Jos kuolen ja minulla on vakituisessa työpaikassa kesälomia käyttämättä
Maksetaanko niitä silloin ollenkaan koska en ole hengissä. Vai maksettaisiinko ne ja puoliso ja lapset saisi ne käyttöön?
Kommentit (17)
Kuolleelle työntekijälle maksetaan lopputili ihan normaalisti, ja se maksettu palkka menee kuolinpesälle.
Lopputili maksetaan ja lomat siinä mukana, ainakin omalla työpaikallani myös työajanseurannassa ollut plussaldo. Rahat tietysti kuolinpesälle. Kuolinpäivä on työsuhteen päättymispäivä.
Puoliso tai sun lapset saa ne vapaana.
Ihan normaalina loppupalkkana tulee kaikki maksamatta jääneet suoritukset.
Kannattaa kuitenkin kuolla eläkeläisenä kuun 1. päivänä. Silloin saa sen kuun eläkkeen. Voit käyttää joko itse, juhlia viimeistä elinpäivääsi, tai sillä voidaan maksaa hautajaisesi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalina loppupalkkana tulee kaikki maksamatta jääneet suoritukset.
Kannattaa kuitenkin kuolla eläkeläisenä kuun 1. päivänä. Silloin saa sen kuun eläkkeen. Voit käyttää joko itse, juhlia viimeistä elinpäivääsi, tai sillä voidaan maksaa hautajaisesi.
Jospa minä sillon vielä elän. Ap
Vierailija kirjoitti:
No onpahan murheet.
Saa Kait sitä tämänkin asian miettiä muiden asioiden keskellä. Pitkällä kuntoutustuki jaksolla olen syövän vuoksi ja iso riski, että en selviä. Itseasiassa riski, että viiden vuoden päästä olen syöpään menehtynyt on 50%
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopputili maksetaan ja lomat siinä mukana, ainakin omalla työpaikallani myös työajanseurannassa ollut plussaldo. Rahat tietysti kuolinpesälle. Kuolinpäivä on työsuhteen päättymispäivä.
Mitenhän menee jos työntekijä saa esim. aivoverenvuodon tms ja makaa teholla kuukauden ennen kuin kuolee? MIkä silloin on työsuhteen päättymispäivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän menee jos työntekijä saa esim. aivoverenvuodon tms ja makaa teholla kuukauden ennen kuin kuolee? MIkä silloin on työsuhteen päättymispäivä?
Kuolinpäivä, sairaslomalla siihen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joutuu sinne teholle aivoverenvuoden takia, niin alkaa sairasloma. Työsuhde päättyy, kun kuolee kuukauden päästä. sairasloman ajalta saa palkan, joka sitten maksetaan kuolinpesälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin kuolinpäivää. Sitä ennen ollaan saikussa.
Tällastakin asiaa on tosi hyvä miettiä, vielä kun on elossa. Kaikki me kuollaan ja kaikki kohdataan kuolemaa tavalla tai toisella elämän aikana.
Vierailija kirjoitti:
No onpahan murheet.
Tämä on kuule ihan ajankohtaista ja hyvin tärkeää asiaa.
Jos sinulla ei järki riitä sitä tajuamaan, olisi suotavaa sen verran yrittää tajuta, että pitäisi lärvinsä kiinni.
Kiitos. Mukava tietää, että saisivat vähän lisää taloudellista turvaa jos kuolen. Vaikka ei se suuri lohtu siinä vaiheessa olisi,mutta apua siitä kuitenkin on.
Ja tiedän, että mun ei kannata keskeyttää kuntoutustukea ja olla kesälomalla töistä jotta saisin rahat sieltä ulos.
Testamentti tehty kun sairastuin ja lapsen vielä niin pieniä, että ei tulisi perintöriitaa heidän kohdallaan..
Ap
Kuolleen tilille tupsahtaa lopputili ihan normaalisti ja lomakorvaukset on siinä mukana. Mitään kuolleenmiehen extraa ei tule.
Vuosilomaa kertyy sairausloman ajalta 75 arkipäivältä. Jos sairastat pidempään, niin lomakorvauksia on tuon ylittävältä ajalta turha odottaa.
Kyllä maksetaan, mutta ovat kuolinpesän varoja, eli puoliso/lapset eivät saa niitä suoraan käyttöönsä.