Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Huomenna eka neuvola tarviinko jotain mukaan?

Vierailija
13.09.2021 |

Huomenna ekaa kertaa neuvolaan. Jännittää.

Rupesin miettimään tarviinko rokotustodistuksen esim mukaan tai jotain muuta? Mitä ekassa neuvolassa ees tehdään? Jutellaan ja täytetään niitå kyselylappuja vai?

Sanoinko jo että jännittää? :)

Kommentit (22)

Vierailija
2/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaan mukavia. Ota ihan rennosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en tarvii rokotuskorttia, riittää tieto että oon saanut normi lapsuusrokotteet ja sairastanut vesirokon?

Toivottavasti on kiva hoitaja siellä niin mukavampi jutustella.

AP

Vierailija
4/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt ainakin...

Vierailija
5/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva nyt ainakin...

Jos AP on ekaa kertaa menossa, niin sitä vauvaa lienee hankala jättää pois matkasta ennen kuin n. 8 kk päästä.

Vierailija
6/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva nyt ainakin...

Toivotaan että hän on vielä mukana tuolla masussa ;)

AP

Vierailija
7/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva nyt ainakin...

Kun olisi vielä selvillä että onko eka kerta ennen syntymää vai eka kerta vauvan kanssa...

Vierailija
8/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä yhtään mistään rokotteista puhuta yhtään mitään.

Vierailija
9/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyvä tarkistaa, milloin sulla on ollut viimeksi menkat, sitä kuitenkin kysytään. Ei tarvii jännittää, se on vaan sellaista keskustelua ja voit kysellä kaikkea raskauteen ja muutenkin aiheeseen liittyvää. Oppaita ravinnosta ja muuta sellaista saat nipun mukaan.

Vierailija
10/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli en tarvii rokotuskorttia, riittää tieto että oon saanut normi lapsuusrokotteet ja sairastanut vesirokon?

AP

Onko ihmisillä todellakin rokotuskortteja?   Tiedän, että semmoinen oli itsestänikin lapsena, mutta ikimaailmassa äiti ei sitä minulle sujauttanut tulevaisuuden varalle.

Sinänsä olisi ihan kiva omistaa semmoinen muisto lapsuudesta.

Vierailija
11/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hyvä tarkistaa, milloin sulla on ollut viimeksi menkat, sitä kuitenkin kysytään. Ei tarvii jännittää, se on vaan sellaista keskustelua ja voit kysellä kaikkea raskauteen ja muutenkin aiheeseen liittyvää. Oppaita ravinnosta ja muuta sellaista saat nipun mukaan.

Voi apua mun viimeset menkat on ollu n.4v sitten :D Siitä ei ole heille varmaan mitään apua.

AP

Vierailija
12/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Onko ihmisillä todellakin rokotuskortteja?   Tiedän, että semmoinen oli itsestänikin lapsena, mutta ikimaailmassa äiti ei sitä minulle sujauttanut tulevaisuuden varalle.

Sinänsä olisi ihan kiva omistaa semmoinen muisto lapsuudesta.

Mä jouduin hankkimaan koulua varten omani ja siitä asti sellanen tosite ollut saaduista rokotteista. Ei ole siis se alkuperäinen kortti :)

AP

Vierailija
13/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse. Kaikki selviää siellä.

Onnea odotukseen!

Vierailija
14/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento mieli. Kunhan ilmestyt sinne neuvolaan ajoisa, kaikki on sinulla matkassa. :)

Vierailija
15/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenvaralta pieni yöpymispakkaus. Todennäköisesti turha, mutta jos satut joutumaan jäämään osastolle, on se hyvä olla mukana.

Vierailija
16/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille. Yritän ottaa rennosti vaikka jännittää! :)

AP

Vierailija
17/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelakortti tai henkkari mukaan.

Meillä ainakin pk-seudulla tuli sähköisesti lomakkeita mitä pystyi jo etukäteen täyttämään, terveyshistoria ja allergiat yms.

Ekassa neuvolassa th täyttää äitiyskorttia sulle, laskee lasketun ajan, kysyy missä haluat synnyttää ja käy sun, miehen ja teidän sukujen terveydentilan läpi. Eli jos haluat valmistautua niin selvitä suvun taudit, erityisesti onko omassa suvussasi diabetesta.

Miehen voit ottaa mukaan jos pääsee. Eka neuvola ei ehkä oo kovin jännä mutta miehelläkin voi olla kysyttävää.

Vierailija
18/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mitään, saat ison kasan oppaita ja jutellaan asioista. Saat myös neuvolakortin ja viikoista ja paikkakunnasta riippuen voidaan yrittää kuulla sydänäänet. Itse olen molemmista lapsista käynyt rv7 neuvolassa ja ensimmäisestä yritettiin kuulla sydänäänet, mutta toisesta ei. Eri paikkakunnat.

Mieti valmiiksi jos on kysymyksiä, niin saat heti kysyttyä, ettei tarvitse soitella sitten myöhemmin sinne. 

Vierailija
19/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin pk-seudulla tuli sähköisesti lomakkeita mitä pystyi jo etukäteen täyttämään, terveyshistoria ja allergiat yms.

Ekassa neuvolassa th täyttää äitiyskorttia sulle, laskee lasketun ajan, kysyy missä haluat synnyttää ja käy sun, miehen ja teidän sukujen terveydentilan läpi. Eli jos haluat valmistautua niin selvitä suvun taudit, erityisesti onko omassa suvussasi diabetesta.

Miehen voit ottaa mukaan jos pääsee. Eka neuvola ei ehkä oo kovin jännä mutta miehelläkin voi olla kysyttävää.

Eipä kuule kaikkialla kysytä, missä haluaa synnyttää. Se on sellainen pääkaupunkiseudun oma juttu, että on ihan valinnanvaraa. Täällä muualla Suomessa mennään lähtökohtaisesti siihen yhteen ainoaan sairaalaan, joskus jopa kymmenien tai satojen kilometrien päähän :-D

Vierailija
20/22 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän ne laskee lasketun kun ei tosiaan ole ollut neljään vuoteen kuukautisia kierukan takia?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän