Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työkaveri sai 2 viikkoa sairaslomaa, kerskailee nyt olleensa vain ekan viikon sairaana

Vierailija
17.09.2021 |

Ja toisen otti lomana. Täällä me sitten painettiin viikko alimiehityksellä, kun tämä yksi vaelsi lääkärin määräyksestä UKK:ssa!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ulkomailla kaksi viikkoa sairauslomalla. Sain siihen erikoisluvan työnantajalta, mutta en minä siitä työkavereille puhunut yhtikästä mitään. Ihan hissukseen olin vaan. 

Etpä sinä siihen työnantajankaan lupaa olisi tarvinnut. Saati "erikoislupaa" 😂. Mikä se edes on???

Vierailija
22/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työkavereitten saikut kuormittavat, vika on työpaikassa. Entisessa duunissa oli sarjasaikuttajia, joiden poissaolo ei vaikuttanut mihinkään. Joten so what? Nykytyössä liian vähän väkeä ja yhdenkin poissaolo näkyy, silti se ei ole kollegan syy, vaan alimiehityksen.

Harvassa työpaikassa on saikuttajille korvaajia. Tai töitä niin vähän ettei muiden poissaoloja huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän kaverin, joka oli käden takia sairaslomalla, mutta oli käynyt pelaamassa sählyä sairasloman aikana. Sai potkut seuraavissa yt:ssä.

Mitä ihmettä. Ei kai nyt kukaan usko että kun lääkäri määrää tules-vaivojen takia sairaslomaa, että käsi lastoitetaan liikuntakyvyttömäksi ja täytyy pysyä vaaka-asennossa viikkoja? Nimenomaan sairasloman aikana aloitetaan kuntoutus ja jatketaan siihen pisteeseen että kättä pystyy kuormittamaan kuten ennenkin. Mikään ei invalidisoi pahemmin kuin lepo ja mitään tekemättömyys. 

Vierailija
24/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikaistaanpa taas hieman harhaluuloja:

https://yle.fi/uutiset/3-9776679

"lääkärin kirjoittama sairauslomatodistus on vain lääkärin antama lausunto potilaan työkyvystä tai työkyvyttömyydestä.

– Tämä tarkoittaa sitä, että lääkäri ei päätä sairauslomasta, eikä varsinkaan sen palkallisuudesta. Esimies tekee sitten lomasta päätöksen lääkärinlausunnon perusteella."

"Terveystalon työterveyden ylilääkäri Minna Pihlajamäki vahvistaa asian.

– Se on vain suositus poissaoloon. Sairauspoissaolon palkallisuudesta päättää työnantaja."

https://yle.fi/uutiset/3-5766693

"Perinteinen "tapaturmavakuutus ei ole voimassa, kun olet sairauslomalla töissä" -väite ei pidä paikkaansa.

- Työnantajan vakuutukset ovat voimassa aina kun työntekijä on töissä, joko sairaana tai terveenä, vahvistaa Jyrki Liesivuori."

Kun on 15v tapellut vakuutusyhtiön kanssa työtapaturman takia,niin en todellakaan suosittele, että kukaan lähtee kokeilemaan onneaan ja menee saikulla töihin.

Vierailija
25/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"lääkärin kirjoittama sairauslomatodistus on vain lääkärin antama lausunto potilaan työkyvystä tai työkyvyttömyydestä.

– Tämä tarkoittaa sitä, että lääkäri ei päätä sairauslomasta, eikä varsinkaan sen palkallisuudesta. Esimies tekee sitten lomasta päätöksen lääkärinlausunnon perusteella."

– Se on vain suositus poissaoloon. Sairauspoissaolon palkallisuudesta päättää työnantaja."

"Perinteinen "tapaturmavakuutus ei ole voimassa, kun olet sairauslomalla töissä" -väite ei pidä paikkaansa.

- Työnantajan vakuutukset ovat voimassa aina kun työntekijä on töissä, joko sairaana tai terveenä, vahvistaa Jyrki Liesivuori."

Tiedättekö ketään jonka sairasloman pomo olisi kumonnut? En minäkään.

Onko korvaava työ tuttu käsite?

Vierailija
26/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, sen sijaan useitakin tapauksia joissa on muutettu tehtävänkuvaa siihen saakka, että on taas työkykyinen ja voi palata varsinaiseen tehtävään.

Vierailija
27/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ulkomailla kaksi viikkoa sairauslomalla. Sain siihen erikoisluvan työnantajalta, mutta en minä siitä työkavereille puhunut yhtikästä mitään. Ihan hissukseen olin vaan. 

Etpä sinä siihen työnantajankaan lupaa olisi tarvinnut. Saati "erikoislupaa" 😂. Mikä se edes on???

Kyllä tarvitsin sääntöjen mukaan. Sairauslomalla ei saa lähteä ulkomaille ilman työnantajan lupaa. Lupahakemukseen laitetaan syy ja määränpää vakuutusasioiden takia ja asiat käsitellään tapauskohtaisesti. Tosin tämä ei tapahtunut Suomessa. Ajattelin, että on kuitenkin parempi olla kertomatta työkavereille sairauslomakohteestani.

Vierailija
28/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvitsin sääntöjen mukaan. Sairauslomalla ei saa lähteä ulkomaille ilman työnantajan lupaa. Lupahakemukseen laitetaan syy ja määränpää vakuutusasioiden takia ja asiat käsitellään tapauskohtaisesti. Tosin tämä ei tapahtunut Suomessa. Ajattelin, että on kuitenkin parempi olla kertomatta työkavereille sairauslomakohteestani.

Lisään vielä, että sitä lupaa ei saa automaattisesti. Kyllä sitä minun hakemusta ensin nikoteltiin, ja luvan saatuani päätin olla täysin hiljaa asiasta.

Vierailija
29/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri kirjoittaa 2vko sitten ollaan pois se 2vko. Vakuutus ei korvaa mitään jos sairaslomalla olevalle sattuu töissä jotain.

Tuo ei ole totta, vanha uskomus jota sitkeästi vaan esiintyy. Vakuutukset on ihan normaalisti voimassa.

Vierailija
30/30 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI sitä kumota tarvitse,mutta palkkaa EI OLE pakko maksaa! Sen voi päättää! Itse voi mennä aiemmin töihin jos on kunnossa!