rahat loppu
Taas on näitä tuskaisia päiviä kun tarttee miettiä mistä lapsilleen ruokaa taikoo. 10.11 seuraavan kerran vasta rahaa... miten ruokin perheeni edullisesti.... saavat sentään koulussa ja päiväkodissa ruuat, mutta vielä kaksi vkl ja itekkin tarttis syödä jotain.... neuvoja selviytyä...
t. epätoivoinen ja masentunut äiti :(
Kommentit (33)
Hae apua seurakunnan diakonilta, ei tarvitse kuulua kirkkoon.
Mäkin suosittelen seurakunnan diakonia.Sinne keskustelemaan tilanteesta ja raha-asioista ja he osaavat sitten auttaa! :) Tavaraa saa helposti myytyä vaikka facebook kirppareilla ja siitä saa pikasesti vähän rahaa.
Vehnäjauhoista seitania. Halpaa ja proteiinipitoista! Opiskelijan pelastus.
Menikö kaikki avustukset sidukkaan ja röökiin?
Palkka, lapsilisät, elarit. siinä mun tulot. Ihan vaan laskuihin meni..., nää on näitä vaikeimpia kuukausia ku kaikki laskut tulee samaan aikaan. En käytä tupakkaa enkä muitakaan päihteitä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:19"]
Menikö kaikki avustukset sidukkaan ja röökiin?
[/quote]
Onko sulla yleisenä tyylinä potkia kun toinen on maassa?
ohis
Oisko pitäny miettiä ennen lasten tekoa noita raha-asiaoita?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:26"]
Palkka, lapsilisät, elarit. siinä mun tulot. Ihan vaan laskuihin meni..., nää on näitä vaikeimpia kuukausia ku kaikki laskut tulee samaan aikaan. En käytä tupakkaa enkä muitakaan päihteitä.
[/quote]
Mutta ku palkka on pieni ja pienenee koska jään osasairauspäivärahalle masennuksen vuoksi niin tiukempaa vaan tekee...
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:53"]
Taas on näitä tuskaisia päiviä kun tarttee miettiä mistä lapsilleen ruokaa taikoo. 10.11 seuraavan kerran vasta rahaa... miten ruokin perheeni edullisesti.... saavat sentään koulussa ja päiväkodissa ruuat, mutta vielä kaksi vkl ja itekkin tarttis syödä jotain.... neuvoja selviytyä...
t. epätoivoinen ja masentunut äiti :(
[/quote]
Hae sossusta ruokalappu tai diakonilta..pelastusarmeija auttaa myös. Kysy sukulaisilta olisko heillä jotakin antaa. Rahat loppuu kun niitä ei osaa käsitellä. Lasten ruoka on ensisijainen asia. Sinusta pitäisi itseasiassa tehdä ilmoitus lastensuojeluun.
Minä olen aikanani ollut todella vähissä rahoissa kahden pienen lapsen kanssa mutta koskaan meiltä ei loppunut ruoka. Kaurapuuroa, makaroonia, riisiä ja perunaa riitti varmasti sekä myös tomaattikastiketta. Ostin niin että ruokaa oli varmasti vaikka rahapäivä olisi syystä tai toisesta vielä mennyt muutaman päivän eteenpäin. Kun oli oikein surkeeta niin myin mitä nurkista irtosi mutten koskaan lasten tavaroita.
Nykyään ei todellakaan tarvitse pihistellä mutta muistan ikuisesti nuo ajat. Koita selvitä.
Kaurapuuroa, paketti alle 2 euroa. Leivo itse sämpylöitä ruokaöljyllä, kuivahiivalla ja vehnäjauhoilla. Osta kanisteri mehutiivistettä. Rainbow margariinia leivälle, 0,75 euroa paketti.
Eli tuohon viestin 13 ostoksiin menisi alle 10 euroa ja siinä olisi ilta- ja aamupalat koko ajalle.
12 vielä jatkaa. Osta rahapäivänä seuraavaksi ensin ruuat ja sitten vasta maksat laskut. Voin kertoa että jos kovin usein ei tarvitse soitella niin kerran kun soittaa laskunanatjalle ja sanoo että sori maksan nyt vaan osan laskusta kun lapsille ei muuten riitä ruoka niin menee läpi. Teet sitten maksusuunnitelman loppusummalle. Jos tilanne on jatkuva niin mene keskustelemaan sossuun tilanteesta. Vaikket saisi raha-apua niin ainakin neuvoja arjesta selviytymiseen ja maksupolitiikkaan.
