Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukka alkaa olla ihan onneton liru kun atooppinen päänahka vie hiuksia, en kestä enää :(

Vierailija
14.09.2021 |

Millä saan päänahan kosteaksi ja äkkiä?? Kaikenlaista apteekin litkua olen koittanut, öljyhoitoa, jättänyt päänahkaan kosteusvoidetta yöksi jne. mutta aina vaan on kuiva ja hilseilevä päänahka ja tukka ohenee ihan silmissä :( Masennun kohta tästä. Lääkäri totesi vaan että on kuiva ja atooppinen ja kosteutta ja kosteutta pitää antaa..Shampoon olen vaihtanut saaren taika tyrni shampooseen ja koittanut vähentää pesukertoja ym. Epätoivo iskee pian kun en kehtaa lähteä tukkani kanssa minnekään..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hiukset perusvoiteella, esim. Humektanilla.

Vierailija
2/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa laadukas peruukki. Monissa maissa naiset pitää, Suomessa joku hassu ajatus että pitäs olla aitoa kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! ♥️ Lohduttaudu, että jos mikään muu ei joskus auta, on hyviä peruukkeja olemassa.

Vierailija
4/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko suolaa koittanut? En tosin ole mikään asiantuntija, mutta moni atoopikko sanoo, että iho voi paremmin kun käy ulkomailla uimassa suolaisissa merissä. Itselläni on vain hyvin lievänä (onneksi) atooppisuutta ja olen huomannut suolaveden auttavan, joten suihkussakin aina lopuksi kun olen ensin itseni ihan normaalisti pessyt, huuhtelen itseni päänahasta alkaen ja koko loppukropan suolavedellä. Ja sen ei sitten tarvitse olla mitään ökykallista ruususuolaa, mitä myydään paljon näihin tarkoituksiin. Ihan sitä halpaa merisuolaa kun ostat kaupasta ja sekoitat pesuvatiin. 

Vierailija
5/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko suolaa koittanut? En tosin ole mikään asiantuntija, mutta moni atoopikko sanoo, että iho voi paremmin kun käy ulkomailla uimassa suolaisissa merissä. Itselläni on vain hyvin lievänä (onneksi) atooppisuutta ja olen huomannut suolaveden auttavan, joten suihkussakin aina lopuksi kun olen ensin itseni ihan normaalisti pessyt, huuhtelen itseni päänahasta alkaen ja koko loppukropan suolavedellä. Ja sen ei sitten tarvitse olla mitään ökykallista ruususuolaa, mitä myydään paljon näihin tarkoituksiin. Ihan sitä halpaa merisuolaa kun ostat kaupasta ja sekoitat pesuvatiin. 

Suolavesi. Olin tulossa sanomaan tätä samaa.

Atoopikko

Vierailija
6/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos atopiasi onkin allergiaa?

Itselläni oli, vaikka lapsesta asti on ihottuman ja ihon kuivuuden sanottu johtuneen vain atopiasta. Viljat pois, niin 95% ihottumista hävisi.

Vierailija
7/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natusan Baby? Kyllä sillä aikuinenkin voi pestä päänsä.

Vierailija
8/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihan päinvastaista, eli pesujen vähentämisen sijaan lisäät niitä! Nykyään kaikkiin päänahan ongelmiin suositellaan useammin pesemistä.

Vesihän on kosteutta, mitä iho kaipaa. Suihkussa iho kosteutuu parhaiten. Kosteuden haihtuminen pitää estää voiteilla, öljyillä tms. Itse en käyttäisi pesuun palasaippuaa, koska se on aina emäksistä ja ei hyväksi iholle (mainospuheista ja ekologisuudesta huolimatta). Kuiva ihokerros pitää saada hellävaraisesti kuorittua ennen pesua, esim. Biozell therapeutic 1 tai Sim Oil cure mask on hyviä tuotteita tähän. Pesu mahdollisimman neutraalilla pesunesteellä, pelkällä hoitoaineella tai perusvoiteella. Pesun jälkeen hoitoainetta!

Hoitoaineella pesu voisi olla hyvä vaihtoehto. Tähän hyvä hoitoaine on esim. PH neutraali Erittäin hieno suomalainen.

Vierailija
9/10 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojobaöljyä olen laittanut päästä varpaisiin ja se on rauhoittanut ihon pahimpana aikoina, ei se mitään ihottumaa täydellisesti poista ,mutta rauhoittaa sen järkyttävän kutinan ja kiristävän olon

Terv. Erittäin vaikeasta atopiasta kärsivä

Vierailija
10/10 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki öljyt ja voiteet on siitä huonoja että ne tekee ohuen tukan entistä kamalammaksi kun se ohut liru roikkuu rasvaisena sitten sen jälkeen mutta olen koittanut kun tiedän ettei tarvitse lähteä minnekään lähiaikoina. Toivottavasti tuo hiustilanne paranisi jos saisi päänahan kuntoon, kestää tosin varmaan kauan ennenkuin näkisi muutosta. Tosi masentavaa katsoa vuoden takaisiakin valokuvia kun tukkaa oli silloin selvästi enemmän. ap