Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laktoosi-intoleranssia potevat, syöttekö laktoositonta jäätelöä??

Vierailija
11.09.2021 |

Vai laktoosia sisältävää

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoositonta tietysti

Jos syön edes

Vierailija
2/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/tiede/art-2000002822595.html?share=aa04515ed8736789da…

”Vain joka kuudes suomalainen on laktoosi-intolerantti. Heistäkin enemmistö voi juoda lasillisen maitoa ilman oireita.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi -intoleranssin oireet vaihtelee. Voin käyttää kahvimaitona satunnsisesti mitä vaan maitoa. Ja jos juon maitoa ja käytän laktoosia enemmän niin sit on ostettava kuukauden kahden tauko kaikesta maidosta

Äitini ei taas siedä yhtään laktoosia

Vierailija
4/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön laktoositonta tai vähälaktoosista jäätelöä.

Vierailija
5/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedän vähän laktoosia. Esim. voin syödä jäätelötuutin tai juoda kupillisen kahvia normaalin maidon kanssa. Isommat määrät aiheuttavat oireita.

Vierailija
6/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/tiede/art-2000002822595.html?share=aa04515ed8736789da…

”Vain joka kuudes suomalainen on laktoosi-intolerantti. Heistäkin enemmistö voi juoda lasillisen maitoa ilman oireita.”

En kyllä usko tuohon määrään. Jos itse juon joka päivä hyla-maitoon tehtyä kaakaota lasillisen päivittäin, olen muutaman päivän kuluttua tosi kipeä. Pakko käyttää laktoositonta. Jätskiäkään en ole syönyt vuosikymmeniin muuta kuin laktoositonta, ja sitä ennen olin vuosia syömättä. Yhdet pikkujoulut olen pilannut syömällä laktoosia sisältävän joulutortun.

Ne jotka eivät ole oikeasti laktoosi-intolerantteja pilaavat muiden asennetta meitä kohtaan. Esim. puhe luomumaidon sopivuudesta on aivan päätöntä. Enkä tarkoita, etteikö maito voi aiheuttaa vaivoja, vaikka ei olisikaan laktoosi-intoleranssia, mutta ..... 

Vierailija
7/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hrnkklökohtaista Miten kestää laktoosia

Vierailija
8/8 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanista. Olen lapsesta saakka inhonnut maidon makua ja maito lisää minulla liman eritystä. Laktoosi-intoleranssia ei ole koskaan tutkittu, mutta kun maitotuotteet lisäksi aiheuttavat vatsavaivoja, niin on ollut helppo jättää ne kaikki pois. Vegaaniseen ruokavalioon olen siirtynyt muutama vuosi sitten eettisistä syistä, mutta samalla on löytynyt myös minulle sopiva vaihtoehto jäätelölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä