Poika käy jopa 30 minuutin välein pissalla. Lääkärissä käyty ja verensokeri täysin normaali.
Tietysti epäiltiin heti diabetesta. 13v poika on alkanut käymään pissalla jopa 30 minuutin välein. Koulussa ei voi olla yhtä tuntia käymättä vessassa... Sanoo, että pissaa tulee paljon. Ei siis käy "pakosta" tiristämässä muutamaa tippaa. Öisin voi käydä jopa 4 kertaa pissalla. Yleensä onneksi "vain" pari kertaa. Virtsa- ja verikokeet on otettu, sokerirasituskoe on ok, munuaiset ja virtsarakko ultrattu. Rakko tyhjenee ihan oikein, mutta täyttyy todella nopeasti. Poikaa itseään asia harmittaa tosi paljon. Kaikkien tutkimusten jälkeen lääkäri sanoi, että on psyykkistä oireilua. Tähänkö on tyytyminen?
Kommentit (47)
Huoko kofeiinipitoisia juomia.?
Ovat diureetteja
T.hoitsu
Liika runkkaaminen teettää tuota.
Itse ramppaan vessassa usein myös. Minä myös juon paljon vettä. Ei ole mitään sairauksia. Huomaan kyllä että jos jännittää joku tulee käytyä useammin, ja kahvi aiheuttaa samaa myös. Mutta jos ei stressaa ja en juo "liikaa" käyn ihan normaalisti. Minunkin tuttuni ihmetteli joskus vessassa käymisiäni, mutta hän itse on ylipainoinen eikä juo vettä juuri ollenkaan, eli meillä on erilainen aineenvaihdunta.
Toki on kurjaa jos puolen tunnin välein pitää käydä vessassa. Aamukahvin jälkeen tuo on itselle tuttua mutta sitten rakko rauhoittuu. Joskus auttaa kun ei vaan mene, yrittää kouluttaa rakkoa ja hätä ei siitä pahenekaan, joskus jopa menee ohi. Silti, ihmiset on erilaisia.
En myöskään ymmärrä miten se on rakon pilaamista, jos käy vessassa yöllä. Minä käyn yleensä pari kertaa ja nukahdan aina ihan heti uudestaan. Oikeastaan ärsytti kun vessassa käyntejäni taivasteltiin. Mitä se muille kuuluu miten usein käyn vessassa?
Entä jos poika kokeilisi juoda karpalomehua? Kai miehilläkin se auttaisi
Vierailija kirjoitti:
Huoko kofeiinipitoisia juomia.?
Ovat diureetteja
T.hoitsu
Huo
Onki kipuja missään? Eturauhasen tulehdukseen liittyy tihentynyt virtsaamisen tarve, ja se tosiaan juoksettaa monta kertaa yössä.