myrsky säällä laivalle
aloin tässä nyt panikoimaan,kamalaa tuulta luvattu,kuinka paljon se tuntuu 20m/s...en muista olleeni myrskyllä laivalla...ja nyt kun muksutkin vielä mukana,hauskaa toivottavasti kuitenkin on
Kommentit (10)
Olin pienenä myrskyllä laivalla. Ainoo et olin merisairas.
Jos tukholmaan niin avomerellä saattaa olla hyvät puuskat. En tykkäisi.
Pelottaisi lähteä. Olen niin vellihousu että pienikin aallokko saa punttini tutisemaan.
En lähtisi, varsinkaan lasten kanssa. Tullut tuo Estonian onnettomuustutkintaraportti luettua sen verran tarkkaan, että minua ei myrskyllä laivaan saa. Kuolemanloukku, lapsille eritoten
Kehota miehistöä tsekkaamaan että keulavisiiri on paikoillaan.
Myrskysäällä, myrskysäällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Myrskyn jällllkeen, on poutasäääää"!
Avomerellä, pari tuntia ennen Maarianhaminaa, laiva voi keinua kovastikin. Lapset saattavat tykätäkin, jos pääsevät hytin ikkunasta seuraamaan hurjaa merenkäyntiä. Saaristossa ajetaan hiljaa, joten myrsky ei juuri häiritse. Yöllä myrsky voi pitää hereillä herkkäunisia aikuisia mutta lapset varmaan nukkuvat hyvin. Itse en kyllä lähtisi myrskysäällä risteilemään lasten kanssa, koska tottumattomalle iskee helposti merisairaus eikä reissusta oikein ehdi nauttimaan. Myöskään ruokailemaan ei kannata mennä avomerellä, koska keinuvassa ja tärisevässä paatissa ruoka ei välttämättä maistu. Jos myrsky on paha, laivat jäävät satamaan. T. Entinen seilori
kukaan ollut???