Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa riidat loppumaan?

Vierailija
28.10.2014 |

Muuten aivan ihana mies (siis tosiaan mies, ei 20 v. jätkä), mutta riidellessä aivan hirveä. Hirveää nimittelyä, solvaamista, erouhkailuja...
Normaalitilassa hän ei kontrolloi minua eikä minun tarvitse koskaan vetää roolia hänelle. Mutta suuttuessaan mies vain sekoaa ja sanoo aivan kamalia asioita, jotka on hyvin vaikea unohtaa ja antaa anteeksi. Pelkään, että katkeroidun. Olen tehnyt selväksi, että minulle ei puhuta noin törkeästi ja että erolla ei uhkailla. Jos tulen jätetyksi siirryn välittömästi seuraavaan. Minulla on sellaiset "arvot", että välitän vain ihmisistä, jotka välittävät minusta.

MITEN tällaisen riitelyn saa loppumaan? Pienet kinastelut ovat ärsyttäviä mutta ihan ok, mutta törkypuheet, erouhkailut ja tuollaiset eivät ole ok eivätkä tule olemaan. Jos sama meininki jatkuu, minun on pakko mennä eteenpäin. Ja tämä mies on oikeasti sellainen, jonka kanssa haluaisin edetä elämässä, saada lapsia, muuttaa yhteen ja kaikkea muuta mitä vakituisessa suhteessa tehdään. Se raivon määrä on vain kamala ja pelkään tosissani, että sama toistuu toistumistaan. En pelkää saavani turpaan vaan pelkään, että on pakko erota.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keskusteltu riitelemisestä ja sovittu pelisäännöt. Ilkeät loukkaukset ei kuulu riitelyyn, koska ne todellakin katkeroittaa. Erouhkaukset yms. Pyritään pysymään asiassa ja yritetään olla korottamatta ääntä. Jos iskee kauhea tunneryöppy, niin on parempi lähteä pois tilanteesta rauhoittumaan ja jatkamaan keskustelua sen jälkeen.
Erimielisyyksistä täytyy kyetä keskustelemaan aikuismaisesti. Haluaako miehesi opetella riitelemään rakentavasti ja kehittää suhdettanne? Itse opettelin kyseisen taidon, koska en halunnut suutuspäissäni loukata miestäni asioilla, joita en tarkoita. Molemmat oltiin sitä mieltä, että loukkaukset satuttaa vielä myöhemminkin. Miehelläsi taitaa olla kasvun paikka. Itse en sulattaisi loukkauksia suuttumuksen varjolla. Etenkään jos se olisi toistuvaa. Suhde kärsii.

Vierailija
2/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:29"]Meillä on keskusteltu riitelemisestä ja sovittu pelisäännöt. Ilkeät loukkaukset ei kuulu riitelyyn, koska ne todellakin katkeroittaa. Erouhkaukset yms. Pyritään pysymään asiassa ja yritetään olla korottamatta ääntä. Jos iskee kauhea tunneryöppy, niin on parempi lähteä pois tilanteesta rauhoittumaan ja jatkamaan keskustelua sen jälkeen.
Erimielisyyksistä täytyy kyetä keskustelemaan aikuismaisesti. Haluaako miehesi opetella riitelemään rakentavasti ja kehittää suhdettanne? Itse opettelin kyseisen taidon, koska en halunnut suutuspäissäni loukata miestäni asioilla, joita en tarkoita. Molemmat oltiin sitä mieltä, että loukkaukset satuttaa vielä myöhemminkin. Miehelläsi taitaa olla kasvun paikka. Itse en sulattaisi loukkauksia suuttumuksen varjolla. Etenkään jos se olisi toistuvaa. Suhde kärsii.
[/quote]

Tätä juuri yritän saada mieheni tajuamaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

APlla peiliin katsomisen paikka. Miksi on pakko tapella niin paljon? Eikö voi ottaa rennommin välillä? Tai sellainen asenne että laittaa positiivisen kierteen päälle, yllätät miehesi jollain kivalls jutulla.

Vierailija
4/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:47"]APlla peiliin katsomisen paikka. Miksi on pakko tapella niin paljon? Eikö voi ottaa rennommin välillä? Tai sellainen asenne että laittaa positiivisen kierteen päälle, yllätät miehesi jollain kivalls jutulla.
[/quote]

Niin siis miksi MINULLA on peiliinkatsomisen paikka? Vai oletko mieheni? Moi vaan.

Vierailija
5/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:03"]Vaihda miestä. Itse en voisi ottaa kumppaniksi ihmistä, joka ei osaa ratkaista ongelmia rauhallisesti keskustelemalla. En hyväksy sitä, että minulle sanotaan tärkeitä asioita suuttumuksen varjolla. Aikuisen tulee hallita tunteensa niin, että pystyy tarvittaessa poistumaan tilanteesta rauhoittumaan.  [/quote] Olen kokenut monenlaisia miehiä ja tämä on oikeasti se jonka kanssa on kaikki loksahtanut kohdilleen. En löytäisi samanlaista miestä, jossa ainoa huono puoli on tuo raivostuminen. Älkää käsittäkö väärin, ei hän ilman syytä raivoa yhtäkkiä pää punaisena, mutta se raivon määrä on mielestäni aivan järjettömän kohtuuton ottaen huomioon aiheet, joista riitelemme. Jos nämä saisi loppumaan olisi suhde aivan upea.

[/quote]

Voit tietenkin päättää, että mies on niin hyvä kumppani sinulle, että teet parhaasi sietääksesi nämä purkaukset, vaikka ne sinua loukkaavatkin. Jos ajattelet näin, tämä kannattaa ehdottomasti myös sanoa miehelle. Jos hänellä on itsesäätelykykä, hän todennäköisesti haluaa muuttaa tätä piirrettä itsessään.

Itse en vain pysty kunnioittamaan tällaisia tunneryöpsähtelijöitä ollenkaan. He eivät ole silmissäni täysin aikuisia. Ilman kunnioitusta ei suhteestakaan tulisi mitään, joten minulle tämä olisi kynnyskysymys. Sinulle sen ei tarvitse olla... mutta ole loukkausten vaikutuksista rehellinen itsellesi ja miehelle. -5

Vierailija
6/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:29"]Meillä on keskusteltu riitelemisestä ja sovittu pelisäännöt. Ilkeät loukkaukset ei kuulu riitelyyn, koska ne todellakin katkeroittaa. Erouhkaukset yms. Pyritään pysymään asiassa ja yritetään olla korottamatta ääntä. Jos iskee kauhea tunneryöppy, niin on parempi lähteä pois tilanteesta rauhoittumaan ja jatkamaan keskustelua sen jälkeen.
[/quote]

[/quote]

Jos ei miehesi ole valmis kehittymään tässä asiassa, niin mieti jaksatko tuollaista. Miten se tulee vaikuttamaan ajan kanssa suhteenne laatuun ja haluatko, että ne mahdolliset lapset joutuvat tulevaisuudessa tuollaisia purkauksia kuuntelemaan.

Vierailija
7/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:29"]Meillä on keskusteltu riitelemisestä ja sovittu pelisäännöt. Ilkeät loukkaukset ei kuulu riitelyyn, koska ne todellakin katkeroittaa. Erouhkaukset yms. Pyritään pysymään asiassa ja yritetään olla korottamatta ääntä. Jos iskee kauhea tunneryöppy, niin on parempi lähteä pois tilanteesta rauhoittumaan ja jatkamaan keskustelua sen jälkeen.
[/quote]

[/quote]

Jos ei miehesi ole valmis kehittymään tässä asiassa, niin mieti jaksatko tuollaista. Miten se tulee vaikuttamaan ajan kanssa suhteenne laatuun ja haluatko, että ne mahdolliset lapset joutuvat tulevaisuudessa tuollaisia purkauksia kuuntelemaan.
[/quote]

Olen puhunut asiasta ja vaatinut muutosta. Sanoin, että ei ole vaihtoehtoa. En vain voi katsella tuollaista. En tiedä, tehoaako puhe vai toistuuko sama pian taas.

Vierailija
8/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:16"]

Onko toisella lupa ärsyttää niin, että se viimeinenkin silta romahtaa ja koko p*a valuu eteenpäin? Mikä saa toisen suuttumaan niin, että menettää itsehillinnän? Onko aina pakko jankata ja jankata vaikka toinen pyytää lopettamaan? Mä lähden pois siinä kohtaa kun alan olla vaarallinen fyysisesti, mutta sitä ennen olen useasti pyytänyt toista lopettamaan ja pyrkinyt pois tilanteesta. Mutta sekään ei kuulema ole hyvä kun lähtee pois...

[/quote]

Saa lähteä poiskin, mutta toisaalta raivoa ei saa käyttää menetelmänä voittaa kaikki kiistat. Eli se joka lähtee, palatkoon myös ja käsitelköön asian sitten kun on taas selvin päin. Tärkeintä on osoittaa toiselle halua käsitellä ongelmat.

Jankatakaan ei saa, mutta toisaalta ei riitä vaatia, että toinen lopettaisi, koska siinä antaa ymmärtää, että toisen asia on turha. Vaan siinäkin on opittava viestimään jankkaajalle, että käsitellään tämä asia myöhemmin ja minä lupaan ottaa sen puheeksi kunhan kykenen.

Vierailija
9/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:51"]Ylös
[/quote]

Vierailija
11/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku, huhuu?

Vierailija
12/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä. Itse en voisi ottaa kumppaniksi ihmistä, joka ei osaa ratkaista ongelmia rauhallisesti keskustelemalla. En hyväksy sitä, että minulle sanotaan tärkeitä asioita suuttumuksen varjolla. Aikuisen tulee hallita tunteensa niin, että pystyy tarvittaessa poistumaan tilanteesta rauhoittumaan. 

Vierailija
13/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toisella lupa ärsyttää niin, että se viimeinenkin silta romahtaa ja koko p*a valuu eteenpäin? Mikä saa toisen suuttumaan niin, että menettää itsehillinnän?
Onko aina pakko jankata ja jankata vaikka toinen pyytää lopettamaan?
Mä lähden pois siinä kohtaa kun alan olla vaarallinen fyysisesti, mutta sitä ennen olen useasti pyytänyt toista lopettamaan ja pyrkinyt pois tilanteesta. Mutta sekään ei kuulema ole hyvä kun lähtee pois...

Vierailija
14/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei yksin riitele.

Vierailija
15/15 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:03"]Vaihda miestä. Itse en voisi ottaa kumppaniksi ihmistä, joka ei osaa ratkaista ongelmia rauhallisesti keskustelemalla. En hyväksy sitä, että minulle sanotaan tärkeitä asioita suuttumuksen varjolla. Aikuisen tulee hallita tunteensa niin, että pystyy tarvittaessa poistumaan tilanteesta rauhoittumaan. 
[/quote]

Olen kokenut monenlaisia miehiä ja tämä on oikeasti se jonka kanssa on kaikki loksahtanut kohdilleen. En löytäisi samanlaista miestä, jossa ainoa huono puoli on tuo raivostuminen. Älkää käsittäkö väärin, ei hän ilman syytä raivoa yhtäkkiä pää punaisena, mutta se raivon määrä on mielestäni aivan järjettömän kohtuuton ottaen huomioon aiheet, joista riitelemme. Jos nämä saisi loppumaan olisi suhde aivan upea.