Talvi yllätti landella. Muah.
Autot vinksin vonksin. Eikö siellä osata ajaa kelin mukaan? Ja ihan turha tulla selittämään huonosta kelistä, se pitää ottaa huomioon kun ajaa.
Kommentit (16)
Stadilaiset siellä kesärenkaillaan viikonlopun vietossa
Ei se mua yllättänyt. Ajoin eilen neljä kertaa siinä tuiskussa ja tänäänkin vielä liukkailla. Mulla on silmät päässä ja ajan aina perstuntumalla. Vauhdin kun sovittaa kelin ja mukaan ja päästää tilaisuuden tullen hätähousut edelle niin perille pääsee pari minuuttia normaalia myöhemmin, mutta ehjänä.
Mikään pakko ei ole ajaa puskuri toisen persiissä kiinni talla pohjassa. Idiootit tekee niin, niin maalla kuin kaupungissa.
Se mitenkään yllätyksenä tullut. Tänään on satanut jäätävää vettä, joka jäätyi heti tien pintaan. En ihmettele ettei autot pysy tiellä, en meinannut itsekään pysyä pystyssä kun olin kävellen liikkeellä.
Kaupungissa suolataan kaikki tiet, täällä maalla ei edes peilijäistä. Tervetuloa, kaupunkilainen, testaamaan. Veikkaan että olet aika äkkiä ojassa.
Tässäpä teille maalaiset makua siitä, miltä tuntuu kun syytetään kolareista. Veikkaan, että nyt sattuneita kymmentä kolaria kohti täällä Helsingissä teille sattuisi tuhansia kolareita. Repikää siitä porot!
Hei. Siellä on ehkä kymmenen autoa yhtäaikaa ajossa ja niistä puolet ojassa kun on liukasta. Kun täällä on liukasta, miljoonasta autosta 50 ajaa ulos. Kyse on nyt vain ajotaidosta.
Ei yllättänyt. Talvirenkaat kaikilla alla.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 19:51"]Hei. Siellä on ehkä kymmenen autoa yhtäaikaa ajossa ja niistä puolet ojassa kun on liukasta. Kun täällä on liukasta, miljoonasta autosta 50 ajaa ulos. Kyse on nyt vain ajotaidosta.
[/quote]
Kymmenen autoa? Oletko hieman vajaa? Et varmaan ole kertaakaan poistunut kehä kolmosen ulkopuolelle.
Hah, yleensähän ensilumien aikaan haukutaan helsinkiläiset pystyyn:). Miten tässä nyt näinpäin pääsi käymään?
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 20:08"]Hah, yleensähän ensilumien aikaan haukutaan helsinkiläiset pystyyn:). Miten tässä nyt näinpäin pääsi käymään?
[/quote]
Onko teillä ollut jo lumimyrsky?
Oulussa taas ei osannut aurakuskitkaan. Keskustassa yksi ajeli miten sattuu ja yksi oli ojassa.
Ja näin helsinkiläiset jälleen takasivat itselleen mollaamisen ensilumen tullessa... Miten ne joka vuosi onnistuu tuossa? Ei muista, että sama se heilläkin on edessä ihan varmasti vielä tänä vuonna. Perästä kuuluu ;)
Sekä etelässä että pohjoisempana asuneena olen sitä mieltä, että etelässä ajokelit ovat keskimäärin hankalammat. Kun pohjoisempana talvi tulee, se sitten pysyy. Etelässä keli sahaa koko ajan nollan molemmin puolin, tulee vuorotellen lunta ja sitten vettä joka jäätyy jne. Jäistä sohjoa on jatkuvasti. Tosin eteläiset kelit ovat siirtymässä yhä pohjoisemmaksi.
Teillä alijäähtynyttä mustaa jäätä, jolla pidä paremmatkaan renkaat.