luku vinkki kaikille synnyttäjille
Törmäsin todella mielenkiintoiseen kirjaan kirjastossa kun olin eileen.
Jos tulee tylsiä päiviä/iltoja niin kipaiskaa kirjastoon hakemaan kirja: Olen synnyttänyt-huolehdi itsestäsi; Borelius Maria;Wsoy:n graafiset laitokset;porvoo 1995
Mielestäni näistä olisi ollut hyvä tietää jo ennen synnytystä joten suosittelen nyt kaikille innostuneille tuleville äideille.
Itse synnytin tyttäreni 3kk7pvä sitten ja kaikki oli niin uutta. Kirjasta on näin jälkikäteenkin löytynyt mielenkiitoisia asioita esim.synnytyksestä. Kumpa olisinkin uskalatanut kyseenalaistaa kätilöiden päätökset minua hoitaessa tai edes kysyä,että miksi juuri tämä synnytysasento ja miksi juuri välilihan leikkaus näin ja näin.
Mukavia odotuksia kaikille
Ihanan pikkuprinsessan äiti
Itse olin esikoisen syntymän jälkeen JÄRKYTTYNYT kaikesta mitä kehossani tapahtui synnytyksen seurauksena (jälkisupistukset, RUNSAS jälkivuoto, maidon valuminen, alapää tosi kipeänä välilihan leikkauksen takia, hormonien vaikutukset mielentilaan yms.). Olin kai vain TYHMÄNÄ kuvitellut, että kaikki raskausajan vaivat katoaisivat kuin tuhka tuuleen ja saisin keskittyä vain ja ainoastaan vauvan hoitomiseen:)
Kolmeplusyks ja 5+1