Mitkä tulevat olemaan seuraukset, jos lopetan psyyke/ neuroleptien käytön kokonaan?
Eli aion lopettaa pitkään käyttämäni psyykelääkkeet. Annosmäärä ei ole ollut vuorokaudessa kovin iso. 100 mg: aa Ketipinoria. Olen itse käyttänyt sitä lähinnä unensaamiseksi. Tosin lääke lienee määrätty minulle aikoinaan muista syistä, diagnoosiini perustuen. Olen jo nyt vähentänyt sitä noin parin viikon jaksoissa puolittaen kyseisen tabletin. Nyt menee noin 25 mg: n annoksella. Olen saanut sen käsityksen, että mitään lääkettä ei saisi lopettaa ilman hoitotahon, eli omalla kohdallani tk: ssa olevan lääkärin määräystä ja ohjetta. Mutta toisaalta en uskalla asiasta heille kertoakaan, koska pelkään siitä itselle tulevia mahdollisia seuraamuksia.
Perusteet, miksi lopetan pitkäkestoisen lääkitykseni ovat seuraavat: Ylipaino, ulkonäön menettäminen, diabetes, lukuisia muita päällä olevia sairauksia, ja krooninen väsymys, joita lääkitys pahentaa. Myös liikkuminen, käveleminen ja fyysinen aktiivisuus vähentynyt. Aivosumu. Josta seuraa keskittymiskyvyn vaikeutta, kognitiivisten kykyjen vähenemistä ja muistin heikkenemistä.
Joten, jos lopetan psyykelääkkeiden käytön kokonaan ja lopullisesti, niin mitä minulle tulee siitä seuraamaan, ja minulle tapahtumaan? Sekoanko kenties ja joudunko sairaalahoitoon?
Onko kenelläkään tällä palstalla olevilla antaa mitään hyviä neuvoja ja ohjeita minulle?
Kiitos kaikille asiallisesti vastaaville!
Kommentit (9)
Pääset eroon mainitsemistasi vaivoista sekä uhkaavasta dementiasta. Lue siitä miten psyykelääkkeet edesauttavat dementiaan sairastumista.
Eivät ne lääkärit muuta sano, kuin että lopetat maltillisesti. En ole itse tarvinnut lääkäriä kertomaan milloin, miten ja miksi jonkun lääkkeen lopetan.
Lopeta.
Vieroitusoireita, ja mahdollisten alkuperäisten psyykkisten ongelmien paheneminen on mahdollista vieroitusoireiden takia. Jos käytät unen saamiseksi, niin unettomuus luultavasti pahenee niinkuin varsinaisten unilääkkeidenkin kohdalla. Itse en ole käyttänyt ketiapiinia jatkuvasti, joten omakohtaista kokemusta ei ole, mutta en näe mitään syytä miksi näin ei kävisi, jos et saa mitään muuta tilalle.
Kannattaa lopettaa useiden kuukausien kuluessa jos olet syönyt ketiä jo pitempään. Tulet ainakin laihtumaan ja ajattelu selkiytyy kun lopetat. Vieroitusoireita voi tulla tai olla tulematta. Se on yksilöllistä. Viekkarit voivat olla toimintakyvyn vieviä tai hyvin lieviä.
Hae rauhoittavia ainakin vuodeksi. Liiku. Juo vettä. Kehosi puhdistuu myrkyistä n neljä vuotta.
Aivosi hakee balanssia, joten vienee aikaa.
Fläshbäckejä ja relapseja tulee.
Rakasta itseäsi. Noi turhat pillerit pitäs kieltää.
Meditoi. Käyskentele luonnossa. Vältä negatiivisia ihmisiä ja ympäristöjä.
Psykoosin läpikäynti vastaan lääkitys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/9219207/psykoosin-lapikaynti-vastaan-la…
Ei siinä muuta tapahdu kuin että alat nukkua oikeasti, laihdut ja elämänlaatusi paranee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä muuta tapahdu kuin että alat nukkua oikeasti, laihdut ja elämänlaatusi paranee huomattavasti.
Eikö pitäisi mieluummin vain oppia elämään Heränneenä?
Jos saat psykoosin niin sitten sairaalaan. Voi olla pitkä toipuminen. En vastusta lääkkeitä.
Saat hirveät vieroitusoireet ja saatat alkaa kuristelemaan tai muuten vaan tapeksimaan tuntemattomia ihmisiä.