Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon avioerouhkaus

Vierailija
22.10.2014 |

Minkäslaisia erouhkauksia olette tällä viikolla saaneet.

Itse olen kuulemma mieheni mielestä hysteerinen.

Meillä ei ole autoa, ja piti ottaa poikkeuksellisesti taksi. Mies halusi tunkea taksiin kuskin lisäksi matkustajiksi kolme aikuista sekä taaperon ja leikki-ikäisen ilman turvaistuimia. Kaksi aikuista olisi lasten kanssa takapenkillä ilman turvavöitä, kun niitä ei riitä.

Itse väitin vastaan, ja sanoin, että otetaan kaksi taksia, kaikille saadaan turvavyöt ja lapsille turvaistuimet mukaan. Sanoin, että hänen ehdottamansa tapa matkustaa on rikos. Hän takertui siihen, miten tietämätön kaikesta olen, kun en osaa terminologiaa - ei se ole rikos vaan rike, sitä paitsi olen hysteerinen.

Sanoin, että voidaan ihan hyvin kysyä viranomaisten mielipidettä hänen ehdotukselleen. Hän sanoi, että voidaan kysyä viranomaisilta jotain ihan muuta (avioeropapereita).

Hän kysyi, että olenko nyt iloinen, kun ei lähdetäkään minnekään. Sanoin, että olisin iloinen, jos minulla olisi mies, joka välittäisi vähän enemmän lasten turvallisuudesta. Hän sanoi, että siitä vain etsimään sellaista.

Mites teillä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ukkos suunnitella, kyllä taksikuski sitten kertoo ettei ota tuollaista lastia kyytiin. Sillä kuskilla on kyseessä sen työpaikka.

Vierailija
2/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en usko että taaperoa kukaan taksikuski ottaisi kyytiin ilman istuinta. On kyllä tyhmä ukko sulla. :( Mun mies ei onneks ikinä uhkaile avioerolla.. aika ilkeetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kuulostaa ikävältä. Meneekö teillä useinkin keskustelut noin? Onko se riita (huutamista, kiihtymistä) vai sanailua rauhalliseen sävyyn? Kuulostaa siltä, että teillä on sarkastista nokkapokkaa, jossa tarkoitus on olla nokkelampi kuin toinen, ja tilanteet kärjistyvät ihan suotta. Sen sijaan, että hoidettaisiin varsinaista asiaa, vinoillaan ja nokitellaan.

Kurjaa. Pystyisitkö muuttamaan omaa suhtautumistasi / repliikkejäsi? Menee vähän kikkailuksi enkä väitä, että on helppoa, mutta voitko yrittää? Siis niin, ettet tarjoaisi hänelle tarttumakohtia, joista voi aloittaa nokkelan draaman:

"Emme voi mennä yhdellä taksilla, se ei ole turvallista. Lakikin kieltää näin suuren matkustajamäärän."

Hän puhuu rikkeestä / rikoksesta. "Oli mikä oli, se ei kuitenkaan ole mahdollista. Se on laitonta, ei taksikuskikaan suostu siihen." (Ei mainintaa viranomaisista.)

Hän kysyy oletko iloinen, kun ei lähdetä. "En, mä olisi lähtenyt mielelläni."

Musta tuo keskustelu kuulostaa siltä, että teitä on kaksi verbaalisesti nokkelaa sanailijaa, jotka ei kumpikaan halua jäädä toiseksi ja antaa toiselle viimeistä sanaa. Siitä voi helposti tulla isoja ja turhia riitoja.

Pystytkö väistämään ja katsomaan, muuttuuko keskustelukulttuuri sillä?

Vierailija
4/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:04"]

Meillä ei ole autoa, ja piti ottaa poikkeuksellisesti taksi. Mies halusi tunkea taksiin kuskin lisäksi matkustajiksi kolme aikuista sekä taaperon ja leikki-ikäisen ilman turvaistuimia. Kaksi aikuista olisi lasten kanssa takapenkillä ilman turvavöitä, kun niitä ei riitä.

