Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä valita. Olet itse syypää pieneen eläkkeeseesi.

Vierailija
17.09.2021 |

Suuret sukupolvet tekivät 2.5 lasta per perhe ja nauttivat suuria eläkkeitä.
Nykysukupolvet tekevät 1.5 lasta per perhe eivätkä tule saamaan eläkkeitä.
Mikään eläkejärjestelmä ei pysy pystyssä jos porukan määrä vähenee.
Mikä on ratkaisu: tehkää lapsia!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tottakai valitsin mieluummin työttömyyden kuin 2500 €/kk tulot, kivat työkaverit ja työn suoman oman rivitalokolmion. Itsehän valitsin, etten pääse töihin enkä kouluttautumaan. Myös se tulee muistaa, etten valinnut voittaa lotossa seitsemää oikein kun jaossa oli seitsemän miljoonaa euroa, puhumattakaan niistä Euro jack poteista. Silkkaa tyhmyyttä valita noin huonosti. Moni on tosin valinnut vielä tyhmemmin ja sairastunut vakavasti lopuksi elämäänsä.

Kiitos, ap, että kerroit meille tämän tärkeän tiedon. Ehkä nyt opimme kaikki valitsemaan viisaammin. 😎👍

Vierailija
22/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään lasta eikä tule. Mutta eläke tulee tilille, vaikka ei tekisi mitään.

Hyvä elämänvalinta! Eipä tarvitse valittaa täällä eikä muuallakaan, kuinka rankkaa on lasten ja ukon kanssa.

- toinen eläkeläinen -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun emme matkustele niin me pärjäämme eläkkeellämme niin ettei ruoka kaupassa tarvitse rahaa laskea. Se riittää meille.

Vierailija
24/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole aikuisia elätettäviä kakaroita. 

Vierailija
25/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa yhteiskunnassa jonka budjetti paukkuu Suomea konkurssiin, niin ei taida enään auttaa vaikka porukka sikiäisi, kuin kanit konsanaan 🙂

Vierailija
26/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden mummon, jonka alkoholisoitunut poika elää kotitalossaan.

Aina äitinsä eläakepäivänä hän tilaa taksin ja mummo nostaa rahaa. Poika menee paikalliseen kuppilaan ryyppäämään.

Olen puuttunut tähän asiaan MONTA kertaa, mutta paikalliset sosiaali-ihmiset eivät tee mitään! Laitoin kerran pyynnön, että menisivät katsomaan, kuinka se mummo voi, mutta ei!

Itsekin olen käynyt siellä, mutta ovea ei avata.

Vierailija
27/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiselle ei kukaan tule siivoamaan. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousyritykseltä, jos eläke 1257 tai alle voi saada palveluseteleitä, joilla saa alennusta siivouspalveluista, jos eläke 1258 ei saa alennusta. Myös kodinhoitajapalvelut maksavat eläkkeen suuruuden mukaan, se joka saa enemmän eläkettä maksaa enemmän palveluista.

Vierailija
28/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne ketkä ”tekee” lapsia saa kuulla kettuillua siitä että et sitten yhtään miettinyt eläkettä.

Juu en miettinyt, eläkejärjestelmä ei tule todellakaan olemaan samanlainen kuin nykyään, sitten kun minä olen ”eläkeikäinen”.

Ei mun ikäluokan ihmiset tule todellakaan saamaan kuin pikkuhiluja eläkkeen nimissä.

Suuret ikäluokat on saaneet omansa ja muidenkin.

suuret ikäluokat saavat suuret eläkkeet koska ovat hoitaneet hommansa hyvin

ne on tehneet riittävästi lapsia

Ei vaan koska maksattavat eläkkeensä nuoremmillaan. Eivät itse maksaneet eläkemaksuja.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, 200 miljardin rahasto riittää 7 vuotta.

Vierailija
29/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiselle ei kukaan tule siivoamaan. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousyritykseltä, jos eläke 1257 tai alle voi saada palveluseteleitä, joilla saa alennusta siivouspalveluista, jos eläke 1258 ei saa alennusta. Myös kodinhoitajapalvelut maksavat eläkkeen suuruuden mukaan, se joka saa enemmän eläkettä maksaa enemmän palveluista.

Isommasta eläkkeestä on hyötyä niin kauan kun pärjää itse eikä tarvitse kodinhoitaja palveluita, ne maksaa.

Vierailija
30/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein 4 lasta ja se söi tehokkaasti 10 vuotta työeläkekertymää.

Vierailija
31/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on ihan liikaa ihmisiä. Ei tarvitse tehdä lisää lapsia.

Vierailija
32/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkeläisen luona pitäisi ulkopuolisen siivota? Jos ei itse kykene siivoamaan, eläköön paskassa tai maksakoon palveluistaan kuten muutkin.

Vierailija
33/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne ketkä ”tekee” lapsia saa kuulla kettuillua siitä että et sitten yhtään miettinyt eläkettä.

Juu en miettinyt, eläkejärjestelmä ei tule todellakaan olemaan samanlainen kuin nykyään, sitten kun minä olen ”eläkeikäinen”.

Ei mun ikäluokan ihmiset tule todellakaan saamaan kuin pikkuhiluja eläkkeen nimissä.

Suuret ikäluokat on saaneet omansa ja muidenkin.

suuret ikäluokat saavat suuret eläkkeet koska ovat hoitaneet hommansa hyvin

ne on tehneet riittävästi lapsia

Ovat tehneet myös pitkän työuran, josta heidän eläkkeensä kertyy.

Vierailija
34/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään lasta eikä tule. Mutta eläke tulee tilille, vaikka ei tekisi mitään.

Hyvä elämänvalinta! Eipä tarvitse valittaa täällä eikä muuallakaan, kuinka rankkaa on lasten ja ukon kanssa.

- toinen eläkeläinen -

Minulla ei ole milloinkaan ollut rankkaa ukon tai jo aikuisen lapsen kanssa. Märisevien ja tyytymättömien eläkeläisten kanssa on ollut.

Vierailija
35/35 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jatkaa sukuani mutta nainen juoksi nauraen pois.