Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla varma siitä, että avioliitto on ohi?

Vierailija
30.10.2014 |

Näitä asioita jälleen pohdin.  Puhun seinille, kun puhun ongelmakohdista miehelleni. Mihen mielestä kaikki on hyvin.  Lupaa toki muutosta ja ainakin sanoo ymmärtävänsä ne asiat mitkä on mulle ongelma tässä parisuhteessa. Ne muutokset vaan kestää max parisen viikkoa.

Mä olen väsynyt tähän tilanteeseen. Tätä tämmöistä on jo jatkunut vuoden verran. Monien asioiden kertymä oikeastaan. Ja nyt ne vaan korostuu. En pidä noista tyhjistä lupauksista.

Mä olen viimeisien kuukausien aikana usein pohtinut avioeroa ja pois muuttoa tästä yhteisestä kodista.

Tiedättekö sen tunteen, kun ensin olet onnesi kukkuloilla ja kaikki on hyvin. Sitten mies taas unohtaa lupaukset niistä muutoksista ja notkahdat aika nopeeta tahtia sinne kuilun pohjalle.

Yksin parisuhteessa,

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi mistään "tietää", se on asia jossa pitää tehdä päätös ja kantaa sen seuraukset. Se on ohi kun jompikumpi päättää sen olevan ohi. 

Siitä voinet olla varma, ettei se mies muuttumaan tule, kun noin kauan on yritetty. Jos et voi sitä hyväksyä, lähde. Jos voit sopeutua mieheen sellaisena kuin hän nyt on, voit jäädäkin jos miehestä vielä välität. Et kerro minkälaisia nämä ongelmat ovat, mutta jos eivät ole kovin vakavia, jääminen voi olla vaihtoehto, kukaan meistä ei ole täydellinen ja jokaisessa on ärsyttäviä piirteitä jotka täytyy vaan hyväksyä.

Vierailija
2/6 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:50"]

Ei sitä voi mistään "tietää", se on asia jossa pitää tehdä päätös ja kantaa sen seuraukset. Se on ohi kun jompikumpi päättää sen olevan ohi. 

Siitä voinet olla varma, ettei se mies muuttumaan tule, kun noin kauan on yritetty. Jos et voi sitä hyväksyä, lähde. Jos voit sopeutua mieheen sellaisena kuin hän nyt on, voit jäädäkin jos miehestä vielä välität. Et kerro minkälaisia nämä ongelmat ovat, mutta jos eivät ole kovin vakavia, jääminen voi olla vaihtoehto, kukaan meistä ei ole täydellinen ja jokaisessa on ärsyttäviä piirteitä jotka täytyy vaan hyväksyä.

[/quote]

Totta, että kukaan ei ole täydellinen. En minä, eikä miehenikään.

Kyllä se nyrppii, että mua ärsyttää jotkin asiat miehessä ja puhun niistä. Tai me puhutaan.  Ja nyrppii ne tyhjät lupaukset. Varmaan jollekin toiselle pieni asia, mutta mulle iso. Ja nimenomaan loukkaava.

Kyllä minä miehestäni välitän ja paljon. Rakastankin.  Tämmöinen olotila mikä suhteen ongelmat saa aikaiseksi ei ole hyväksi. Miehessäni on myös piirteitä, jotka ärsyttää, mutta ne on sellaisia no big deal.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:50"]

[/quote]

Totta, että kukaan ei ole täydellinen. En minä, eikä miehenikään.

Kyllä se nyrppii, että mua ärsyttää jotkin asiat miehessä ja puhun niistä. Tai me puhutaan.  Ja nyrppii ne tyhjät lupaukset. Varmaan jollekin toiselle pieni asia, mutta mulle iso. Ja nimenomaan loukkaava.

Kyllä minä miehestäni välitän ja paljon. Rakastankin.  Tämmöinen olotila mikä suhteen ongelmat saa aikaiseksi ei ole hyväksi. Miehessäni on myös piirteitä, jotka ärsyttää, mutta ne on sellaisia no big deal.

t. ap

[/quote]

Mies varmaan lupailee, koska pelkää menettävänsä sinut. Ei kuitenkaan saa lupauksiaan pidettyä koska ei ehkä oikeasti koe edes niitä asioita ongelmiksi itse, silloin sisäinen motivaatio muutokseen voi olla aika alhainen. 

Jos joku asia on oikeasti sinulle tärkeä niin viimeinen keino on jonkinlainen ultimatum: tehdä täysin selväksi että tämä on minulle niin tärkeä asia, että jos tämä ei muutu pysyvästi, on minun otettava ero. 

Vierailija
4/6 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat ne asiat mistä tehtyjä lupauksia mies ei pidä? Kuulostat kyllä vähän naputtavalta akalta.

Vierailija
5/6 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan samaa. Ei olla naimisissa. Lapsia on.

Vierailija
6/6 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no toista ei voi muuttaa... Petät itseäsi jos kuvittelet voivasi muuttaa toista. Toki kotityöt pitää jakaa tms mutta toisen luonnetta tai ulosantia tai harrastusta ei voi muuttaa.