Itse väitin vastaan, ja sanoin, että otetaan kaksi taksia, kaikille saadaan turvavyöt ja lapsille turvaistuimet mukaan. Sanoin, että hänen ehdottamansa tapa matkustaa on rikos. Hän takertui siihen, miten tietämätön kaikesta olen, kun en osaa terminologiaa - ei se ole rikos vaan rike, sitä paitsi olen hysteerinen.

Sanoin, että voidaan ihan hyvin kysyä viranomaisten mielipidettä hänen ehdotukselleen. Hän sanoi, että voidaan kysyä viranomaisilta jotain ihan muuta (avioeropapereita).

Hän kysyi, että olenko nyt iloinen, kun ei lähdetäkään minnekään. Sanoin, että olisin iloinen, jos minulla olisi mies, joka välittäisi vähän enemmän lasten turvallisuudesta. Hän sanoi, että siitä vain etsimään sellaista.

Mites teillä?

[/quote]

Miksette tilanneet tilataksia?

Vierailija
5/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:04"]

Mites teillä?

[/quote]

Miksette tilanneet tilataksia?
[/quote]

Samaa ihmettelin minäkin..

Vierailija
6/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: Olemme ulkomailla, siksi kukaan taksikuski ei piittaisi matkustustavoistamme, eivät ne itsekään käytä voitä. Ja juuri sen vaarallisemman liikennekulttuurin vuoksi haluan entistä enemmän pitää huolta lasten turvallisuudesta. Olemme suomalaisia eikä maan vaihto ja paikallinen tilanne tarkoita, että lasten turha vaarantaminen on yhtään hyväksyttävämpää. Tilataksi / kaksi taksia - sama se, lähtemisen spontaanius meni jo mieheni mielestä.

Kirjoittaja 4 on asian ytimessä. Ei se mieheni halua tahallaan vaarantaa lapsia, mutta ei hän jaksa turvallisuuden eteen kovin paljon nähdä vaivaakaan. Isoin ongelma tässä oli kuulemma hysteerisyyteni . Ja nimenomaan sarkastinen nokkapokkamme. Kyllä minä itsekin siinä lopussa sanoin, että voi sitten illalla selittää minulle, miten minun on tarkoitus anoa ja suostutella häntä olemaan vaarantamatta lapsien turvallisuutta. Miten voin kestää enempää olematta piikikäs itsekin?

Nelonen antaa niin kehittäviä ideoita, mutta kun en kestä miehen ilkeää ja välinpitämätöntä tyyliä. Tällaista meitä useinkin, enkä aio nyt siitä jupista täällä enempää. Tämä turvaistuinasia oli vain rimanalitus, jossa on jo melkein komiikkaa. Avioero, kun mies ei suostunut kuljettamaan lapsia turvaistuimissa.

Vierailija
7/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me on kuskattu ulkomailla lapsia ilman turvaistuimia. Kuka niitä nyt sinne raahaa?

Joskus jopa kotimaassa jos lyhyt matka.

Kuulostat aika hysteeriseltä!

Vierailija
8/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:03"]

Kyllä me on kuskattu ulkomailla lapsia ilman turvaistuimia. Kuka niitä nyt sinne raahaa? Joskus jopa kotimaassa jos lyhyt matka. Kuulostat aika hysteeriseltä!

[/quote]

Asumme täällä pysyvästi, eli kyseessä ole vain yksi matka. Olisi voinut samantien jättää turvaistuimet siis ostamatta kokonaan...?

Taksikuskit jäävät täällä mielellään odottamaankin määränpäähän turvaistuinten kanssa suomalaisille mitätöntä korvausta vastaan. Vaiva ja rahallinen vaiva on mitätön, kun vastineeksi saa takuuksi lasten turvallisuuden. Helpompi kantaa se turvaistuin kuin hoitaa loppuelämä halvaantunutta lastaan...

