Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusmielisille kysymys, turkoosi seinä

Vierailija
20.10.2014 |

Olen pitkään tykännyt tämän sorttisesta seinästä:Tosi vaalean turkoosi seinäVähän tummempi sävyHyvin herkkä sinisen sävyEn ole ihan varma vielä mikä olisi se lopullinen oikea sävy, koska mieli muuttuu, varmaan valitsisin aika neutraalin kuitenkin, mutta kysyn silti. Onko tällanen turkoosi väri Suomessa jo tosi nähty? Jenkkiläisittäin se on mun mielestä enempi klassinen mutta kai se on kaikkialla ollut aika "trendikäs" viime vuosina. Jos maalaan seinän tän väriseksi, niin aatteleeko kaikki sisustuslehtiä lukevat että tuo on varmaan löydetty jostain 2004 sisustuslehdestä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä mieti mitä muut ajattelee, vaan mikä miellyttää itseäsi.

Itse valitsisin keskimmäisen.

Vierailija
2/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, tuossa oli siis kolme linkkiä, jotka viestiä kirjoittaessa näytti olevan eri riveillä... Nyt katsoen en tiedä onko ekassa ja vikassa linkissä oikeasti merkittävää eroa, molemmat on kauniita ja monestihan ne muut kuvassa olevat värit määrittää sitä miltä näyttää. Saati sitten monitorin asetukset. Ehkä tuo vika on kuitenkin sinisempi, en ole ihan varma kumpaan suuntaan menisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauniita värejä. Riippuen vähän muusta sisustuksesta ja kotisi väreistä, käyttäisin väriä vain yhteen seinään efektinä. Jos maalaat koko huoneen samalla värillä, lopputulos saattaa olla vähän "liikaa" ja väriin kyllästyy nopeasti.

Vierailija
4/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kakkonen, tuo keskimmäinen on kyllä kaunis ja se väri kauniisti elää valon ja varjon vaihtelussa.

En oikeastaan tarkoittanut että valitsen sen mikä on oikea-aikaisesti trendikästä, melko varmasti otan sen joka itseä miellyttää. Mutta haluaisin tietää ennen hommaan ryhtymistä, jos valintani on just joku blogitrendi tms. Jos se selviäisi jälkikäteen, harmittaisi ja miettisin että siksikö sen valkkasin, vaikka luulin itse mieltyneeni siihen. Sen verran olen huomannut, että IKEAn kuvastoissa tätä väriä näkyy aika paljon. Mutten ole varma onko se sielä trendivärinä vai vain yksi muiden joukossa ja kiinnitän huomiota siihen vain kun sattumoisin olen samaa väriä katsellut.

Vierailija
5/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkoosi ei ole trendiväri eikä ole hetkeen ollutkaan.

Vierailija
6/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, nelonen, yhtä seinää meinasinkin, taikka sitten valitsen niin vaalean sävyn että se on aika neutraali.

Kiitti myös kutoselle! Osaatko sanoa tuntuuko susta että turkoosi seinä on vanha trendi, tuleeko siitä mieleen joku aika, vai onko se jo ihan vaan yks väri siinä missä muutkin vaaleat sävyt?

Vierailija
7/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just se moka minkä moni tekee. Yritetään pysyä "neutraalissa" ja sit lopputulos on aina just näitä vauvavaaleansinisiä ja muita pastellihirvityksiä.

Valitset vaan sen värin mistä tykkäät, sen seinän voi aina maalata uudestaan, jos alkaa kyllästyttää.

Vierailija
8/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika pastelleissa? :O

Vierailija
9/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noi seinät oli vaaleanvihreitä tai -sinisiä. Ihan kauniita värejä kyllä, keskimmäinen oli mielestäni paras.

Vierailija
10/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota väriseinää! Muista, että tosi voimakas väri ei pysy seinässä vaan kirkkaalla auringonvalossa se heijastuu muihin seiniin ja tekee pahimmillaan tosi oudon väriseksi koko huoneen. Muistan esimerkiksi pinkin seinän lastenhuoneessa. Mukamas ihana prinsessaväri, mutta kun aurinko heijasti värin koko huoneeseen, näytti siltä kuin huoneessa olisi sytytetty punainen hehkulamppu ja koko huone hehkui ihmellisessä fuorisoivassa hohteessa. HIrveä. Neutraali väri on juuri siksikin hyvä, että se pysyy seinässä säällä kuin säällä

Vierailija
11/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin keskimmäisestä vähiten :D muut oli mielestäni tosi kauniita!

Vierailija
12/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä päivänä TV:tä katsellessani satuin näkemään tätä värimaailmaa ehkä kolmessa eri (amerikkalaisessa) ohjelmassa illan aikana. Turkoosit seinät, valkoiset listat ja karmit, hiekanväriset verhot. Mielestäni hyvä kokonaisuus. Jotenkin rauhallinen ja lämmin tunnelma.

Vierailija
13/13 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhat et yhdistä ruskeaan (oli tosiaan IN n. 10 vuotta sitten). Useinhan myös näkee turkoosi-lila yhdistelmää, josta en henk. koht pidä. Minusta turkoosin kanssa sopii piristeväriksi keltainen. Vaikuttaa tosin keväiseltä näin syksyllä, mutta eihän se haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi