Tienaakohan nuo vaatemyyjät hyvin? Esim. Nosh.
Eka kertaa kävin kutsuilla ja jäin miettimään, että saakohan siitä elannon, siis se myyjä. Koska noin kymmenpäisestä ihmislaumasta jokainen tilasi ainakin kaksi vaatetta. Millainen sivubisnes se olisi?
Kommentit (8)
Juu en ajatellut itselleni, en omalta vuorotyöltäni jaksaisi enää järjestellä näytöksiä. Kunhan vain mietin, koska sivubisneksenähän tuota työtä tehdään.
Kävin myös pariviikkoa sitten pomp de lux kutsuilla ja siellä oli kyllä selkeästi porukka joka ei ostanut mitään, itse lukeuduin niihin.
ap
Itse olen nyt ekaa kautta edustamassa ja provikkaa olen saanut n. 250-300€/kk (josta menee sitten verot vielä). Toisaalta moni tienaa enemmänkin, jos sattuu olemaa esim. ainoa edustaja omalla alueellaan ja tietty asiakasmäärä kasvaa, kun on jonkin aikaa tehnyt. Mutta jatkuvaa markkinointia tämä vaatii!
Kyllähän parhaimmat ihan elättääkin itsensä näillä hommilla (ajan myötä).
Samaa miettinyt, että pääseekö tällä ns. normipalkoille?
Nostan vanhaa ketjua kun on hiukan aiheeseen liittyvä kysymys. Mietin mitä ihmettä tarkoittaa kun edustajat pyytää tekemään heidän kauttaan verkkokauppaostokset. Ja Noshin sivuilla voi kassalla klikata lähetä tilaus edustajalle (tai jotain sinnepäin). Siis miksi? Ymmärrän että edustajat esittelee vaatteita kutsuilla ja silloin tilaus tehdään heidän kauttaan ja he saa siitä provikan. Mutta jos siis itse selaan nettikauppaa ja klikkaan vaatteet ostoskoriin niin tuntuu todella älyttömältä lähettää se jollekin välikädelle joka sitten klikkaa vissiin ok:ta tai jotain että tilaus on valmis? Siis en tajua yhtään mikä idea siinä on, kertokaa joku tietäjä.
Vierailija kirjoitti:
Nostan vanhaa ketjua kun on hiukan aiheeseen liittyvä kysymys. Mietin mitä ihmettä tarkoittaa kun edustajat pyytää tekemään heidän kauttaan verkkokauppaostokset. Ja Noshin sivuilla voi kassalla klikata lähetä tilaus edustajalle (tai jotain sinnepäin). Siis miksi? Ymmärrän että edustajat esittelee vaatteita kutsuilla ja silloin tilaus tehdään heidän kauttaan ja he saa siitä provikan. Mutta jos siis itse selaan nettikauppaa ja klikkaan vaatteet ostoskoriin niin tuntuu todella älyttömältä lähettää se jollekin välikädelle joka sitten klikkaa vissiin ok:ta tai jotain että tilaus on valmis? Siis en tajua yhtään mikä idea siinä on, kertokaa joku tietäjä.
No höh, tietenki idea on se, että edustaja saa rahaa hänen kauttaan kiertävistä tilauksista!
Itse en kyllä tuota ikinä tehnyt. Oli jotenkin vaivalloista jo ne kutsuilla tilailut. Tilasin aina suoraan ja kun kukaan esittelijöistä ei ollut millään lailla kaveri tai edes tuttu, niin ei kolkutellut itsetuntoa. 😁
Mutta miksi ihmeessä Nosh lopetti lastenvaatteiden valmistuksen?? Ne oli oikeasti kivoja ja hyviä.
No siis ymmärsin kyllä että edustajat saa heidän kautta kulkeneista tilauksista rahaa, daa, mutta mikä idea siinä on että normi verkkokauppatilauksesta menee provikka jollekin ulkopuoliselle? Siis ilman että siitä on asiakkaalle tai kaupalle mitään hyötyä? Tätä kysyin. Kuten kirjoitin edellisessä, niin ymmärrän että provikan saa silloin kun on itse tuotteita myymässä, esim kutsuilla. Verkkokaupassa myyntiä hoitaa tuotekuvat ja -tekstit ja minä asiakkaana niistä etsin itselleni sopivat tuotteet.
Mun kaveri tienaa 50-150 euroa kuussa. Ja siihen päälle se hirveä vaiva järjestää niitä kutsuja, joita kaikki vihaavat ja paineen alla ostavat jonkun ylihintaisen t-paidan.
Siitä vaan rikastumaan.