Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin piti soittaa tiistaina.

Vierailija
24.10.2014 |

Ei ole soittoa kuulunut ja katsoin nyt netistä ja on vaan laitettu puolen vuoden päähän uusi soittoaika. No sama tuo mulle, ei sieltä mitään apua olisi tullut kuitenkaan. Outoa on se, että jos MINÄ jätän soittamatta niin paskanakki napsahtaa, he voivat kyllä mielivaltaisesti soittaa tai olla soittamatta :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti ovat laittaneet postissa tulemaan muutaman työtarjouksen tai ainakin mun kohdalla yhteydenotto on usein tarkoittanut tätä

Vierailija
2/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi nyt ihan samoin. Ennen pääsiäistä piti työkkäristä jonkun soittaa mutta soittoa ei kuulunut ja nyt pääsiäisen jälkeen oli soittoaika siirtynyt puolen vuoden päähän ja omilla sivuilla luki työnhakusi onvoimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne puhelut on samanlaisia kuin postin ninjat, odotat pakettia kotona koko päivän ja tulee vaan ilmoitus ettei kukaan ollut kotona ottamassa pakettia vastaan. :D

Vierailija
4/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, se tulee kyllä ihan aidosti automaattisesti järjestelmästä, ei kukaan siis joka päivä käy rekisteriä läpi että haa! tää on unohtanut, vaan sen homman tekee lahjomaton tietokone.

Onhan se kiva, ettei vaadita enää menemään jonottamaan paikan päälle, mutta ei oo mitään järkeä tossa soittelussakaan. Joku vaan saanut siellä toimistossaan hyvän idean, ja noita pällejähän piisaa yksityisellä puolellakin.

Vierailija
5/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko että soittavat vai ottavat yhteyttä? Mulla luki verkkopalvelussa, että ottavat yhteyttä ja kyllä odotin puhelua, mutta tulikin sähköpostia! :D Siis ihan sellainen yleisviesti, johon ei voi edes vastata.

Vierailija
6/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran jätti virkailija soittamatta ja työttömäksi ilmoittautuminen oli päättynyt. Hän siis lupasi soittaa "toukokuussa, ennen kuin tämä työnhakusi vanhentuu". Sitten tuli Kelalta kirje, että työttömyysetuuden maksaminen on lopetettu.

Mun olisi tietenkin pitänyt itse huolehtia siitä, ettei virkailijan takia jää tuo työnhaku uusimatta, mutta kyllä otti päähän. Varsinkin kun tilanteeni oli tosi vaikea ja sekava - ja juuri sen takia työkkäritäti oli luvannut, ettei mun tarvitsisi nyt huolehtia tuosta työnhakuasiasta vaan hän kyllä soittaa sitten. 

Karenssia ei kyllä tullut.

Vierailija
7/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle sanottiin, että työkkäristä soitetaan minulle. Jas vannotettiin, että pitää olla puhelin koko ajan mukana ja vastaamaan on pystyttävä. Ihan tuli sellainen olo, että jos en vastaa niin tulee pahapaha merkintä rekisteriin...

ap

Vierailija
8/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, se kun tosiaan katkeaa automaattisesti! Onneksi sait tilanteen selitettyä, mutta ihan turhaa aikaa meni sekä sinulta että virkailijalta tuon takia.

Mulla oli netissä eri päivä kuin kirjallisessa työnhakusuunnitelmassa, sinnepä sitten katkesi... Ja ihan turhaa selvittelyä.

Vierailija
9/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:51"]

Mulle kerran jätti virkailija soittamatta ja työttömäksi ilmoittautuminen oli päättynyt. Hän siis lupasi soittaa "toukokuussa, ennen kuin tämä työnhakusi vanhentuu". Sitten tuli Kelalta kirje, että työttömyysetuuden maksaminen on lopetettu.

Mun olisi tietenkin pitänyt itse huolehtia siitä, ettei virkailijan takia jää tuo työnhaku uusimatta, mutta kyllä otti päähän. Varsinkin kun tilanteeni oli tosi vaikea ja sekava - ja juuri sen takia työkkäritäti oli luvannut, ettei mun tarvitsisi nyt huolehtia tuosta työnhakuasiasta vaan hän kyllä soittaa sitten. 

Karenssia ei kyllä tullut.

[/quote]

Tiesitkö, että tuo ei onnistu. Jos järjestelmässä lukee, että TE-toimisto ottaa yhteyttä, niin työnhaku ei katkea, vaikka yhteyttä ei oteta. Hirveän moni työtön väittää tätä samaa, mutta tosiasiassa he ovat itse tehneet jotain sellaista, mikä katkaisee työnhaun eli  esim. jättäneet tekemättä työnhakusuunnitelmassa sovitut asiat.

