Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin mennä syksyllä Lappiin, mutta mies ei halua sinne

Rohkeutta?
16.09.2021 |

Mies sai kuulemma tarpeekseen Lapista kun oli siellä armeijassa 80-luvun alussa leirillä. Uskomatonta.

Mä haluaisin nähdä ne mahtavat maisemat, ruskan ja tehdä päivävaelluksia. Kateellisena katson veljen kuvia pohjoisen reissuilta. Veljen kanssa en viitsi lähteä koska hän on parempi kuntoinen ja mun lonkan takia pystyn vain muutamien kilometrien päivävaelluksiin. Veli kun voi olla viikonkin vaelluksella ja vaelluksen pituus 50-100km.

Miestä ei kuulemma yhtään kiinnosta Lappi. Mä voisin vuokrata asuntoauton ja lähteä ajamaan pohjoiseen, mutta yskinkö mun se pitäisi tehdä?!? Veli ei ole kyllä vuokrannut asuntoautoa vaan on nukkunut teltassa tai parkkipaikoilla autossa. En tiedä uskaltaisinko yksin lähteä.

Mun unelma on ollut jo ennen miestä päästä Lappiin etenkin ruska-aikaan. Voisin Norjankin puolella käydä. Jääkö tämä unelma toteuttamatta vai olenko rohkea ja lähden yksin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde yksin tai kaverin kanssa

Vierailija
2/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ehdottomasti vaikka yksin, ettei jää unelma toteutumatta. Päivävaelluksilla pärjäät varmasti yksin. Yöksi hotelliin tai mökkiin, jos ei teltta iske.Kännykkä ja varavirtalähde mukaan vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit lähteä yksin, ei ole pelättävää ( vaikka mut onkin ryöstetty Norjan tunturissa, tunturipuron raikkauksien vieressä, veivät rahat autosta, kun olimme joko nukkumassa vaunussa tai kävelyllä kauempana vaunusta ). Voit yöpyä leirintäalueilla ja niistä katsoa sopivat päivävaellus reitit. 

Vierailija
4/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
5/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähde yksin tai kaverin kanssa

En mä tiedä olisiko oikein ketään kaveria mukaan. Lähimpiä kavereita ei oikein kiinnosta vaellukset. Työkavereissa on sellaisia joita se kiinnostaa, mutta aikataulujen yhteen sovittaminen olisi aika homma. Ei toki mahdotonta. Toki heissäkin osa sellaisia, että pystyvät pidempiin päiväretkiin kuin mä. Mulle on mahdollista joku 5-6km riippuen päivästä. Fyssarin kanssa kyllä kuntoutetaan lonkkaa, mutta se vaatii aikaa.

Vierailija
6/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä miestä siellä tarvitse, jos se hölmö ei mukaan lähde. Mene ihmeessä yksin tai ystävän kanssa. Ja voihan velikin innostua erilaisesta reissusta, kun saisi tehdä sen sinun kanssa. Lappi on täynnä niin upeita paikkoja, että ehdottomasti menet kun kerran siitä haaveilet!

Vierailija
7/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ehdottomasti vaikka yksin, ettei jää unelma toteutumatta. Päivävaelluksilla pärjäät varmasti yksin. Yöksi hotelliin tai mökkiin, jos ei teltta iske.Kännykkä ja varavirtalähde mukaan vaan.

Siis teltta menisi muuten kyllä, mutta ei yksin. Auto olisi vähän turvallisemman tuntuinen. Päivävaelluksia olen tehnyt kansallispuistoissa ja yksin olen aina mennyt koska miestä ei saa mukaan. 

Vierailija
8/26 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä miestä siellä tarvitse, jos se hölmö ei mukaan lähde. Mene ihmeessä yksin tai ystävän kanssa. Ja voihan velikin innostua erilaisesta reissusta, kun saisi tehdä sen sinun kanssa. Lappi on täynnä niin upeita paikkoja, että ehdottomasti menet kun kerran siitä haaveilet!

Pitää varmaan ottaa tavoitteeksi lähteä ensi syksynä. :) Tänä vuonna en enää voi lähteä koska kesäloma on pidetty. 

Vierailija
9/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa hotelli yms varaukset. Juuri nyt Saariselällä, kylä täynnä eläkeläisiä ja joka päivä tulee lisää bussilasteittain. Sähköfillarit kortilla joka paikassa, hotellit täynnä, jonoja välinevuokraamoissa yms ruuhkaisaa.

Eipä siinä mitään, hyvä että fyffe kiertää ja pitää paikalliset yrittäjät leivänsyrjässä.

Vierailija
10/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas vaikeaa ja piti tulla tänne märisemään. Pitääkö miehen tulla vessaankin mukanasi? Mene yksin tai kaverin kanssa.

Vierailija
11/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kysyä, että tarvitseko sinä miehen mukaan jokaisella kauppareissulla, vessaan ja kaikkeen muuhunkin?

Ei Lapinreissu mikään synnytys ole, jossa kuuluu olla mies mukana. Täällä kyllä seuraa löytyy. Ei luulisi olevan vaikea löytää samanhenkistä naisseuralaista.

Mutta pidä kiirettä, tämän vuoden ruska-aika alkaa olla kohta ohi. Varaa matka hyvissä ajoin ensi vuodeksi. Mies lähtee sitten mukaan tai on lähtemättä. Mutta kyllä täältä miehiä löytyy ...

Vierailija
12/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua lähteä, otat kaverin tai menet yksin.

Vierailija
13/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi sopia veljen kanssa sellaisesta reissusta, että valtaisitte yhdessä pienen päivämatkan, yöpyisitte yhdessä ja sen jälkeen veli jatkaisi pitemmälle vaellukselle ja sinä palaisit takaisin lähtöpaikkaan ja tekisit sitten itseksesi lyhempiä päiväreissuja.

Vierailija
14/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi itsellesi kaveri somesta, jonka kanssa voit sopia yhteisestä reissusta. Selviät tosin yksinkin lyhyistä, merkatuista ja leveiksi tallatuista poluista. Varaa yökerhovarusteet mukaan, jos yövyt hotellissa. "Ruskaretket" ovat yhden sortin risteilyhenkisiä lomia ja joissa valvotaan myös yöt juhlien. Ei siis kannata uskoa ihan kaikkea, miten siellä " vaelletaan " maisemista nauttien.

Vierailija
15/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi itsellesi kaveri somesta, jonka kanssa voit sopia yhteisestä reissusta. Selviät tosin yksinkin lyhyistä, merkatuista ja leveiksi tallatuista poluista. Varaa yökerhovarusteet mukaan, jos yövyt hotellissa. "Ruskaretket" ovat yhden sortin risteilyhenkisiä lomia ja joissa valvotaan myös yöt juhlien. Ei siis kannata uskoa ihan kaikkea, miten siellä " vaelletaan " maisemista nauttien.

Minä en uskaltaisi lähteä minkään randomin sometuttavan kanssa reissuun. Tiedä millainen rasittava sekopää sieltä löytyisi.

Vierailija
16/26 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset ensimmäisen reissun kanssa, kun varaat jostain kohteesta ihan hotellimajoituksen. Saariselältä, Ylläkseltä, ehkä Leviltäkin (vaikka onkin ehkä eniten bilepaikka, varmasti myös ruska-aikaan) tai pienemmistä kohteista. Näistä on helppo tehdä sitten pieniä päiväretkiä, luontoreittejä kun löytyy ihan parin kilometrin lenkeistä monen päivän vaellusreitteihin. 

Vierailija
17/26 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoissa hotelli yms varaukset. Juuri nyt Saariselällä, kylä täynnä eläkeläisiä ja joka päivä tulee lisää bussilasteittain. Sähköfillarit kortilla joka paikassa, hotellit täynnä, jonoja välinevuokraamoissa yms ruuhkaisaa.

Eipä siinä mitään, hyvä että fyffe kiertää ja pitää paikalliset yrittäjät leivänsyrjässä.

No en mä mihinkään hotelliin ole menossa tai vuokraamassa sähköpyörää tms. Tarkoitus on mennä luontoon eikä mihinkään turistirysähotelliin.

Vierailija
18/26 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan kenenkään tuntemattoman kanssa lähtisi. Mietin, että omaan faceen voin laittaa kyselyä lähtisikö joku mun kanssa ja nämä ihmiset on kuitenkin tuttuja.

Vierailija
19/26 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on kohta Lapissa jo ohi.

Vierailija
20/26 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen menossa luontoon enkä bilettämään. Ei velikään bilettämässä käy koska häntä ei sellainen kiinnosta ja harvoin juo alkoholiakaan. On oikeasti viikonkin vaeltamassa ja nukkuu teltassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi