Hyvälaatuiseksi arvioitu kasvain, onko poistettu julkisella? Millä perusteella, miten onnistui?
Miniällä tuntui pieni kyhmy rinnassa ja se tutkittiin. Lääkärin arvio oli, että hyvälaatuinen nuorella yleinen kasvain. Poikamme ja tämä avovaimonsa haluavat yrittää lasta ja miettivät, saisiko kasvaimen leikattua nyt kun se on vielä varsin pieni vai pitääkö vain tyytyä seuraamaan tilannetta. Onko tästä kenelläkään kokemusta ja arviota, onko sellainen mahdollista nyt pandemian aikana?
Kommentit (23)
Otettiinko mammografia kuitenkin, vai miten lääkäri on tutkinut patin ja arvioinut sen hyvälaatuiseksi? Nuorellakin voi olla rintasyöpä, kyllä patti kannattaisi tutkia kunnolla nyt kun on löytynyt ja vielä pieni, jos olisikin kasvaakseen.
Joko hakeutuu uudelleen julkiselle puolelle tutkimuksiin tai sitten pyrkii saamaan sieltä yksityiseltä sen lähetteen erikoissairaanhoidon puolelle julkiselle. Suurin osa erikoissairaanhoidosta on joka tapauksessa Suomessa ainoastaan julkisella puolella. (En itse käytä yksityisiä, niin en tiedä mitä ne harvat ovat, jotka sieltä löytyy ortopedian lisäksi.)
Ukko38 kirjoitti:
Miksi sinä, poikasi ja hänen avovaimonsa funtsitte miniäsi asioita ja vielä vauviksella?
Meinaat että aloituksesta tunnistaa henkilöt ? Varsinainen järjen jättiläinen.....
Tuskin kyse edes on mistään miniästä, yleensä näissä muunnellaan faktoja ainakin itse teen niin, ettei kukaan voikaan tunnistaa...
Minulla on kaksi hyvänlaatuista kasvainta. Toinen lonkkaluun päällä ja toinen pakaran alaosassa. Ensimmäisen kerran kävin tutkimuksessa 2014, jolloin oli vain yksi kasvain lonkkaluun päällä. Silloin ei tehty mitään. Reilu vuosi sitten lääkäri totesi, että leikataan. Lonkan päällä oleva kasvain oli kasvanut ja muuttanut väriä ja kaikki vaatteet (etenkin housut) aiheuttavat kipua ja hankausta. Lisäksi haittaa nukkumista enkä pysty laisinkaan nukkumaan tuolla kyljellä. Lääkäri totesi, että leikataan. Eli tästä on reilu vuosi ja edelleen odotan leikkausta. Kävin myös keväällä näyttäytymässä, koska lonkan päällä oleva kasvain alkoi erittää "mönjää":