Posti ei osaa toimittaa paketteja kotiin oikein
On se nyt kumma kun tilaa verkkokaupasta paketin ja voi valita toimitustavaksi paketin jätön ovelle niin joka kerta postinjakaja soittaa kelloa! Työskentelen kotona etänä ja olen valinnut tuon toimitustavan koska en voi välttämättä tulla avaamaan ovea koska olen juuri puhelimessa ja koira alkaa aina haukkua kun kello soi, ei ole saatu tätä tapaa vielä opetettua pois..Olisi niin kätevää kun jakaja vaan tiputtaisi sen paketin siihen ovelle kuten on sovittu, siitä tulee viesti heti perään että paketti on toimitettu niin sen saa sitten rauhassa haettua itse kun se sopii. Miksi edes tarjoavat tällaista jos kuitenkin sitä tullaan väkisin tyrkyttämään ovesta sisään??
Kommentit (16)
Olen huomannut saman. Valitsen aina kontaktittoman toimituksen eli paketin voi jättää kuistille. Asun siis rivitalossa ja olen etätöissä. Yhtä kertaa lukuunottamatta ovat soittaneet AINA ovikelloa ja jäävät odottamaan paketti sylissä oven avaamista. Ärsyttävää.
Niin, tai valitset toimituksen TIETTYNÄ PÄIVÄNÄ ja Postin työntekijä soittaa, että tuokin sen vasta sovitun päivän jälkeisenä päivänä...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lupa jättää pakettia käytävällekään.
Joissakin toimitustavoissa nimenomaan JÄTETÄÄN OVEN ULKOPUOLELLE. Asun kerrostalossa jossa alaovi on kiinni aina , ei ovisummeria. Katson tosi tarkkaan miten toimitetaan. Ylläri tuli kun eräs liike toimitti eri varastoista eri paikkoihin (kaupan lokeroon ja pääpostiin). Nice , en omista autoa. Olin tilannut lähikaupan lokeroon tavarat , täytyy tämäkin näköjään ottaa huomioon. Halvin ja helpoin on kotiintuonti , ainakin mulle.
Yllättyneet esittäytyvät seuraavaksi:
Siis täh, toimittaako aapeella posti paketit oikeasti kotiin asti?! Täytyy olla poikkeustapaus, kun muuten ne ei näytä edes vaivautuvan ja jättävät vaan niitä "on mukamas yritetty toimittaa"-lappusiaan.
Mielenkiintoista, että tuollaisissa tapauksissa soittavat kelloa, mutta jos tilaa normikotiin kuljetuksella eivät koskaan soita, vaan laittavat vain lapun, että teitä ei tavoitettu kotoa. Siltikin, vaikka taatusti olisi tavoittanut, kun juuri sitä pakettia varten on kotona päivystänyt.
Täytyykin ruveta käyttämään tuota "jättö ovelle" palvelua tavallisen kotiinkuljetuksen sijaan. Jos siis oikeasti silloin soittavat ovikelloa. Tavallisessa kuljetuksessahan eivät edes yritä vaan pudottavat suoraan "teitä ei tavoitettu" lapun.
Yksi DVD isossa kuoressa haettava automaatista tai postista, mutta kaksi koteloa ja samankokoinen kuori tulee postiluukusta
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin ruveta käyttämään tuota "jättö ovelle" palvelua tavallisen kotiinkuljetuksen sijaan. Jos siis oikeasti silloin soittavat ovikelloa. Tavallisessa kuljetuksessahan eivät edes yritä vaan pudottavat suoraan "teitä ei tavoitettu" lapun.
Tulisikohan ne sitten kotiin asti, jos pitäisi etuovea auki sepposen selällään? Vai miten tuon palvelun pitäisi toimia.
Ainakin Amazonilta kun tilaa niin tulee viesti että paketti toimitetaan lähipäivinä kotiovellesi. Viestissä on linkki missä voi vielä muuttaa toimitustapaa. Näissä vaihtoehdoissa on paketin jättö ovelle ja maininta että posti ei ole vastuussa kuljetuksesta paketin jätön jälkeen ja että saan tekstiviestillä ilmoituksen kun paketti on toimitettu. Asutaan omakotitalossa missä turvallista tiputtaa se paketti siihen ovelle ilman kontaktia ja aamulla tulee vielä viesti että paketti toimitetaan tänään jotain siihen osaa varautua. Myöskin se paketti toimitettu-viesti tulee heti kun jakelija on käynyt. Mutta ei, silti joka kerta soittavat kelloa ja työnteko häiriintyy. En myöskään halua tavata ketään aamulla ovellani kun etätöissä en välttämättä ole edes kunnolla pukeissa. Onneksi kumppanini on päässyt ovelle avaamaan. Harmi kun vaihtoehtona ei ole että voi jättää postilaatikkoon.
Esim postnordilla on erikseen valittavissa lupa jättää oven ulkopuolelle. Vai meinaako ap että paketin kadotessa posti vastaa seuraamuksista. Voi tsiisus.
Postinjakaja ryttää päiväpostin aamupostin päälle ryttyyn ja survomalla kannen kiinni. : (((
Vierailija kirjoitti:
Esim postnordilla on erikseen valittavissa lupa jättää oven ulkopuolelle. Vai meinaako ap että paketin kadotessa posti vastaa seuraamuksista. Voi tsiisus.
Voi tsiisus itsellesi, etkö osaa lukea? Olen valinnut että posti jättää paketin ovelle ja viestissä lukee että posti ei ole vastuussa paketista. Se on minulle täysin ok kun olen itse halunnut tuon toimitustavan. Silti en saa sitä toimitustapaa jonka olen valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Valitsen aina kontaktittoman toimituksen eli paketin voi jättää kuistille. Asun siis rivitalossa ja olen etätöissä. Yhtä kertaa lukuunottamatta ovat soittaneet AINA ovikelloa ja jäävät odottamaan paketti sylissä oven avaamista. Ärsyttävää.
Oletteko kuulleet lapusta ja kynästä.
Kirjoita lapulle:
POSTI, ÄLÄ SOITA KELLOA, ÄLÄ KOPUTA - JÄTÄ VAIN PAKETTI OVELLE!
Teipillä lappu ovikellon viereen/päälle.
Ymmärretty???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kuulleet lapusta ja kynästä.
Kirjoita lapulle:
POSTI, ÄLÄ SOITA KELLOA, ÄLÄ KOPUTA - JÄTÄ VAIN PAKETTI OVELLE!
Teipillä lappu ovikellon viereen/päälle.
Ymmärretty???
Voisihan noin tehdä mutta outoa että asiakkaan pitäisi erikseen neuvoa postin työntekijää että mitä se ovelle jättö tarkoittaa suomeksi.
Ei ole lupa jättää pakettia käytävällekään.