Lidlissä oli joskus euron juustoraastepusseja, pitsataikinan voi tehdä itse nopeasti vehnäjauhoilla, hiivalla ja ruokaöljyllä. Tomaattimurskaa saa alle eurolla, ja siitä riittää vielä esim. kastikeaineeksi. Tuolla pitsapellillisellä voi sitten herkutella jos rahaa riittää sen verran.
En yleensä valita mutta elämä on ollut yhtä helvettiä viimeiset kaksi vuotta. Yritän SELVITÄ HENGISSÄ ja teen parhaani. Lasu ilmoituksenkin olen tehnyt itsestäni ja he ovat jo elämässämme mukana. Se että on masentunut, yh, köyhä, käy töissä ja elämä on yhtä terapiaa ja siinä samassa toivoo et työpaikka säilyy, itsetunto ei lopulta muserra minua ja saan lapset pitää...... ei oo aina niin mieltä kohottavaa.
t ap
Lidlistä saa kotimaista kaurapuuroa 50 senttiää paketti. Ja maidot, jukurtit ja juustot paljon halvempia. Reissumies 48 senttiä.
Maksa laskuja siten että sinulle jää 300 euroa kuussa vähintään ruokaan kolmelle hengelle. Muille laskuille hankit maksuaikaa.
Hei, rakas masentunut ja epätoivoinen äiti :) Lämpimästi rohkaisen sinua ottamaan yhteyttä ihan tavallisen paikallisseurakuntasi diakoniin/diakonissaan - nimittäin omastakin kokemuksesta voin sanoa, että he haluavat tukea ja auttaa niin taloudellisesti kuin henkisesti RIIPPUMATTA siitä oletko kirkon jäsen tai uskotko vai et. Kerro myös suorin sanoin siitä, että sinulla on voimat vähissä ja masennuksen tunteita. Heillä on koulutus auttaa sinua eteenpäin myös terveyden asioissa!
Ensimmäisessä linkissä on yhteystiedot koko Suomen ev.lut.-seurakuntiin, ja jälkimmäinen on linkki rohkaisevaan videoon, josta voit ehkä saada toivoa ja luottamusta elämään - ongelmista huolimatta juuri sinä olet arvokas ja rakas ihminen! Toivoa on :) http://evl.fi/EVLKuvailutiedot.nsf/Yhteystietolista?ReadForm&StartKey=Kaikki&type=1&lang=FI
Ainoa neuvoni, hommaa mies! Masennuskin voi saada lähdöt.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:44"]En yleensä valita mutta elämä on ollut yhtä helvettiä viimeiset kaksi vuotta. Yritän SELVITÄ HENGISSÄ ja teen parhaani. Lasu ilmoituksenkin olen tehnyt itsestäni ja he ovat jo elämässämme mukana. Se että on masentunut, yh, köyhä, käy töissä ja elämä on yhtä terapiaa ja siinä samassa toivoo et työpaikka säilyy, itsetunto ei lopulta muserra minua ja saan lapset pitää...... ei oo aina niin mieltä kohottavaa.
t ap
[/quote]
Voimia! Muista että asioita voi koittaa järjestellä ja jonain päivänä helpottaa!
Terveisin nro 13, joka itsekin leipoo välillä ja laskee rahat 5 sentin tarkkuudella jottei rahapula näkyisi lapsille.
Jos rahat on loppu, niin ei kai voi tehdä muuta kuin katsoa kaappiin ja kokata niistä jotain?
Naapureille voit yrittää tarjota kotiapua ruokaa vastaan. Jos siellä on vanhuksia tai kiireisiä uraäitejä, niin luulisi jotain pientä hommaa löytyvän.
Seuraavassa kuussa opettelet sitten jakamaan rahat niin, että ne riittävät koko kuukaudelle. Ja voit jo valmiiksi katsoa nurkista, löytyykö jotain myytävää, jos tuntuu että rahat ei riitä.