Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää työnteko ja työpaikka vie multa hengen

Vierailija
29.10.2014 |

Mitähän pitäisi tehdä? Meidän ryhmästä porukkaa vähennetään vuodenvaihteessa sekä keväällä. Silti otetaan lisää uusia töitä. Uusia töitä (isoja hankalia lokonaisuuksia) tippunut nyt tasaiseen tahtiin viimeisen kohta 5 vuoden aikana. Eli ollut jatkuvaa oppimista ja epävarmuutta. Perehdytys huonoa. Ikinä ri ole kyselty työntekijöiltä, ilmoitettu vaan.

Työttömyys ei ole vaihtoehto. Uutta työpaikkaa en ole saanut eikä tällä hetkellä juurikaan ole minulle sopivia paikkoja auki.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, koeta reipastua. Priorisoi. Älä tuhlaa työaikaa turhaan. Älä venytä taukoja. Älä lintsaa.

Vierailija
2/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 07:49"]Ok, koeta reipastua. Priorisoi. Älä tuhlaa työaikaa turhaan. Älä venytä taukoja. Älä lintsaa.
[/quote] Olipa hyvä neuvo. :/
Oletko miettinyt uudelleenkouluttautumista. Aikuinen voi saada siihen tukea joka on suurempi kuin opintoraha, muistaakseni ae oli jokin aikuiskoulutusraha tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla mitään muuta tehtävissä kuin tinkiä laadusta, ellei keskustelua johdon kanssa synny eikä työn määrästä voi tinkiä. Ei ole työntekijän ongelma jos työtä ei ehdi tehdä kunnolla. Olen aika samassa jamassa ja näitä yritän toistella itselleni, jotta pysyisin stressin herrana. Onnistun huonosti. Lottoan myös säännöllisesti ja toivon että löytyisi pakokeino.

Vierailija
4/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä on tiedossa ketkä saa vuoden vaihteessa tai keväällä kenkää? Sanoit ettei työttömyys ole vaihtoehto, mutta onhan se! Voisi olla lottovoitto jos sinut irtisanottaisiin. Saisit oikeasti pontta etsiä uuden paremman työpaikan (joka ei tapa sinua) tai syyn hakeutua esim. jatkokoulutukseen. 

Elämä on liian ainutlaatuinen ja arvokas tuhlattavaksi työpaikassa joka hajottaa päivästä päivään aina vain pahemmin. Kamalaa sanoa, mutta mä melkein toivon sun itsesi takia että sinut irtisanotaan. Mun miehelle kävi niin, ja ensin toki stressasi mutta lopulta sai hengähtää 4kk työttömänä hyvillä korvauksilla. Ja sen jälkeen pääsi firmaan jossa viihtyy 110% paremmin kuin entisessä. Porukka ja työolot on loistavat.

Muista siis että aina on vaihtoehto, älä jää työhön joka tappaa sinut hitaasti kiduttamalla. Se on kuitenkin lopulta VAIN TYÖTÄ.

Vierailija
5/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä. Mitä pahaa on jatkuvassa oppimisessa? Eikö jatkuva oppiminen ole se, mikä tekee työstä mielenkiintoista ja mielekästä? Tai miten joku ylipäänsä voi kuvitella, että jossain pysyisi pystyssä firma, jossa tehdään samaa asiaa samalla tavalla 5 vuotta oppimatta mitään uutta?

Vierailija
6/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:08"]Mä en ymmärrä. Mitä pahaa on jatkuvassa oppimisessa? Eikö jatkuva oppiminen ole se, mikä tekee työstä mielenkiintoista ja mielekästä? Tai miten joku ylipäänsä voi kuvitella, että jossain pysyisi pystyssä firma, jossa tehdään samaa asiaa samalla tavalla 5 vuotta oppimatta mitään uutta?
[/quote] Oliko se ap:n kirjoituksen pointti? Ei todellakaan ollut.

Vierailija
7/7 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:08"]

Mä en ymmärrä. Mitä pahaa on jatkuvassa oppimisessa? Eikö jatkuva oppiminen ole se, mikä tekee työstä mielenkiintoista ja mielekästä? Tai miten joku ylipäänsä voi kuvitella, että jossain pysyisi pystyssä firma, jossa tehdään samaa asiaa samalla tavalla 5 vuotta oppimatta mitään uutta?

[/quote]

Tiedemaailmassa, jossa itse työskentelen, niin on ihan normaalia että opitaan jatkuvasti uutta ja teoriat elävät. Eräs vanhempi tutkijakollega aikoinaan laski että pitää istua 32 päivää vuodessa lentokoneessa erilaisten seminaarien ja muiden koulutusten takia.

Perehdytystä harvemmin on, sillä monesti tilanne on se, että olet itse se ainoa henkilö työpaikalla joka edes tietää alastasi mitään. Työpäivätkin ovat yleensä yli 10-tuntisia ja työaikalaki on hauska vitsi.

Silti viihdyn alallani kuten tekevät kollegatkin, koska ala on kutsumusammatti. AP:lla näin ei selvästi ole, tai muutenhan haasteet olisivat juuri se mikä tekee työstä mielenkiintoista. Tässä työllisyystilanteessa työpaikassa pysyminen lienee kuitenkin tärkeää joten en suosittele harkitsemaan lopettamista.

Kannattaa tarkastella omia asenteitaan ja yrittää löytää työstä jotain innostavaa, jolla jaksaa tehdä sitä!