Millainen talvitakki sinulla on tulevaksi talveksi, kylmälle ja superkylmälle säälle?
Onko sinulla kylmälle ja superkylmälle säälle sama vai eri takki? Toppatakki? Villakangastakki?
Kommentit (13)
Mikä on superkylmä? Mulla on yksi tuulta pitävä untuvatakki aitoa untuvaa, joka on ostettu joskus vuosia sitten Elloksen alesta keskellä kesää. Olen jopa pyöräillyt talvipakkasilla se päällä ilman että tuntuu mitään viimaa. Sillä aion pärjätä ainakin vielä tämän talven.
Turkki. Ei tarvitse joka vuosi ostaa uutta takkia, kun sama on toiminut jo montakymmentä vuotta. Urheiluvaatteet sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mummovainaani turkki.
Kohta on myös suojakerros vegaaneja ja aktivisteja kimpussa. Mikäs sen parempaa. Niinhän sitä ohjeistetaankin, että kun on kylmä pitää hakeutua toisten ihmisten lämpöön. Ei tule hypotermia.
Seppälästä ostettu ikivanha (silloin, kun vielä hyviä tehtiin) untuvatakki. Sillä mennään kovilla pakkasilla. Leudoimmilla ilmoilka siyte kevyempi toppatakki.
Vierailija kirjoitti:
Turkki. Ei tarvitse joka vuosi ostaa uutta takkia, kun sama on toiminut jo montakymmentä vuotta. Urheiluvaatteet sitten erikseen.
Mitä vuosimallia on mersusi?
Minulla on superkylmään varusteet, jotka ovat niin kuumat, ettei niitä pidä normitalvena Erkkikään. Minulta löytyy villaa alle ja villaa päälle ja villaa joka väliin. Ei pitäisi paleltua. Viime talvena pidin vain pari kertaa kevyttoppista. Muutoin kuljin puuvillatakissa.
Minulla on lämmin n. polvimittainen (ei untuva) toppatakki kylmiin pakkaspäiviin.
Yleensä käytän villakangastakkia (joka nimenomaan villaa) koska se on lämmin, eikö hiosta jos on välillä päällä myös sisätiloissa (bussissa, kauppakeskuksen läpi kävellessä tmv.)
Olen herkästi paleleva, talvella käytän lähes aina villapaitoja/-neuletakkeja, joten olen noilla hyvin pärjännyt.
Kylmälle säälle ja ihmisten ilmoille villakangastakki, tosi kylmälle ja ulkoiluun toppatakki viidentoista vuoden takaa.