Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko siihen että jos sisäisesti odotat toisen olevan sinulle ilkeä niin hän onkin sinulle ilkeä odotuksestasi johtuen?

Vierailija
16.09.2021 |

Tavallaan negatiivinen vetovoiman laki?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiassa sitä sanotaan projektiiviseksi identifikaatioksi.

Vierailija
2/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kyllä ilkeys on aina sen ilkeilijän omalla vastuulla.

Sen sijaan toki on niin, että ihmisen TULKINTA toisen ihmisen käytöksestä on jotain, johon ennakko-oletukset vaikuttavat suuresti. Eli jos olettaa jonkun suhtautuvan sinuun vihamielisesti, tulkitset eleitä ja ilmeitä ja puheita helposti yli, odotustesi mukaisesti.

Mutta todellinen ilkeys on vähän eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan toki on niin, että ihmisen TULKINTA toisen ihmisen käytöksestä on jotain, johon ennakko-oletukset vaikuttavat suuresti. Eli jos olettaa jonkun suhtautuvan sinuun vihamielisesti, tulkitset eleitä ja ilmeitä ja puheita helposti yli, odotustesi mukaisesti.

Sehän on täysin eri asia eikä vain vähän.

Vierailija
4/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetäänkö hän tuota enää?

Vierailija
5/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki vastuu on sen ilkeilijän (aina) mutta kysymys oli siitä, onko ilmiö todellinen kaikesta huolimatta.

Psykologiassa ilmiöön on tosiaan uskottu vanhastaan, mutta onkohan asiaa tutkittu tieteellisesti.

Vierailija
6/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
7/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se mitä toinen odottaa minulta sitä minulle kertomatta vaikuttaa mitenkään minun tapaani toimia.

Jos tommoisia kuvittelee täytyy kuvitella omista "kyvyistä" hieman liikoja.

Uskon siihen mitä edellä mainittiin, että silloin tulkitsee asioita kuten on päättänyt niiden menevän. Riippumatta asioiden todellisesta tilasta.

Vierailija
8/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetäänkö hän tuota enää?

Varmaan joissain tosi harvoissa tapauksissa on kyse projektiivisesta identifikaatiosta. Silloin se tekijä näyttää itsekin hämmentyneeltä ja järkyttyneeltä alkaen esim itkeä välittömästi ilkeiden sanojensa jälkeen.

Vierailija
9/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos logiikkasi toimisi, et koskaan joutuisi auto-onnettomuuteen, varkauden uhriksi, et kompastuisi ja kaatuisi, saisi potkuja, unohtaisi avaimia, sillä sinähän et odottanut sen tapahtuvan. Joten satuttaville ja pahoille teoilleen kannattaa etsiä ihan joku muu defensiivinen syy kuin tämä...

Vierailija
10/10 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko tämä niin, että jos alan olemaan ilkeä ihmisille se johtuukin siitä, että he ovat sitä odottaneet ja minä olen vain viaton viestintuoja?

Vika ei siis ole minussa vaan niissä joille olen ilkeä? Näppärää.