Parempaa palkkaa+ulkomaille asumaan=mikä ammatti?
Olen opiskellut amiksessa ruokapuolta. Nyt olen tehnyt näitä hommia 7-8 vuotta, ollut ulkomailla töissä ja olen tällä hetkelläkin. Palo oli kova ulkomaille ja vieläkin tekee mieli asua ulkomailla. Olen ollut välillä Suomessa töissä. Mutta...
Olen niin kyllästynyt tähän ikuiseen matalapalkkaisuuteen. Minulle riittäisi jos joskus saisin vaikka 2500e bruttona. No tässä ammattissa sitä ihan heti tulen näkemään. Siksi tekisi mieli kovasti opiskella jokin (täysin) uusi ammatti.
Olen lähempänä kolmeakymmentä. Lapsia en tule koskaan saamaan, enkä ole parisuhteessakaan ja tuskin ihan helposti menossa sellaiseen, joten voin käyttää elämäni itseni kehittämiseen täysin. Harkitsin aikoinani lukion ja amiksen välillä. Lukioon en sitten uskaltanut mennä, koska olin niin huono englannissa (kävin kyllä amiksen kanssa yhtä aikaa, mutta pakko oli lopettaa, kun enkku ei mennyt läpi). Tämän takia tulinkin ulkomaille, jotta englanti petraantuisi ja on se nyt kohtuullisesti kehittynytkin. Harmittaa tuo lukion käymättömyys kovasti.
Kunnianhimoa ja halua opiskella olisi kova. Sitä vaan aina lykkää ja miettii mitä haluaisi opiskella. En ole kovin hyvä matemaattisissa aineissa, niin se rajoittaa aika paljon. Tosin, olen miettinyt, että kävisin iltalukiossa matikan kurssit.
Jos rahallisesti ajatellaan, niin insinöörin ammatti on pois suljettu, koska matikka. Entä kauppatieteellinen? Olenkohan kolmekymppisenä liian vanha sinne? Olen miettinyt sitä, koska sen kautta ehkä olisi helpompi päästä ulkomaille töihin.
Ääh, antakaa jotain ideoita. Tuntuu, että vuosia mennyt hukkaan tähän jahkaamiseen, mitä sitä isona tekisi ja kohta on jo ihan ikäloppu kaikkeen.