Onko kommentointisi ilkeytynyt?
Av-palstalainen! Onko kommentointisi ilkeytynyt? Jos on niin miten pian palstailun aloittamisen jälkeen? Oletko tahallaan kärkevä? Käytätkö samanlaista kieltä muilla palstoilla tai arjessasi? Että en tunne ketään, joka keskustelee asioista näin kuin te täällä.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:33"]Kilttiytynyt suorastaan. Yritän ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset lähtökohdat ja yh:t voivat olla kelpo ihmisiä vaikka lähipiirissäni ei niitä olekaan.
[/quote]
Sama. Olen kyllästynyt täällä vallitsevaan tuomitsemisen ja piikittelyn sävyttämään ilmapiiriin, ja siksi pyrin itse usein kommentoimaan sävyisämmin.
Ok, hyvä kuulla, että toimii myös katsomuksia avartavasti! Järkyttävää luettavaa suurin osa teksteistä täällä. Just sellaista mitä kukaan ei sanoisi ihmisille päin naamaa.
ap
Usein joudun kiusaukseen kirjoittaa yhtä törkeästi kuin muut samassa ketjussa, mutta yleensä voitan sen.
Mä olen aina asiallinen, ellei ap ole tehnyt jotain huvittavaa kielioppivirhettä tms.
Mun mielestä täällä tällä hetkellä kommentoidaan asia-aiheisiin aika hyvin eikä ole sitä "kaikki on ap:n vika" -mentaliteettia niin vahvasti kuin joskus aiemmin.
Niin olen huomannut tuon kiusauksen itsessänikin. Kamalaa millainen ihmisluonto on. Kai täällä sellainen itseään ruokkiva oravanpyörä menossa:P
ap
Olen se, joka vastaa kaikkiin tyhmiin aloituksiin sarkastisesti ensimmäisenä. Oli kyse sitten av palstan hinnoista tai alusvaatteista. No matter what.
Joo on. Kostan sen kun mulle on ilkeilty, vielä ei olla tasoissa...
Välillä provosoin hitusen. En mene henkilökohtaisuuksiin enkä esim. hauku bloggaajia, mutta kirjoitain asioita joita en oikeassa elämässä ääneen sanoisi.
Toisaalta monesti olen myös hurjan ystävällinen. Välilä ihan aidosti huolestun jostain, jolla menee tosi huonosti, ja yritän parhaani mukaan tsempata.
Joo on, monta kertaa. En tiedä, mikä sitä aiheuttaa, mutta monta kertaa kun luen oman kommenttini, näen sen ihan eri valossa kuin kirjoittamisen aikana. Ehkä pitäisi lukea toisten vastaukset huolella ja useampaan kertaan ennen niiden kommentoimista, ettei vahingossa tulisi vedettyä mutkia suoriksi. Ehkä reagoin välillä liian tunteella, ja osa viesteistä jää tajuamatta.
Eräs nimeltä mainitsematon keskustelupalsta on totaalisesti tyhjentynyt keskustelijoista viimeisen 6kk sisällä ja siellä henki ja keskustelukulttuuri oli äärimmäisen ilkeä ja ahdistava, jopa siinä määrin että keskustelua ei enää pystynyt käymään ollenkaan.
Mun teoria on, että ne ilkiöt on siirtyneet sieltä tänne pilaamaan keskustelua. :(
Pyrin pitämään sävyisää ja ystävällistä tyyliä vastauksissani koska täällä on muutoin niin paljon todellakin ilkeää tekstiä. En tosin osaa sanoa miten hyvin siinä olen onnistunut.
Joskus tulee kiusaus vastata ilkeästi tai muuten matalamielisesti mutta pidän sellaiset ajatukset yleensä itselläni.
Huomasin juuri äsken että minusta on tullut ilkeämpi. En kuitenkaan hyväksy vieläkään haukkumista, rasismia, sossujen mustamaalaamista tai yksittäisten ihmisten vainoamista. Ilkeyteni kohdistuu yleensä yleistäjiin.
Ilkeilyä täällä on melkein joka ketjussa valitettavasti. Ehkä myös omalle aloitukselle haetaan huomiota provosoivalla ja luokkaavalla otsikoinnilla:(
Ei ole. Päinvastoin. Täällä olen nähnyt niin paljon pahoinvointia ja myös pikkumaisuutta, että nousen helposti sen yläpuolelle. Myös meditaatio auttaa tässä. Ei kannata anynomyymista netteilystä ilkeytyä :)
En koe tarvetta ilkeillä. Mukavampi keskustella hyvässä hengessä asioista.
Niin pahoinvointi täällä varmaan näkyy:( Korreloisikohan taloustilanteen/maailman tilanteen kanssa? Enpä osaa itse sanoa kun olen seurannut tätä palstaa noin viikon vasta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:29"]
Av-palstalainen! Onko kommentointisi ilkeytynyt? Jos on niin miten pian palstailun aloittamisen jälkeen? Oletko tahallaan kärkevä? Käytätkö samanlaista kieltä muilla palstoilla tai arjessasi? Että en tunne ketään, joka keskustelee asioista näin kuin te täällä.
[/quote]
Kiltti olen!
Ei ole. Turha jonkun anonyymin mielipiteestä hikeentyä. Tässä lienee vähän sellainen "se koira älähtää" -ilmiö. Eli jos jotenkin tuntuu sopivan itseen tms, niin tulee tarve ilkeillä takas.
Kilttiytynyt suorastaan. Yritän ymmärtää, että ihmisillä on erilaiset lähtökohdat ja yh:t voivat olla kelpo ihmisiä vaikka lähipiirissäni ei niitä olekaan.