Vierailija
10/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut millään tavalla tässä välillä yhteydessä TE-toimistoon? Jos esim. olet soittanut ja kysynyt jotain, siirtyy yhteydenotto automaattisesti 6 kk päähän. Jos olet toimittanut jonkun tarvittavan lappusen => automaattisiirto. Sille ei virkailijat voi mitään, ministeriön hallinnoima järjestelmä tuon tekee.

Vierailija
11/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:48"]

Lukiko että soittavat vai ottavat yhteyttä? Mulla luki verkkopalvelussa, että ottavat yhteyttä ja kyllä odotin puhelua, mutta tulikin sähköpostia! :D Siis ihan sellainen yleisviesti, johon ei voi edes vastata.

[/quote]

Missä näin? Meille on kyllä vakuutettu, että tietoturvaongelmien vuoksi EIVÄT käytä sähköpostia, ja onhan näitä työkkärin nimissä lähetettyjä huijausviestejä jo ollutkin. Vastaavat kyllä, jos on ensin itse lähettänyt postia heille.

Vierailija
12/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:56"]

Tiesitkö, että tuo ei onnistu. Jos järjestelmässä lukee, että TE-toimisto ottaa yhteyttä, niin työnhaku ei katkea, vaikka yhteyttä ei oteta. Hirveän moni työtön väittää tätä samaa, mutta tosiasiassa he ovat itse tehneet jotain sellaista, mikä katkaisee työnhaun eli  esim. jättäneet tekemättä työnhakusuunnitelmassa sovitut asiat.

[/quote]

Niin. TE-toimistoon on sattunut ne ainoat ihmiset töihin, jotka eivät koskaan tee inhimillisiä virheitä.Jos koneelle ei ole kerrottu, että tämän henkilön työnhaku ei katkea, kone ei todellakaan tiedä, että sen ei pidä katketa. Sen kertomisen koneelle tekee ihminen, tavalla tai toisella.Jo se, että kirjoittaja sai pidettyä tukensa ilman karenssia, kertoo sen, että vika ei missään muodossa ollut hänen.

Vierailija
13/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:04"]

[/quote]

Niin. TE-toimistoon on sattunut ne ainoat ihmiset töihin, jotka eivät koskaan tee inhimillisiä virheitä.Jos koneelle ei ole kerrottu, että tämän henkilön työnhaku ei katkea, kone ei todellakaan tiedä, että sen ei pidä katketa. Sen kertomisen koneelle tekee ihminen, tavalla tai toisella.Jo se, että kirjoittaja sai pidettyä tukensa ilman karenssia, kertoo sen, että vika ei missään muodossa ollut hänen.

[/quote]

Joo ei tosiaan ollut mitään puhetta, että olisin tehnyt virhettä. Tietenkään en saanut tukia siltä ajalta, jona en ollut työnhakijana, mutta mitään ongelmia ei tullut tästä jälkeenpäin.

Ja työllistymissuunnitelmaa en tehnyt koko sinä kahden vuoden aikana, kun olin työnhakijana. Tietääkseni siis, ainakaan en pannut nimeä mihinkään alle.

Vierailija
14/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei siinä mitään erillistä koneelle kertomista tarvita. Sovitaan seuraava yhteydenottotapa ja laitetaan sopiva täppä, kone tietää, miten siitä eteenpäin. Silloin sinä näet oma asioinnista JA mukaasi saamastasi printistä, mistä on kyse. Jos heität sen printin roskiin, ongelma on kokonaan omasi. Sinua pyydetään tarkistamaan, että printin tiedot ovat oikein ja lisäksi voit oma asioinnista katsoa, mitä siellä on sovittu.

Vierailija
15/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu! Kukaan ei soittanut vaikka niin luki ja kun katsoin oli työnhakua jatkettu puolen vuoden päähän. Mikäs siinä, eipä olisi ollut mitään asiaa työkkärin tädille muutenkaan. Arvelin että siellä on sellaiset ruuhkat tässä lomautus- ja irtisanomisbuumissa, ettei ole aikaa hoitaa näitä rutiinitsekkauskäyntejä.

Vierailija
16/16 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:18"]

[/quote]

[/quote]

Ei siinä mitään erillistä koneelle kertomista tarvita. Sovitaan seuraava yhteydenottotapa ja laitetaan sopiva täppä, kone tietää, miten siitä eteenpäin. Silloin sinä näet oma asioinnista JA mukaasi saamastasi printistä, mistä on kyse. Jos heität sen printin roskiin, ongelma on kokonaan omasi. Sinua pyydetään tarkistamaan, että printin tiedot ovat oikein ja lisäksi voit oma asioinnista katsoa, mitä siellä on sovittu.

[/quote]

Siis en mä ikinä saanut mitään printtejä! Ehkä käytäntö on muuttunut tai sit vaihtelee toimistoittain. Tämä kertomani juttu ei siis ollut mikään ihan tämänpäiväinen vaan kahden tai kolmen vuoden takaa. 4