Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluatte naimisiin?

Vierailija
30.10.2014 |

Me oltu avoliitossa noin 15 vuotta. Useampi tuttava ehtinyt naimisiin ja eroamaan, jotkut jopa kolmannella kierroksella. Samaan syssyyn vielä tapellaan omaisuudesta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin joo 18-kesäisenä kun se oli niin cool mutta nyt kaduttaa.
t. morsian vuodelta 2000

Vierailija
2/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ihan järkevä laillinen sopimus. Toki syynä oli rakkaus ja halu sitoutua virlalisestikin. Avioituminen ei ole haitannut minua, tai vähentänyt rakkautta yms. Häät ei ollut se juttu. Maistraattissa vihittiin todistajien läsnäolessa, 17 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kuolintapauksissa avoparien oikeudet ovat edelleen aika polkukamaa verrattuna aviopariin. Käytännössä kaikki, mikä olisi minun nimiin ostettu, menisi sukulaishaaskojen jakoon ja todennäköisesti olisivat olleet heti kuoleman jälkeen kantamassa ulos minun nimissäni olevaa omaisuuttamme.

Avioliitossa oleminen pelastaa hyvin tältä tilanteelta.

Vierailija
4/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisista syistä lähinnä. Omaisuudesta ei tapella, kun tehtiin avioehto.

Vierailija
5/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei äijä pääse karkuun kun mun todellinen luonne paljastuu.

Vierailija
6/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan naimisissa rahan takia. Toisen kuoltua omaisuus puolittuu (kaikki hankittu avion aikana) ja leski saa leskeneläkettä. Köyhälle merkittävä raha. Toinen syy oli se, että saatiin koko perheelle yhteinen nimi. Jotenkin on helpompaa elää avio- kuin avoliitossa noin niin kuin yhteiskunnallisesti.

Vierailija
7/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset perii.

Vierailija
8/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridiset asiat on helpompia selvittää kun on sopimus paperilla. Ei tarvitse tapella mistään omaisuudesta kun kumpikin tietää mitä missäkin tilanteessa tapahtuu. Rakkaudella ei ole lakisopimuksen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
9/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridiset syyt ja sama sukunimi koko perheelle

Vierailija
10/12 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se vaan tuntui oikealta ratkaisulta. Rakkaus. Taloudellinen ja juridinen sopimus.

Ja molemmat oli sitä mieltä että lapset tehdään vasta avioliittoon vaikka emme ole uskovaisia.

Ensi kesänä 20. hääpäivä.

Vierailija
11/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallisen kilttiyden ja uskovaisten vanhempien takia.

Vierailija
12/12 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridisista syistä. Testamenteilla ja sopimuksilla olisi samojen asioiden sopiminen ollut paljon työläämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi