Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän atooppinen iho- mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.10.2014 |

Elikkäs, ystävälläni on kesän jälkeen mennyt iho tosi huonoksi. Siis todella huonoksi. Minua ällöttää olla hänen seurassaan, kun iho hilseilee, siinä on punaisia näppylöitä ja YÖKS. Miten voisin vihjata ystävälle, että menisi lääkäriin ja käyttäisi jotain hydrokortisonia. Ei kukaan tykkää katsella sellaista syöpäläistä HYI. :( 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut atopia lapsesta asti. Olen oppinut että kyse on "kierteen" hallinnasta. Kuiva iho -> kutisee -> raapiminen -> iho menee rikki ja tulehtuu. Ihoa ei saa päästää kuivumaan, perusvoidetta menee PALJON, sipaisu ei riitä vaan sitä on laitettava niin paljon kun iho sitä imee, suihkun jälkeen jopa sentin kerros! Tulehdus vaiheessa kortisonia, sitten vaan rasvaa,rasvaa ja rasvaa...

Vierailija
22/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et jestas sentään mene sanomaan sille kaverillesi yhtään mitään, kai se nyt itsekin tietää miltä hänen ihonsa näyttää ja varmasti pähkäilee asiaa jatkuvasti!! Pahinta on kuulla siihen päälle vielä läheisimmiltään että hyi kun sun iho on ällöttävä

Atooppisen ihoon ei aina yksinkertaisesti auta yhtään mikään. Jos olet niin pinnallinen ihminen että ystäväsi iho-ongelmat haittaavat sinua, et ansaitse ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tosi ystävä, jos ulkonäölliset asiat ystävässä noin häiritsee, Luultavasti sun kaverilla on oikeasti paha ja kipeä olla ihon kanssa.

t: 24 vuotta kärsinyt atoopikko, joka kyllä pahoitti mielensä tästä ketjusta

Vierailija
24/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ystäväsi on jo kiertänyt kaiken maailman lääkärit ja testannut kaikki rasvat.. Mutta siihen ihoon ei välttämättä auta mikään! Parempi kuin olet kun et huomasitkaan, se auttaa kaikista eniten!
Oon itse kärsinyt kipeästä, tulehtuneesta, kuivasta, rumasta ihosta koko helvetin elämäni. Vähiten kaipaan siitä kommentteja tai jotain turhanpäiväisiä hoitovinkkejä.

Vierailija
25/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:59"]Oletpa tosi ystävä, jos ulkonäölliset asiat ystävässä noin häiritsee, Luultavasti sun kaverilla on oikeasti paha ja kipeä olla ihon kanssa.

t: 24 vuotta kärsinyt atoopikko, joka kyllä pahoitti mielensä tästä ketjusta
[/quote]
No ei kannata mieltänsä pahoittaa tällaisista paskoista provoista. Ei kukaan oikeasti ajattele näin ellei ÄO ole kengänkoon lukemissa. Tsemppiä! t. Toinen ihotautinen

Vierailija
26/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:54"]

Nyt et jestas sentään mene sanomaan sille kaverillesi yhtään mitään, kai se nyt itsekin tietää miltä hänen ihonsa näyttää ja varmasti pähkäilee asiaa jatkuvasti!! Pahinta on kuulla siihen päälle vielä läheisimmiltään että hyi kun sun iho on ällöttävä

Atooppisen ihoon ei aina yksinkertaisesti auta yhtään mikään. Jos olet niin pinnallinen ihminen että ystäväsi iho-ongelmat haittaavat sinua, et ansaitse ystäviä.

[/quote]

Atooppiseen ihoon auttaa se, että lakkaat uskomasta siihen. 

Ja saa kai sitä oman mielipiteensä sanoa? 

Vierailija
27/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on atoopikko, kaikki ihan punaista, hilseilevää jne. Hän sanoo että kipu on niin järkyttävä että joutuu pinnistelemään ettei amputoi omia käsivarsia! Ei todellakaan mikään mielikuvitustauti, masennukseen verrattava muka... EI atooppikko on ihan fyysisesti sairas, ei mielikuvitusvika... Hän on kokeillut kaikkia aloe juttuja - ne vain pahensivat ongelmaa. Hän on kokeillut ihan kaikkea mutta mikään ei auta, tämä on ihan OIKEA ongelma. Hän on vegaani, joten turha sanoa että johtuu eläinrasvoista tms... 

Vierailija
28/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:04"]Atooppinen iho johtuu huonoista elin tavoista ja myrkkyjen kerääntymisestä elimistöön. Kannattaa aloittaa vegaaninen ruoka valio ja kokeilla vaikkapa magneetti rannekkeita. :)
[/quote]

Mun tytöllä oli siis huonot elintavat jo syntyessään, pahus kun en tajunnut!!
Ja pakko mainita noi yhdyssanat:-) kokeile!!

Vierailija
29/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan luulosairaiden akkojen kokoontumisajot. Jatkakaa. 

Vierailija
31/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole minun ystäväni, minulla on todella paha psori jota kyllä, häpeän itsekin ja tiedostan, että moni voi pitää sitä ällöttävänä. Kuitenkin olen kokeillut lukuisia hoitoja, mutta yksinkertaisesti tämä vuodenaika pahentaa sitä enkä ole kuitenkaan vielä oikeutettu näihin ilmasiin psorihoitoihin, koska tarpeeksi paha ei tämä vielä ole näistä päättävien mielestä. Itseänikin itkettää, jopa sattuu, kun olen raapinut ihoni(varsinkin päänahan) verille, mutta en kaipaisi lähelleni ystävää joka vielä kauhistelisi tätä asiaa joka niin paljon tuottaa jo tuskaa itselleni. Tee palvelus, poistu vaikka ystäväsi elämästä niin pääset kauhistelemasta! KAIKELLE ei yksinkertaisesti tässä maailmassa löydy lopullisia parannuskeinoja ja usko pois, moni kärsii niistä vaikka muille ei tätä kertoisi.

Vierailija
33/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:42"]

Toivottavasti et ole minun ystäväni, minulla on todella paha psori jota kyllä, häpeän itsekin ja tiedostan, että moni voi pitää sitä ällöttävänä. Kuitenkin olen kokeillut lukuisia hoitoja, mutta yksinkertaisesti tämä vuodenaika pahentaa sitä enkä ole kuitenkaan vielä oikeutettu näihin ilmasiin psorihoitoihin, koska tarpeeksi paha ei tämä vielä ole näistä päättävien mielestä. Itseänikin itkettää, jopa sattuu, kun olen raapinut ihoni(varsinkin päänahan) verille, mutta en kaipaisi lähelleni ystävää joka vielä kauhistelisi tätä asiaa joka niin paljon tuottaa jo tuskaa itselleni. Tee palvelus, poistu vaikka ystäväsi elämästä niin pääset kauhistelemasta! KAIKELLE ei yksinkertaisesti tässä maailmassa löydy lopullisia parannuskeinoja ja usko pois, moni kärsii niistä vaikka muille ei tätä kertoisi.

[/quote]

Miksi kaltaistesi ihmisten pitää tyrkyttää itseään muulle maailmalle? Kaikkien ei tarvitse eikä pidä teitä hyväksyä, joten pliis, pysy tästä lähin kotona. kukaan ei halua nähdä syöpäistä ihoasi!

Vierailija
34/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:42"]

[/quote]

Miksi kaltaistesi ihmisten pitää tyrkyttää itseään muulle maailmalle? Kaikkien ei tarvitse eikä pidä teitä hyväksyä, joten pliis, pysy tästä lähin kotona. kukaan ei halua nähdä syöpäistä ihoasi!

[/quote]

No, itse en ainakaan ole miljonääriksi syntynyt, joten pitänee vielä jatkossakin syöpäistä ihoani muille tyrkyttää, jotta voin käydä töissä ja elättää itseni.

Vierailija
35/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen trollaus ei ihan oikeasti ole hauskaa. Lopettakaa jo.

Vierailija
36/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eiköhän lopeteta ruokkimasta näitä trolleja.

Vierailija
37/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:29"]Itse olen aikanaan juossut vuosia lääkärissä atooppisesta ihostani. Välillä on normaali, mutta välillä käsivarsien iho räjähtää ja hilseilee tosi paljon ja on läikykäs punainen. Kaikki lääkärit ovat sanoneet, että rasvo vaan ja kyselee onko jotain muuttunut elintavoissa (pyykinpesujauhe, ruokavalio). No ei ole muuttunut yhtään ja olen vaihdellut tietysti tarvikkeiden käyttöä ettei iho totu vain yhteen ja ala sen takia reistaamaan. Nämä muutokset eivät ole vaikuttaneet ihoon vaan se on aina ollut samanlainen, vuoden aikojen vaihtuessa aina räjähtää vaikka mitä tekisin... Olen kokeillut kaiken maailman perusvoiteita, apteekkivoiteita, kehäkukkaa, aloeveraa... Pahimpaan räjähdykseen vuoraan itseni vahvalla kortisonivoiteella ja se hieman helpottaa... Ainoa mitä lääkärit yms ovat sanoneet, että laita kortisonia... No minähän laitan, mutta silti ihoni on tietyn ajan pahempi...
[/quote] voi tunnen niin tuskasi. Olethan kokeillut takrolimuusit? Selvitä myös tarkkaan ettet ole allerginen jollekin voiteiden ainesosalle. Tällöin kortisoonitkaan eivät auta. Vaihda öljyyn.

Vierailija
39/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi kookosöljy. Sitä purkista suoraan ihoon.

Olin allerginen apteekin rasvojen säilöntäaineille

Vierailija
40/43 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:37"]

Monilla talviaikaan ilmaantuu oireet, kuiva sisäilma vai mikä lie aiheuttaa, kesällä puolestaan iho kunnossa.

[/quote]

Useilla se erottava tekijä on aurinko. Omalle atopialleni ainoa kunnon hoitokeino olisi muuttaa Suomesta.