Mikä merkitys Miljoonasateen "yks harhaluoti Oswaldin, tais lentää.."
Ymmärtääkö kukaan, mitä tarkoitetaan Miljoonasateen lyriikoilla: "Yks harhaluoti Oswaldin, tais lentää meidän kammariin. mä olin kuus ja itkin."
Kommentit (23)
Lee Harvey Oswald ampui Kennedyn (näin väitetään).
No haluaa kertoa syntyneensä vuonna -57.
Salon perheessä on katsottu televisiota jo vuonna -62.
Niin siis tiedän kyllä yhteyden Oswaldiin, mut mikä toi juttu on, että se lens niiden olohuoneeseen?
-ap
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:36"]Salon perheessä on katsottu televisiota jo vuonna -62.
[/quote]
korjaan vuonna -63.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:36"]
Salon perheessä on katsottu televisiota jo vuonna -62.
[/quote]
Mikä tuo vuosi -62 on? Kennedy ammuttiin ainakin -63
Olisiko siellä kammarissa joku voinut tehdä itsarin?
Korjasitkin...vastaukset tuli samaan aikaan...joo -63
Sitä itsemurhan mahdollisuutta mietin kans.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:40"]
Kielikuva sanoisin.
[/quote]
Mutta mitä sillä yritetään sanoa?
Mikä merkitys on miljoonasateen laulun sanoilla.. olen astunut valaan paskaan alaskassa. Oliko valas paskonut maalle, vai kävelikö Heikki Salo meren pohjassa?
Olen käsittänyt sen niin, että Kennedyn murha oli niin suuri uutinen Suomessa saakka. Pikkupoika katsoi kotona telkkarista ja tapahtuma tuntui niin todelta (vanhemmat oli kauhuissaan?), että itki. Piiloviestinä vielä alleviivaa kuinka kosmopoliitista perheestä onkaan, on ihan seurattu muuailman menoa ja ollut oma tv. Elintason nousua siis Suomessa.
Kertoo runollisesti, että Kennedyn murha järkytti lasta.
Itse olin 6 kun Palme murhattiin ja kyllä minä sen silloin tiesin. En varmaankaan itkenyt, mutta asia oli niin suuri ja kuolema lapsen käsitettävissä oleva, että huomasin asian uutisista ja yleisestä keskustelusta ja ymmärsin mitä oli käynyt.
Sen sijaan samana keväänä tapahtunutta Tshernobylin ydinvoimalaonnettomuutta en muista lainkaan, kun asia on niin paljon monimutkaisempi.
Laulajan läheinen ampui itsensä samaan aikaan, kun Kennedy kuoli.
Miljoonasateen biisit tarkoittaa sitä mitä kuulija haluaa niiden tarkoittavan.
Äitini on syntynyt 50-luvun alussa, ja muistan hänenkin sanoneen, että itki Kennedyn kuolemaa. Olen lukenut myös, että Marilyn Monroen kuolema sitä edellisenä vuonna olisi myös ollut sellainen tapahtuma, jota surtiin Suomessa ihan aidosti.
Minäkin veikkaisin että Kennedyn murha tuli televsion kautta kammariin ja oli niin suuri tapahtuma että järkytti.
Kennedy