Miten jotkut jättävät vuokriaan maksamatta?
Kommentit (14)
Ei saa sidukkaa, jos menee rahulit vuokraan.
Mulle myös käsittämätön ajatus, että joku jättää laskut maksamatta ja voi vaan olla ja elää muuten ihan normaalisti. Mulle ajatus olisi mahdoton, repisin ne rahat vaikka sossusta, mutta laskuja en maksamatta voisi koskaan jättää.
Köyhän on pakko joskus valita että maksaako vuokran myöhässä, vai ostaako nyt ruokaa lapselle tai maksaa jonkun muun tärkeän laskun, elämä ei mene aina suunnitellusti, mutta toki vuokra on aina siellä tärkeimpien laskujen kärjessä. Ja suurin osa laskuistahan on sellaisia että pystyy sopimaan maksuaikaa. Meidän taloyhtiössä asui (ammatiltaan poliisi) ihminen joka ei maksanut jopa yli puoleen vuoteen vastikkeita, vastike oli jotain 250€+vesimaksu oman kulutuksen mukaan laskettuna. Selitykset olivat sellaisia että kun tässä kuussa on pojan synttärit, äidin synttärit, omat synttärit, joulu ym. Hän osti silti myös ulkomaanmatkoja seuraavalle kesälle, pari rotukissaa ja koiran... Pelkästään elukoihin meni se raha mitä olisi ollut rästejä taloyhtiölle. Ei vaan ihminen tuntunut käsittävän miksi taloyhtiölle maksetaan vastiketta. Rikkaammasta perheestä kotoisin, joten kaipa pappa sitten aina pelasti koska kun asunnon haltuun ottoa alettiin puuhata rahat löytyikin jostain.
Kakkonen on joskus ollut tiukilla, mutta ensin on maksettu laskut ja sitten vasta katsotaan jääkö rahaa muuhun. Pojille olen opettanut saman, kun ovat nyt omillaan opiskelemassa, että ensin maksatte laskut, sitten katsotte jääkö rahaa ruokaan ja jos ei jää, pyydätte äidiltä sen verran, että pärjäätte muutaman viikon. Hyvin olen saanut opetettua, että koroista tulee vain lisää maksettavaa. Ei ole kertaakaan pyydetty rahaa, mutta kotimatkoihin olen antanut, se on kuitenkin 80 euroa opiskelijalipullakin ja se on aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:43"]
Mulle myös käsittämätön ajatus, että joku jättää laskut maksamatta ja voi vaan olla ja elää muuten ihan normaalisti. Mulle ajatus olisi mahdoton, repisin ne rahat vaikka sossusta, mutta laskuja en maksamatta voisi koskaan jättää.
[/quote]
Miten sinä "revit sossusta" minulla oli nuorena yksinhuoltajana vaikeuksia maksaa opintolainaa ja pankki uhkasi laittaa koko lainan maksuun kerralla, itkin sossussa että saisinko lainaksi rahaa jotta saisin pankin kanssa neuvoteltua asian, eivät antaneet.
Koska ovat niin saamattomia ja epätasapainoisia ihmisiä
Sillä tavalla ettei siirrä rahaa vuokranantajan tilille.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:43"]
[/quote]
Miten sinä "revit sossusta" minulla oli nuorena yksinhuoltajana vaikeuksia maksaa opintolainaa ja pankki uhkasi laittaa koko lainan maksuun kerralla, itkin sossussa että saisinko lainaksi rahaa jotta saisin pankin kanssa neuvoteltua asian, eivät antaneet.
[/quote]
Koska olen mitoittanut elämäni niin, että kaikki menoni ovat kohtuulliset ja osaan tarvittaessa tinkiä vielä lisää erilaisista asioista, niin aivan varmasti saan sossusta apua, jos sitä oikeasti tarvitsen. Minulla ei ole mitään vippi- tai luottokorttivelkoja, koska maksan aina laskut ja sen mikä jää, niin voin käyttää. En elä velaksi. En usko, että ihan heti näiltä näkymin tarvitsen sossun apua, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Mä soittelen työkseni ihmisille, joilla on erään firman lainanlyhennykset maksamatta. Aikamoisia selityksiä sitä kuulee.
Pitäkää apinat turpanne kiinni. Kannattais keskittyä vain omaan täydelliseen elämäänsä kerran pudotusta ei koskaan ole koettu näemmä. Kyllä vittu voitte olla yksinkertaisen tyhmiä. Mutta hei, senkun pönkitätte narsissit egoanne vähän lisää vauvapalstalla kun olette niin hyviä ihmisiä, ei jumalauta :DDD
Huh, taas ilmeisesti tuo sama katkera tyyppi no. 13, joka pilaa monet keskustelut. Antakaa revitella itsekseen, jos hiljenisi.
Kun sillä rahalla pitää saada kaikkea kivaa kun niin haluttaa ja vittu kun ne soskun rahat ei riitä kunnolla edes jalkaan ja vittu kun joku sosiaaliämmä ei anna rahaa ja vittu kun muka häätö tulee ja minä en tästä mihinkään lähe tämä yhteiskunnan asunto on minun tu ja mitä minun tavarat pihalla ja avain ei mene lukkoon ja vittu de sosiaaliämmä kun ei anna rahaa ja kaljaan ei edes rahat riitä.... Aina ensimmäisenä pitää maksaa asuminen ja sen jälkeen katsoa muhun muuhun rahat riittää ja riittää sitten mihin riittää tai ei riitä.
En minäkään ymmärrä, että laskuja ei makseta. Ei kai sellaiselle ihmiselle tarvitse muidenkaan maksaa sitten mitään?