Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun oman lapsen luonne ärsyttää

Vierailija
21.10.2014 |

Lapseni on todella äänekäs, uhkarohkea, päällepäsmäri, vilkas, huomionhakuinen, kilpailuhenkinen, aktiivinen, itseään esille tuova, välkky ja puhelias.
Tosi kiva juttu, hän tulee varmaan menestymään elämässään aikuisena. Mutta ai että mua välillä ärsyttää/ahdistaa kun lapsi tuo itseään esille kaikissa tilanteissa eikä ujostele tai arastele ketään. Olisi edes vieraskorea! Tuntuu että pk:ssakin lapsi vaan ärsyttää hoitajia ja muita lapsia.
Kohtalotovereita? Olisin selvästi rauhallisemman lapsen äiti...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juuri tuollainen lapsi. Sanoin mitä sattuu ym että sain huomiota. Myöhemmin äitini rupesi muistuttelemaan kaikesta mitä olin tehnyt ja sanonut. Naureskellen ja ivaillen. Ja vanhemmat sisarukseni tekevät samaa. Haluaisin unohtaa lapsuuteni hölmöilyt mutta äitini ei anna. Luulen että ärsytin häntä kovasti silloin. Nyt minua surettaa ja on luuserifiilis. Olen meidän perheen luuseri.

Vierailija
2/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin ap mielenkiintoista, kun lapsesi on jo nyt sinusta erillinen ihminen. Sinä et voi juurikaan vaikuttaa hänen luonteeseensa, vaan siihen vaikuttaa eniten se geeniyhdistelmä, jonka hän on saanut. Se, että tietyt luonteenpiirteet herättävät sinussa ärtymystä, kertoo myös sinusta jotakin. Se on oiva tilaisuus tutustua itseesi. Kun huomaat ärtymyksen iskevän, tarkastele itseäsi; millä tavalla minä olen erilainen kuin lapsi; miten minä toimisin tuossa tilanteessa ja onko minun tapani toimia se ainoa oikea. Voisinko ehkä joskus itsekin toimia eri tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena vanhempieni mielestä ärsyttävä, tai minulle oli/on luonteenpiirteitä, joista he eivät pitäneet/pidä. Siitä jäi tunne, että ei voi kelvata itsenään kenellekään.

Vierailija
4/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesit, että pk ei tarkoita päiväkotia...

Vierailija
5/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, sinun kannattaisi lukea Liisa Keltikangas-Järvisen kirjoja, joissa hän kirjoittaa temperamenttieroista. Ehkä sitä kautta oppisi ymmärtämään, että ihmiset ovat erilaisia, eikä mikään temperamentti ole itsessään hyvä tai huono. Se voisi helpottaa sinua ja vähentää ärtymystäsi.

Vierailija
6/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne ehkä noin vahvasti, mutta esikoiselleni on alkanut kehittymään piirteitä joita olen parhaani yrittänyt kasvatuksessa välttää, esim sisäänpäinsulkeutuneisuus. Itse olen avoin ja näytän tunteeni, mutta tyttäreni yhä enemmän haluaa viettää vaan aikaa itsekseen eikä kerro mitään mitä siellä päässä liikkuu. Kavereiden seurassa hän pätee. Olen yrittänyt hänelle hienovaraisesti vihjata, miten kannattaisi käyttäytyä kavereidensa seurassa, mutta ei häntä kiinnosta. Kai hän vaan on introvertti.

Vierailija
7/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:11"]Kai tiesit, että pk ei tarkoita päiväkotia...
[/quote]Hä?

Vierailija
8/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:11"]Kai tiesit, että pk ei tarkoita päiväkotia... [/quote]Hä?

[/quote]

En tiennyt. Mitä pk tarkoittaa?

Vierailija
9/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:11"]Kai tiesit, että pk ei tarkoita päiväkotia... [/quote]Hä?

[/quote]

En tiennyt. Mitä pk tarkoittaa?
[/quote]Postikuluja? Päiväkahviseuraa? Oon pitänyt sitä yleisenä lyhenteenä päiväkodille tällä palstalla. - ap

Vierailija
10/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ku peiliin katsos..