. On niin kuivat, että tippuu valkoista ja alue jää valkoiseksi, kun rapsuttaa. Ihan todella kamalan näköistä, koko alue on muutenkin vaaleampi kuin iho muualta :O onko tämä muutakuin atooppisesta ihosta johtuvaa? Onko kokemuksia, tietoa tai veikkauksia?
Kommentit (10)
Minulla sama ja myös ranteessa. Rasvaan hydrokortisoonilla mutta heti kun lopetan niin parissa päivässä ihan samanlainen taas. Öisin herään usein kun kutisee niin kamalasti...
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:44"]Millä rasvaat? Kai rasvaat aamuin illoin?
[/quote]
Rasvasin acqualan(?) perusvoiteella, keltaisessa tuubissa olevalla! Mutta nyt perus Nivean rasvaa, joka ei taida tehdä hyvää, polttaa niin perkeleesti. Iso virhe? :(
Pitää varmaan apteekkiin mennä ja kysyä hyvää rasvaa?
Hävettää jo melkein kulkea kädet esillä!!
Joskus niin kuivat että haavojen ruvet vain tippuvat...:(
Ja atooppisuus on ollut tätä ennen todella kauan ihan hiljaa!
Nivea ei sovi ainakaan mulle. Käytän perusvoiteena Minidermiä ja välillä kortisonikuureja.
Apteekista löytyy atooppisen ihottuman hoitoon tarkoitettuja valmisteita. Itselläni ei auttanut edes vahvat kortisonit kuin hetken aikaa mutta tällä hetkellä pysyy vaiva kurissa Physiogel - nimisellä voiteella (aamuin illoin). Tätä olen käyttänyt jo pari vuotta.
Apteekin rasvoja ehdottomasti ja kortisonia! Mulle ei ainakaan mitkään marketin rasvat tee kuin pahaa, koska niissä usein on hajusteita ja muuta ylimääräistä.
Käytän itse välillä sinistä apobasea ja välillä acon minidermiä. Sekä sibicortia aina kuureina.
Osta apteekista Hyvä salva -nimistä voidetta. On aivan mahtava atooppiselle ja rikki menneelle iholle! Pikku tytölläni on atooppinen iho ja hän itkee kuinka muut rasvat kirvelee, mutta Hyvä Salva ei kirvele.
Kiitos vinkeistä :) pelkään, että iho on mennyt kyllä totaalisen pilalle kyseisestä kohtaa
Millä rasvaat? Kai rasvaat aamuin illoin?