Millä perusteella 18-vuotiaalla on oikeus päättää itse tienaamistaan rahoista?
Epäkypsällä teinillä rahankäyttö lähtee aina lapasesta. Käyttöoikeudet vanhemmille!
Kommentit (10)
eikö raja ole 15 vuotta itse tienaamilleen rahoille?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:28"]
eikö raja ole 15 vuotta itse tienaamilleen rahoille?
[/quote]
Niinhän tuo on
tervetuloa takaisin ikis! oliko hoidossa kivaa? parantunut et ainakaan ole.
Totta kai on oma oikeus käyttää tienaamansa rahat, mutta jos 18-vuotias asuu kotona voit velvoittaa hänet maksamaan vuokraa asumisestaan ja osallistumaan ruokakustannuksiin. Näin opettaisit häntä käyttämään rahaa säntillisemmin.
On totta, että moni 18-vuotias on melko lapsellinen vielä, mutta jos on tahtoa opettaa ja opastaa niin kyllä he oppivat. Hieman arvostusta ja kannustusta niin kyllä se siitä.
On oikeus ja se onkin aivan mahtavaa, koko elämä edessä, nuori ja villi ja vapaa ja saa aivan itse päättää mihin rahansa sijoittaa... ja oppia sitten kantapään kautta asioita kun on tarpeen. ;) Mutta on niin nuori ja innokas elämään, jos kaikki siis on hyvin, että kyllähän sitä jaksaa oppia virheistään ja yrittää ja olla innoissaan elämästään.
Kyllä minä olen aina ollut vastuullinen rahankäyttäjä. Olen jopa lapsena todistettavasti lyönyt äitiäni kynsille kaupassa kun hän yritti ostaa jotain mielestäni turhaa ja kieltäytynyt syömästä lomamatkalla ravintolassa koska siellä oli mielestäni liian kallista. Toiset ihmiset eivät taas opi rahankäyttöä koskaan.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:21"]
Epäkypsällä teinillä rahankäyttö lähtee aina lapasesta. Käyttöoikeudet vanhemmille!
[/quote]
Hiihaa ja hourulaan!
18-vuotias on aikuinen, kenellä muulla voisi edes olla oikeus päättää hänen raha asioistaan?
Taasko sinulla on lähdössä käyntiin nämä teinifantasiat? Milloin ja miten olet traumatiositunut noin kovasti, että tuo ikäkysymys on päässyt näin pahaksi pakkomielteeksi?