Huh. Jäin melkein auton alle. Jouduin vaistomaisesti ottamaan ottamaan pari askelta taaksepäin.
Ohitin yhtä tietyöaluetta ja tielle oli rakennettu "väliaikainen suojatie". Päätin ylittää siitä tien. Katsoin, että vasemmalta tulee kuorma-auto, joka vilkutti oikealle ja alkoi kääntymään. Astuin suojatielle ja samantien huomasin että tän kuorma-auton perseessä kiinni oli pieni henkilöauto, joka tuli vain mua kohti. Vaistomaisesti otin pari askelta taaksepäin. Säikähdin kyllä. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
Kommentit (7)
Mulle äiti opetti että aina pitää odottaa niin kauan kun kääntyvä auto on kääntynyt kokonaan, jos sen taakse ei ole mahdollista syystä tai toisesta nähdä. Noudatan tätä aina.
Ei se henkilöauto tuota tahalleen varmasti tehnyt. Ei vain nähnyt sua ison auton takaa. Jalankulkijatkin ottakaa itse vastuu turvallisuudestanne.
Mulla on käynyt sama, mutta autoillessa. Katsoin että vasemmalta tuleva kuorma-auto kääntyy oikealle (eli suuntaan josta tulin) ja lähtin hitaasti liikkeelle. Yhtäkkiä huomasin että tän kuorma-auton takaa on tulossa henkilöauto ja jarrut täysillä pohjaan... Kyllä muuten säikähdin.
Kannattaa mennä vasta kun autoja ei tule tai näy missään. Tai joku selkeä kohta. Tampereella on jäänyt noin ihmisiä alle.
Niin siinä käy kun kuvittelee, että jalankulkijoilla on aina vain oikeuksia...
Työmaa-alueet on vaarallisia. Onneksi ei käynyt kuinkaan.