Apua väkivaltaisille naisiille
Onko kokemuksia Maria-Akatemiasta? Saako sieltä asiantutevaa apua?
Kommentit (4)
Haluatko kertoa, mihin haet tuolta apua ja millä tavalla olet hhyötynyt siitä?
Noh, se on kyllä pitkä tarina. En halua mennä yksityiskohtiin, mutta kun luin MA:n esitettä, se vain kolahti ja tuntui sopivan omaan tilanteeseeni ja avuntarpeeseeeni täysin. Ihan sillä perusteella otin sinne yhteyttä. On auttanut, ja paljon. Tosin niin, että tavallaan käyn rankinta vaihetta ikinä läpi elämässäni sen takia, mutta olenkin halunnut sitä jo pitkään, olen niin kyllästynyt itseeni jne. Ja nyt koen, että minua todella ymmärretään. Se on ehkä se eka. Kukaan ei todellakaan vähättele kokemaani eikä torju sitä, he kestävät kuulla sellaista, mikä vetää ehkä normi terveydenhuollon henkilöstön ihan sormi suuhun. Ja pahinta on mun sisällä ollut tuska ja avuttomuus siitä, en edes ole väkivaltainen (paitsi kyllä henkisellä puolella ja sitäkin oon koittanut vältellä. Mutta eihän lapsiaan voi kasvattaa koko ikäänsä vältellen äitinä olemista).
^ Terveydenhuollon tai lähinnä terapiahenkilöstön, korjaan. Mulla on aiempaakin ja ihan hyvää kokemusta terapioista, mutta tää on aivan parasta mulle juuri nyt.
Mä käyn juuri tällä hetkellä. Olen kokenut sen taivaan lahjaksi. Mitä haluat kysyä? Siinä ryhmässä en vielä ole, selvisi, että mulla on niin paljon juttuja, että olis hyvä käsitellä ne alta pois, etten joudu lopettamaan ryhmää kesken.