Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa mulle pitkäaikaista ehkäisyä!

Vierailija
02.11.2014 |

Olen 34-vuotias. Lapsia on 2 ja lapsiluku on täynnä, molemmat lapset jo koululaisia. Mies (37-vuotias) EI missään nimessä suostu laittamaan piuhojaan poikki, kondomin käyttöön suostuu (vaikkei sitä toivo), mutta itse en halua kondomin kanssa lopun hedelmällistä ikääni sekstailla.

Hormonikierukka Mirena on ollut kohta 5 vuotta paikallaan eli olisi aika vaihtaa se tai sitten keksiä joku muu ehkäisy. Mieluummin jälkimmäistä. Mirenasta mulle on tullut näitä ongelmia: Ensimmäisen vuoden ajan oli kuukautisvuotopäiviä enemmän kuin vuottomia päiviä! Eka puoli vuotta mulla oli 90 % ajasta menkat, sen jälkeen noin kaksi viikkoa kuukaudesta, välillä enemmän ja joskus vähän vähemmän. Sain Cyklokapron-lääkettä, mikä hillitsi vuotoja, mutta aiheutti tuskalliset vatsavaivat, joten en sitäkään voi käyttää. Sekä minä että mies alettiin olla tosi tuskastuneita jatkuviin vuotoihin. Vuotelua on myös seksin jälkeen.

Nyt kun Mirena on ollut liki 5 vuotta niin kuukautistilanne on tasoittunut tällaiseksi: Kuukautiset yleensä kerran kuussa, jolloin kestävät noin 10 päivää (ennen Mirenaa kestivät noin 5 päivää). Seksin jälkeen tulee usein (varsinkin jos saan kunnon orgasmeja) päivän - kahden verenvuotoepisodi.

Mielessä on käynyt nämä vaihtoehdot Mirenalle:

- Ehkäisykapseli käteen (ensisijainen ajatus, onko kokemuksia?)

- Sterilisaatio minulle (tosin mietityttää sekä minua että miestä, se on niiiin lopullinen päätös, vaikka ollaankin mielestämme varmoja siitä että lapsiluku on täynnä)

Minkäs ehkäisyn te minuna hommaisitte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit.

Vierailija
2/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson-paituli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:00"]

E-pillerit.

[/quote]

Mieluummin ei... Olen niitä käyttänyt aikanaan noin 10 vuotta ja siinä on se jokapäiväinen muistaminen..... Olisi niin huoletonta jos olisi joku oikeasti pitkäaikainen ehkäisy eikä päivittäin muistettava....

Mutta kiitos kuitenkin, otan tuonkin pohdintaan... Paluu takaisin e-pillereihin tuntuu ärsyttävältä ajatukselta, mutta toisaalta jos niitä jaksaisi muutaman vuoden niin sen jälkeen iän puolesta olisi jo nykyistä kypsempi sterilisaatioon.

E-pillerit mulle kyllä sopivat hyvin, ei tullut moisia vuoto-ongelmia kuin Mirenan kanssa... Vain se jatkuva pillerin muistamisen ottaminen turhauttaa.

ap

Vierailija
4/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:01"]

Nanson-paituli.

[/quote]

Sellainen mulla onkin jo! :D

Jostain syystä en luota tarpeeksi sen ehkäisytehoon. ;))

ap

Vierailija
5/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:04"]

Nanson-paituli.

[/quote]

ap

[/quote] No sitten pidät vetskarin kiinni.

Vierailija
6/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuvaring. Ei tarvi muistaa joka päivä.

Vierailija
7/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:05"]

Nanson-paituli.

[/quote]

ap

[/quote] No sitten pidät vetskarin kiinni.

[/quote]

Enkä.

ap

Vierailija
8/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson-paituli.

[/quote]

ap

[/quote] Nanson yökkäreillä on 100% ehkäisyteho, voit olla täysin huoletta ettei miehesi halua koskeakaan sinuun.

Vierailija
9/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapseli on hyvä jos se sopii. Itselläni on nyt neljäs. Implanon on muuttunut Nexplanoniksi. Vuotoja on parin kuukauden, puolen vuoden välein. Ei sivuvaikutuksia, kuin tasaisempi ja mukavempi elämä.

Vierailija
10/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:06"]

Nuvaring. Ei tarvi muistaa joka päivä.

[/quote]

Luin tuota, ääh, harkitsen kuitenkin, mutta epäilyttää. Mies tunsi kierukan langatkin ja ne piti leikata tosi lyhyiksi ja vieläkin väittää tunnistavansa ne ja vehkeen pää kipeytyy niistä kuulemma. Että epäilen kyllä mitä tykkäisi renkaasta "siellä". Voihan sen poistaa aina seksin ajaksi, mutta aikamoista sähläilyä. Ja se saattaa lukemani perusteella tulla ulos itsestään jos esim. on ummetusta tai se on väärin asennettu tai seksin aikana jne. Pitää säännöllisesti varmistaa olevan paikallaan. Ihan oikeasti en todellakaan vauvaa enää haluaisi, joten vaikuttaa näin tottumattomasta kalkkikseksta just sellaiselta ei-pitkäaikaiselta ja hankalalta. Mietin tätäkin kuitenkin.

ap

Vierailija
11/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:12"]

Kapseli on hyvä jos se sopii. Itselläni on nyt neljäs. Implanon on muuttunut Nexplanoniksi. Vuotoja on parin kuukauden, puolen vuoden välein. Ei sivuvaikutuksia, kuin tasaisempi ja mukavempi elämä.

[/quote]

Kiitos! :) Mietin, että kenties uskaltaudun tätä kokeilemaan. Ei kait se paljoa huonompi voi olla kuin Mirena. Ainakin se olisi huoleton sillain, ettei jatkuvasti pitäisi muistaa tehdä ehkäisylle jotain. Lääkäri varotteli, että se saattaa aiheuttaa tiputteluvuotoja. Kiva lukea sun hyvistä kokemuksista!

ap

Vierailija
12/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengas on oikeesti todella kätevä, sen ottaa sekunnissa pois aktin tieltä. Käytössä ei tunnu ollenkaan. Aikoo miinus on että menkat tulee joka neljäs viikko, mikä on mun luomukiertoon verrattuna usein.

Vierailija
13/13 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi, tosin kierukkaa en ole kokeillut. Kokemasi perusteella en haluakaan kokeilla. Kuparikierukasta tuli pidemmät menkat ja kivuliaat myös. Kondomia ei haluta kumpikaan. Strilisaatio tuntuu liian lopulliselta. Musta tuntuu, ettei vaihtoehtoja vaan ole.

Mulla viides ja uskoakseni viimeinen lapsi tulossa. muutama kuukausi aikaa pohtia ehkäisyä.