onko sinulla erityisruokavalio?
Eli miten siis ruokailet? Syötkö kaikkea vai vältteletkö jotain? Onko taustalla allergiaa, uskontoa, eettisyyttä vai ihan vaan makuasia?
Mä syön gluteenittomasti ja vältän sokereita atopian takia (kyllä, ruokavaliolla on hemmetin suuri osuus tässä) punaista lihaa en syö ellei se ole metsästettyä riistaa (eettisyys) , Kalastan itse ja kanasta en pidä. :)
Kommentit (8)
Minulla on viljaherkkyys vaikka keliakiaa ei testien mukaan ole. En siedä siis gluteenia enkä mitään kotimaisia viljoja. Syön perunaa, riisiä ja juureksia viljojen tilalla. Puhdas aitokaura tuntuu tosin sopivan. Ärsyttää vaan kun tuohon viljaherkkyyteen ei voi saada sitä KELA:n keliakia-apua vaikka se ei kovin paljoa olekaan.
Syö pääsiassa kasvisruokaa. Kala käy joskus. Makuasia, mutta ei haittaa yhtään että sillä on merkitystä myös ekologisesti.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:23"]
Syö pääsiassa kasvisruokaa. Kala käy joskus. Makuasia, mutta ei haittaa yhtään että sillä on merkitystä myös ekologisesti.
[/quote]
Täällä toinen kala-kasvissyöjä. Oma näkökulmani on pikemminkin terveydellinen kuin eettinen. :)
Tällä hetkellä maha on niin pahassa kuosissa etten syö toistaiseksi muuta kuin jäätelöä tms. helposti sulavaa. Näin on mennyt suurimman osan ajasta kesäkuusta asti. Olen ollut koko ajan normaalipainoinen, mutta painoa on tippunut 23 kiloa. Jos voisin päättää, niin söisin mitä vaan. Himoitsen kaikkea ihanaa, kiinteää ruokaa, mutts vatsa ei kestä... En siis ole omasta valinnastani tällä ruokavaliolla.
Viljaton ja vähähiilihydraattinen. Viljattomuus on minulle pakollista. Vähähiiilihydraattisella taas tunnen voivani kokonaisvaltaisesti paremmin ja painokin pysyy sillä varmimmin siinä lukemassa missä haluan. Ei ole myöskään turvotuksia naamassa tai muuallakaan, kuten aikoinaan ns. normaalisti syödessäni.
Mulla on ihan tavallinen ihmiselle sopiva ruokavalio. Tosin se ei ole ns. virallisesti suositeltu, joten kai se on sitten erikoisruokavalio.
Olen lakto-ovo-vege, eli ruokavaliostani puuttuvat eläimet. Tämän kanssa on jopa Suomessa melko helppo elää, varsinkin etelässä. Mitään yhtä suurta syytä tälle dieetille ei minulla ole; eläminen vain tuntuu parhaalta juuri näin. Se riittää.
Keliakian takia syön gluteenittomasti, näin menty jo 18 vuotta tarhaikäsestä asti.
Eipä muita.