Varmasti sitten olenkin monen mielestä hysteerinen. Eihän muinaisuudessa edes käytetty autoissa turvaistuimia lapsille. Muinaisuudessa myös porattiin reikiä kalloon, että pahat henget pääsisivät ulos ja kaikkea muuta yhtä järkevää.

AP

Vierailija
9/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei tämä asioita muuksi muuta tai helpota sun oloasi, mutta sanon silti ääneen: tunnen myötätuntoa, ja sä olet aivan oikeassa turvallisuusnäkemyksissäsi.

On tosi vaikeaa muuttaa totuttuja tapoja, ja teillä on ilmeisesti nyt mennyt tuollaiseksi nenäkkääksi piikittelyksi, joka ei ole mitenkään rakentavaa. Te keräilette toisiltanne pisteitä väittelyssä, ja suhde kärsii.

Tsemiä! Älkää kuitenkaan erotko, opetelkaa olemaan ihmisiksi!

Kaikkea hyvää syksyysi,

t. 4

Vierailija
10/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:03"]Kyllä me on kuskattu ulkomailla lapsia ilman turvaistuimia. Kuka niitä nyt sinne raahaa?

Joskus jopa kotimaassa jos lyhyt matka.

Kuulostat aika hysteeriseltä!
[/quote]

Nauran kun hautaat lapsiasi yhden tällaisen pikkumatkan jälkeen! Ääliö

Vierailija
11/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä vähän hysteerinen. 

Vierailija
12/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:11"]

AP, ei tämä asioita muuksi muuta tai helpota sun oloasi, mutta sanon silti ääneen: tunnen myötätuntoa, ja sä olet aivan oikeassa turvallisuusnäkemyksissäsi.

On tosi vaikeaa muuttaa totuttuja tapoja, ja teillä on ilmeisesti nyt mennyt tuollaiseksi nenäkkääksi piikittelyksi, joka ei ole mitenkään rakentavaa. Te keräilette toisiltanne pisteitä väittelyssä, ja suhde kärsii.

Tsemiä! Älkää kuitenkaan erotko, opetelkaa olemaan ihmisiksi!

Kaikkea hyvää syksyysi,

t. 4

[/quote]

Kiitos tsemppauksesta. Tuskin me eroamme, kun tämä taitaa olla vain normaali keskustelutapamme, johon olemme jo turtuneita. Aika surullista silti - pakko myöntää.

Vierailija
13/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti lähetetty naisasialiitosta, tarkoituksena taas kerran miesvihan lietsominen.

Vierailija
14/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kertoi juuri, mitä haluaa.

Kuuntele.

Vierailija
15/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies taitaa olla jo muutenkin aika kypsä tollaiseen pelleen kuin aloittaja, mutta aloittajassahan ei ole palstalla koskaan mitään vikaa.

Olisi mielenkiintoista lukea tälläisten naisten omien miesten kirjoituksia ja ajatuksia ko. hiekkavaginoista.

Vierailija
16/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun kiva huomata, että teillä alkoi kahvitauko, pojat. Menkääpä nyt takaisin hommiinne.

Vierailija
17/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:18"]

Miehesi kertoi juuri, mitä haluaa.

Kuuntele.

[/quote]

Kuulin kyllä. Jos hän haluaa avioeron, voi kyllä tuoda paperit niin kuin mies, sen sijaan, että uhkailee vaimoaan ja vitsailee asialla, kun ei itse uskalla hakea niitä papereita.

Vierailija
18/18 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hysteerinen, on myös vaikea kuvailla muille miehen käytöstä, joilla itsellä ei ole elo samantyylistä. Meillä mies on kokoajan menossa, minä vankina kotona lapsen kanssa, pyydän päästä johonkin niin mies alkaa irvuilla että monestiki hän on viimeaikoina tavannut sitä tätä ja tuota TAI monestiko hän muka on tehnyt niin ja näin, aina kääntää sen silleen et hänen jatkuvat menot on vain kertaluontoisia! Hyvin usein tekis mieli sanoa että empäs ole kertaakaan eroa hakenut ja haenkin sen nyt! Tsemppiä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän