Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 v puhuu kitisemällä, miten saa loppumaan?

Vierailija
21.10.2014 |

Viisivuotias on alkanut viime kuukausina puhumaan yhä enemmän rasittavasti kitisemällä. En tiedä mistä se alkoi, mutta on kuin varkain lisääntynyt ja häntä on jo rasittava kuunnella. Miten tuon saisi loppumaan? Lapsi itse ei taida edes tajuta puhuvansa niin, joten ei osaa lopettaa vain käskemällä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että lopeta kitiseminen, puhu normaalisti.

Vierailija
2/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut käskemistä puhumaan normaalisti, mutta ei ole ollut kovin tehokas keino.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että äiti ei saa selvää ja ignooraat kaiken minkä sanoo kitisemällä.

Vierailija
4/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itse kitistä

Vierailija
5/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:45"]

Ala itse kitistä

[/quote]

Hyvä idea nelonen, täytyy kokeilla tuota. Vähän vastaavaa on tullut kokeiltua kiukkukohtausten aikana, kun silloin ei oikeasti ole saanut selvää mitä lapsi on halunnut.

t. ap

Vierailija
6/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraat ihan kaiken, mikä tulee kitisemällä. Meillä loppui parissa päivässä, kun ei pyynnöt menneet perille.

Vierailija
7/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu hankalalta jättää huomiotta, kun varsinkin väsyneenä vaikuttaa siltä, ettei lapsi osaa lopettaa kitinäänsä vaikka ei saisikaan mitä haluaa. Yltyy vain. Vaikuttaa siltä, kuin ei tajuaisi kitisevänsä, joten ei osaa sitä lopettaa.

Tuo aiemmin sanottu vinkki selvemmin puhumisesta voisi siksi toimia: Vaikka lapsi ei osaa olla kitisemättä, kun keskittyy puhumaan selkeästi, kitinä jää itsestään pois, kun on vaikea kitistä ja puhua selvästi yhtä aikaa.

t. ap

Vierailija
8/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että puhuu kunnolla kun ei saa selvää

Vierailija
9/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:45"]

Ala itse kitistä

[/quote]

Hyvä idea nelonen, täytyy kokeilla tuota. Vähän vastaavaa on tullut kokeiltua kiukkukohtausten aikana, kun silloin ei oikeasti ole saanut selvää mitä lapsi on halunnut.

t. ap
[/quote]

Ei, ei näin.

Vierailija
10/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm

Vierailija
11/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihan varmasti tietää kitisevänsä, ei kai ole mikään tyhmä, ilmoita että kitisijät eivät saa mitän huomiota ja tee niin, niin helppoa on lasten kasvatus.

Vierailija
12/12 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu samanikäisen kanssa. Olen sanonut, että en kuuntele jos ei osaa puhua kunnolla. Kyllä se nätimpi puhe sieltä tulee kun ei vaan suostu sitä kitinää hyväksymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä