Kävelettekö kauppaan vai menette autolla?
Kommentit (52)
Vaunut ja rattaat ovat uskomattoman hyvä väline ruokaostosten kuljetukseen. Melkein teki mieli isoa lasta istuttaa rattaissa, että pääsi kävellen kauppaan. Ilman rattaita käytän autoa, kun en jaksa käsin kantaa sitä ruokamäärää.
Kävellen tai pyörällä. 2 isoa automarkettia ja Lidl alle 1 km päässä kotoa.
En omista autoa.
Kävelen. Ei ole pyörää tai autoa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Usein yhdistän kuntoilu kävelyn ja ruokaostokset. Mitä painavampi reppu tullessa, sitä tehokkaampi kävely.
Tai sitten jos olen tulossa jostain muualta autolla, niin yhdistän kaupan samaan ajoon.
Kun lapset olivat pieniä kävelin aina kauppaan. Vaunuun tai rattaisiin mahtuu niin paljon kuljetettavaa. Ilman vaunuja saa kuljetettua niin paljon vähemmän.
Samoin. Kaksi lähikauppaa on vain 150m päässä, mutta käyn kävellen yli 2 km päässä Prismassa myös. Reppu on kätevä kauppakassi ja samalla saan liikuntaa. Askelmittari on.
Kävelen. Kauppaan on vain vajaa kilometri.
Pyörällä. Isommatkin ostokset kulkee hyvin peräkärryssä ja/tai tarakkalaukuissa.
Autolla. Lähimpään kyläkauppaan on matkaa 7km. Joskus hyvällä säällä saatan sen maitopurkin hakea polkupyörällä.
Mä käyn pari kertaa viikossa kaupassa ja lähin kauppa (Sale) on melkein kilometrin päässä. En tuota matkaa viitsi raahata isoa kestokassillista ruokaa ja taloustavaraa. Varsinkin, kun Salen valikoima on huonompi ja hinnat korkeampia kuin hieman kauempana olevan Prisman. Autolla siis.
K-supermarket ja S-market on samalla kadulla tien toisella puolella, kävelen sinne minuutissa tai alle.
Prisma, Alepa, toinen Supermarket + Ässä ja Lidl on 5 min bussimatkan päässä. Emmä autolla noin lähelle mene, bussi pelittää.
Vierailija kirjoitti:
Autolla tietysti, matkaakin on 200 metriä, ostokset painavat liikaa.
Veikkaan sinunkin painavan liikaa.
Riippuu. Usein yhdistän kuntoilu kävelyn ja ruokaostokset. Mitä painavampi reppu tullessa, sitä tehokkaampi kävely.
Tai sitten jos olen tulossa jostain muualta autolla, niin yhdistän kaupan samaan ajoon.
Kun lapset olivat pieniä kävelin aina kauppaan. Vaunuun tai rattaisiin mahtuu niin paljon kuljetettavaa. Ilman vaunuja saa kuljetettua niin paljon vähemmän.