Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on "vahvat arvot" ihmisellä?

Vierailija
22.10.2014 |

jos joku kertoo noin mitä hän haluaa sanoa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää. Kysy, mitä ne arvot ovat. Eihän tuo kerro mitään arvojen sisällöstä, vain niiden intensiteetistä.

Esim. mun vahvat arvoni ei ole koti, uskonto ja isänmaa, mutta jonkun toisen vahvat arvot voivat ollakin.

Vierailija
2/4 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin, että on miettinyt omaa arvomaailmaansa ja arvojaan paljon ja pyrkii elämään niiden mukaan. Ainakin itse voisin kuvailla itseäni nykyisin noilla sanoilla ja se tulee nimenomaan tuosta, että olen oikeasti miettinyt asioita ja arvoja -sekä henkilökohtaisia että globaaleja-, pystyn perustelemaan ne ja pyrin tietenkin elämään niiiden arvojeni mukaan.

Vielä muutama vuosi sitten en ollut juurikaan miettinyt mitään varsinaisia arvomaailma-asioita, enkä olisi varmasti kuvaillutkaan itseäni noin. Enkä esim. olisi pitänyt samanlaista arvomaailmaa supertärkeänä asiana parisuhteen onnistumiselle -nyt se on yksi tärkeimmistä.

Mutta ehkä kannattaa kysyä siltä tyypiltä itseltään, joka itseään noin kuvailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo sanapari viittaa änkyröivään elämänkatsomukseen. Mielipiteet edustavat jotakin laitaa ja ovat erittäin jyrkät. Ei halua kompromisseihin eikä sovinnollisuuteen. Suhtaudun sellaisiin suurella varauksella.

On toki mahdollista, että jollakin vahvat arvot ovat vaikkapa  ihmisrakkaus ja vapaamielisyys. Hän tuskin kuitenkaan hehkuttaa arvojensa erityistä vahvuutta.

Vierailija
4/4 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnolliset arvot?  ja suvaistevaisuus, tasa-arvo, rehellisyys, uskollisuus, omistautuneisuus aatteilleen.. ne ovat vahvoja arvoja mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan