Olenko luuseri kun keskeytän koulun?
Olen 20-vuotias, opiskelen iltalukiossa, päivät olen toimistotöissä. Olen raskaana vkolla 21 ja koko raskausaika on ollut yhtä hlvettiä. Jatkuvasti huono olo,väsyttää ja mikään ei oikein pysy sisällä. Tätä on jatkunut ihan alusta asti, viikoilla 14-16 oli hyvä kausi, ettei oksettanut, mutta nyt taas.
Käyn siis töissä klo 8-16, koulu alkaa yleensä 16.40-17 ja loppuu pahimmillaan klo 20.45.
Olen ihan kuollut, en jaksa. Töissä olen pihalla, samoin koulussa. Ajattelin keskeyttää opinnot hetkeksi, kun tässä ei ole mitään järkeä. Toinen kärsii aina, nyt molemmat kun olen ihan lopussa. Töitä en haluaisi lopettaa kun rahaa nyt on saatava.
Kaverini pitävät minua laiskana jos lopetan koulun, enkä töitä..
Ajattelin kyllä jatkaa opintoja myöhemmin, kunhan vauva on syntynyt.
Kommentit (18)
Mikä järki tehdä se lapsi nyt? Elämänhallinta hukassa?
Lapsen tulevaisuuden opintoihin vaikuttaa äidin koulutustaso, tämä on ihan tutkittu juttu. Älä anna lapselle huono eväitä elämään ja jätä koulua kesken.
Pidä taukoa äläkä aja itseäsi piippuun. Töissäkäynnissä on ihan tarpeeksi nyt kun vauvakin on tulossa. Voimia loppuraskauteen ja onnea perheenlisäyksestä. Et ole luuseri, jatkat lukuja myöhemmin.
Lukioon pääsee takaisin, töihin välttämättä ei. Onko sinulla ammattikoulupohja ennestään? Minä ainakin jättäisin tuossa tilanteessa koulun. Älä stressaa vauvaa.
LOL, hiton retardi !?!?
Onko Bill Gates looseri? (Aijoo, tämä on av. Älkää vastatko)
Ap tässä. Olen siis käynyt ammattikoulun ja valmistunut. Hölmö kun en mennyt heti lukioon, peruskoulun jälkeen siis.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 17:05"]Olet elämäm koululainen.
[/quote]
Millä perusteella?-ap
Koulutusta tarvit kun lapsi pitää elättää. Hae saikkua töistä.
ei kaikkea jaksa samaan aikaan. Huolehdi itsestäsi.
Tottakai voit pitää paussia opiskelussa!
Älä välitä muiden mielipiteistä, olet itse itsesi paras asiantuntija, joten tiedät, missä menee jaksamisesi raja. Teet juuri niin, kun sinusta parhaalta tuntuu tilanteeseesi nähden. Mutta harkitse tarkkaan plussat ja miinukset ratkaisussasi. Tsemppiä!
lukio on muutenkin niin turha oppilaitos (ellet tähtää lukemaan yliopistoon matematiikkaa, kemiaa tms.), että sen takia ei kyllä itseään kannata polttaa lopuun. :)
Tilanteessasi kuulostaa ihan järkevältä ratkaisulta. Kannattaa kuitenkin päättää vaikka etukäteen päivämäärä, jolloin palaat opintojen pariin, ettei käy niin että jää koulut käymättä.
Eipä sillä koulutuksella mitään tee, jos elämäsi on taloudellisesti turvattu ilman työntekoa. Jos näin ei ole, niin jatkaisin opiskelua.
Ehdottomasti kannattaa keskeyttää opiskelu tässä vaiheessa. Muuten uuvutat itsesi ihan totaalisesti eikä se tee hyvää sinulle eikä vauvalle. Ainahan voit jatkaa opiskelua, kun vauvahoito antaa myöden, tai sitten vasta paljon myöhemmin.